› SSC › Annonser › Köpes – Delar › Shims lösa ventil tryckare.
- Detta ämne har 14 svar, 2,595 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 12 månader sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
1 mars, 2011 kl. 07:32 #25261
TomK
DeltagareSkriv vilka storlekar du har och vad du vill ha per st.
Själv så anser jag att den som har satt Subarus reservdels priser
Borde få ett nack skott! 🙁1 mars, 2011 kl. 08:00 #219598Kvarnis
DeltagareDom är dyra….vad ville dom ha på subaru då per st?
Räkna med ca 200st från Us
1 mars, 2011 kl. 08:27 #219606TomK
DeltagareDom är dyra….vad ville dom ha på subaru då per st?
Räkna med ca 200st från Us
545:-!!!!!! 😡
Vart i US kan man beställa dom?
Har letat som en galning men hittar inget.1 mars, 2011 kl. 15:57 #219599Kvarnis
DeltagareAlla som säljer kammar m.m brukar ha, bara att maila och fråga.
Realstreetperformance har garanterat.2 mars, 2011 kl. 10:23 #219600Fricke.w
DeltagareAnnars kan man ju alltid slipa in ventil skaften efter önskad schimsning,Gjorde han åt mig när vi gjorde mina toppar, men de gäller att veta vad man håller på med då, men Olle kan nog göra de åt dig för en väldigt ynka slant 😉
Har hans nummer om du vill ha TommK.MVH
Fredrik2 mars, 2011 kl. 11:43 #219607TomK
DeltagareAnnars kan man ju alltid slipa in ventil skaften efter önskad schimsning,Gjorde han åt mig när vi gjorde mina toppar, men de gäller att veta vad man håller på med då, men Olle kan nog göra de åt dig för en väldigt ynka slant 😉
Har hans nummer om du vill ha TommK.MVH
FredrikOk vad shysst!
Jag ska kolla mina spel och så hur man kan passa ihop allt.
Man får hoppas på det bästa.
Annars hör jag av mig! 🙂Vart håller Olle till??
//Tommy
2 mars, 2011 kl. 14:41 #219601Fricke.w
DeltagareHan håller till i skogarna runt tröne, i söderhamns trakten där jag bor 😀 de inte den gubben kan om motorer de behöver man inte veta, har druckit många kaffe hemma hos han, när man åker där i från och funderar vad de va man igentligen prata om, för de är nå sjukt vilka formler och uträkningar den karln kan göra om motorer topar kammar mm mm mm 🙂
Jo de är nog nra om du mäter upp hyfsat, emn kan ju säga som referens att min bil hade ju rullat 6000mil när jag rev ur motorn nu, och på dom topparna var de under min spel på vissa ventiler? när är de igentligen man ska kolla ventil spel på subaru är de inte 10 000mil någonting, vågar inte ens tänka på vad som kunnat hänt vid 40000mil till med mycket lek, då står man med brända ventiler kan jag säga 🙁
2 mars, 2011 kl. 14:52 #219608TomK
DeltagareHan håller till i skogarna runt tröne, i söderhamns trakten där jag bor 😀 de inte den gubben kan om motorer de behöver man inte veta, har druckit många kaffe hemma hos han, när man åker där i från och funderar vad de va man igentligen prata om, för de är nå sjukt vilka formler och uträkningar den karln kan göra om motorer topar kammar mm mm mm 🙂
Jo de är nog nra om du mäter upp hyfsat, emn kan ju säga som referens att min bil hade ju rullat 6000mil när jag rev ur motorn nu, och på dom topparna var de under min spel på vissa ventiler? när är de igentligen man ska kolla ventil spel på subaru är de inte 10 000mil någonting, vågar inte ens tänka på vad som kunnat hänt vid 40000mil till med mycket lek, då står man med brända ventiler kan jag säga 🙁
Fick du byta några koppar??
2 mars, 2011 kl. 17:10 #219602Fricke.w
DeltagareNix jag slipade in ventil skaften i stället sa jag ju 🙂 är ju de du också kan göra i stället för att köpa hutlöst dyra schims 😉
2 mars, 2011 kl. 17:17 #219609TomK
DeltagareNix jag slipade in ventil skaften i stället sa jag ju 🙂 är ju de du också kan göra i stället för att köpa hutlöst dyra schims 😉
Jo jag såg det. Men om du hade under min spel hur kan man slipa dit mera material så spelet minskar??
Visst om det är är för tajt och man slipar.
Eller tänker jag bakvänt?? 🙂2 mars, 2011 kl. 18:01 #219605goffemannen
Deltagaredu tänker bakvänt. Är det under min ventilspel så är det ju för lite/tajt. Så slipar man då lite på ventilskaften så ökar ju spelet.
Om jag nu fattar rätt =)
2 mars, 2011 kl. 19:58 #219603Fricke.w
DeltagareJapp Goffeman har fattat galoppen precis rätt, är de för tajt kan man slipa av ventil skaften lite, men som jag sa förut, inget du gör själv i garaget med vinkel slipen 😀
Och att du skulle ha för mycket spel på någon ventil kan du nog ta ur värden ganska fort, händer i princip alldrig, brukar bara bli mindre ventil spel som sagt.MVH
Fredrik2 mars, 2011 kl. 20:21 #219610TomK
DeltagareJapp Goffeman har fattat galoppen precis rätt, är de för tajt kan man slipa av ventil skaften lite, men som jag sa förut, inget du gör själv i garaget med vinkel slipen 😀
Och att du skulle ha för mycket spel på någon ventil kan du nog ta ur värden ganska fort, händer i princip alldrig, brukar bara bli mindre ventil spel som sagt.MVH
FredrikOk då är jag med på noterna. 🙂
Trodde att ventil spelet blev större ju mer slitna grejerna blir.
Hur kan det minska??Ska iaf mäta upp allt innan man målar fan på väggen.
Men det lär vara fel iaf.3 mars, 2011 kl. 11:46 #219604matte555
DeltagareOk då är jag med på noterna. 🙂
Trodde att ventil spelet blev större ju mer slitna grejerna blir.
Hur kan det minska??Ska iaf mäta upp allt innan man målar fan på väggen.
Men det lär vara fel iaf.ventil tallriken nöts och kommer högre upp i sätet.
tänk på att om du ska slipa in ventilerna så måste du göra det innan
du justerar spelet3 mars, 2011 kl. 11:54 #219611TomK
Deltagareventil tallriken nöts och kommer högre upp i sätet.
tänk på att om du ska slipa in ventilerna så måste du göra det innan
du justerar speletJodå topparna och ventilerna är klara och färdiga.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.