Är det nån som har koll på vilka servicepunkter som ingår i 1500 mila servicen för dieseln? Min verkstad ville byta pollenfilter men det låter väldigt tidigt tycker jag. På andra bilar brukar det gå åtminstone min 3000 mil. Är det inte bara olja o filter som gäller? Är det förresten något additiv till partikelfiltret till Subarun?
Är det Imprezan du har? Inte för att det kanske spelar någon större roll, om motorn finns i fler bilar. Men då kunde du placera tråden under Imprezakategorin. Svar på frågan har jag inte. 🙂 Men jag antar att oavsett om det är en Subaru- eller annan auktoriserad verkstad, så har de tillgång till serviceschema..
Ska lägga in mina inlägg under Impreza i fortsättningen. Jag ska hämta min Impreza på fredag i Tyskland. Detta betyder att jag inte kommer att få fri service och jag har ej tillgång till serviceboken/instr.häftet därav frågan. Är det nån som har koll på detta så är jag tacksam. Ska serva bilen i Tyskland men det är intressant att veta om det skiljer något i serviceschemat.
Nu har jag kollat i både servicebok och manual, kan dock inte hitta något om vad som görs vid respektive service.
Min ska in på måndag på 1500mila så jag kan återkomma efter det.
I tyskland är det förutom olja(Castrol SLX III) o filter bara inspektion av pollenfilter och övriga punkter dvs inget annat byts. Passade på att köpa dragkrok + e-sats då det skiljde mycket i pris jmf med Sverige. 200 euro för kroken och 100 euro för e-satsen.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.