SSC Allmänt snack Var det du? silver wrx-03? Coop parkering rotebro 03/08

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

riktigt snyggt gjort.. :7 och lagom synliga flames på sidorna.
      🙂
      -JR

Luzifer
      Deltagare
        jraberg
        Deltagare

yep, visst var det det..
          tjejens kommentar.
          ”-snyggt gjort på sidorna”
          Jag kan bara hålla med. 🙂
          -jr

kimppa
          Deltagare

Bilen tillhör en polare till mig som inte är på detta forum änn. Jag var ägare till den fram till årsskiftet. Jag hade den tex utställd på Rosersberg förra sommaren, då relativt orginal men med 18″ och lite prodrive grejjer. Den har fått stå i garaget mesta delen denna sommar pga av en ganska stor ombygnad av bilen. Först o främst är den helt om lackad med lackade flammor. Lite skärmbreddad. Igensvetsad låscylinder på backluckan och borttagna emblem. Montering av ställbara Öhlinare och grymmare fram bromsar. Nya 18″ med kumhos gatslicks i 35 profil. Nya baklysen i Lexus anda.

När den nya JUN fronten dyker upp så tror jag att den är relativt klar utseende mässigt.

Motor har också börja genomgå en förvandling. Utan att vara expert på motortrimmning så har jag hört att laddtrycket är uppställt,styrboxen bytt, sprutet bytt och filter och avgassystem. Med det och med väghållningskitet på plats så tror jag att den är lite kvickare att köra änn när jag hade den.

Han har ganska stora planer med detta bygge och han har lyckats att få fram lite sponsorer så ni har nog inte sett det sista med denna bil!

Bilden här ovan är när jag fick provköra den för några veckor sedan och åkte till Uppsala. Trevlig tur:-)

//Kim

kimppa
            Deltagare

>Men den är väl äldre än MY-03?? 😮
              >
              >Korrigerad bugeye-look kan man väl kalla det.
              >Snygg är den hursomhelst.

Det är en 02a!

Snygg eller ful är väll upp till var och en men han har gjort den efter egna önskemål. Jag tycker han har lyckats bra och bilen gör sig faktiskt bättre i verkligheten än på bild.

jraberg
              Deltagare

spanade in din polare igår kväll, han undra nog vem det var med en silver v40 som körde upp bredvid och stirra på honom(bilen)
                Vet du hur mkt han har sänkt? ser bra ut samt verkar inte vara opraktiskt låg..
                -JR

honkster
                Deltagare

>spanade in din polare igår kväll, han undra nog vem det var
                  >med en silver v40 som körde upp bredvid och stirra på
                  >honom(bilen)
                  >Vet du hur mkt han har sänkt? ser bra ut samt verkar inte vara
                  >opraktiskt låg..
                  >-JR

Trådkapning:

Är det du som kör v40`n med jrm klibbor bak? Åkte nämligen på e18 (naturhistoriska) bakom en sådan som gick jävligt bra:-)

jraberg
                  Deltagare

hehe! nä. helt vanlig oklistrad firma-v40.. men ganska pigg ändå..
                    men inte som imprezan inte 🙂

kimppa
                    Deltagare

Tja…

Den har ett testkit från Öhlins…

Men tyvärr är den skruvad i bott nu…. nästa sesong blir det kortare fjädrar till dom….. lite för hög än….. men ack så hård….

jraberg
                      Deltagare

sitter själv i sänkartankar(30-40 mm max)..vill ju inte lämna spår efter diffen vid varje fartbula i stan o på gatan hemma.Men det är ju svårt att säga att jag vill ha 40mm sänkning o så kanske det inte syns alls eller så blir det för mkt :/ tyckte det såg bra ut på hans bil. är det original fjädrar? Hur mkt sänkt?
                        *nyfiken hur mkt jag eg. behöver*

ExOrdis
                        Deltagare

Men den är väl äldre än MY-03?? 😮

Korrigerad bugeye-look kan man väl kalla det.
                          Snygg är den hursomhelst.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.