Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

Skulle jag ha 250.000, och handla bil, så är valet inte svårt, jag vet vad det sitter för prylar i den, och med utbytt transmission borde det gå att registrera om den som ombyggd fordon – i med bur och du har absolut den roligaste hobbybilen.

Synd att jag inte har 250.000kr..

/Lars

SVARTEN
      Deltagare

Bara att beklaga att ingen köpt din bil ännu, priset är rätt men knappast tiden och förutsättningarna med tanke på att dom flesta som nu köper en GT är ungtuppar som inte har fått kunskap om vad trim och delar kostar.

Jag hittade en köpare som betalade “ganska” rätt pengar och slapp att slakta bilen på delar. Jag hade aldrig orkat lägga ner den tid och energi som hade behövts. Jag gick ut med ett pris på 300tkr, vilket inte direkt var ett överpris med tanke på mil och skick. Nu landade priset på 235, eftersom tiden började rinna ut med tillökning/hus och 2 hjul. Så jag fick var ganska nöjd iaf.

En sak skall man iaf lära sig, oavsett hur mycket tid/pengar och engagemang man lägger ner på sin hobby får man aldrig tillbaka det man lagt ut. Men pengar är väl till att förbrukas 😉

Nu sitter man och sneglar på att komma tillbaka i Impreza-träsket då tjejens Audi inte är underhållande nog att köra 😀

Jag önskar dig lycka till med försäljningen, du har nog is i magen att invända rätt tillfälle på att sälja gamla bettan. Har ju själv efter min egen försäljning köpt nya Volvo på rullande band, och skaffat mig en 2 hjuling likaså. Men tro mig, det lockar att höra orret från den gamla boxern man hade 🙂

/C

alrik
        Deltagare

Potentiella köpare har troligtvis också en bil i garaget som isf ska säljas först. Om jag varit billös så skulle valet även för mig varit lätt. Mkt fin bil med mysiga saker i.

Tanken som slår mig är besiktningen ifall man får fel gubbe. Alla kan ju inte åka till Fagersta och besikta hos Impreza-mannen. 🙂

/Mikael

SecretAgentMan
          Deltagare

Jag har aldrig haft problem faktiskt, och provat allihopa runt Västerås. 🙂

/J

PPP
            Deltagare

Det vore mer än synd och skam om du skulle plocka isär den för delarna! En välbyggd bil borde få förbli en välbyggd bil. För allas sinnesfrid hoppas jag att du väntar tills någon kommer som förmår uppskatta den och har pengar! 🙂

Jag köpte en Audi S4 idag (mest till frun, jag kör ju WRX) och rekommenderade f.d. ägaren att köpa Silverpilen. Jag ska just skicka länken till honom. Hoppas att han gillar den, det är en trevlig typ.

// Per

SecretAgentMan
              Deltagare

Silverpilen är högst troligtvis såld inom kort – det lutar åt inbyte av en hårig 4-takts enstånka för gatbruk plus en bunt pengar som gör att man kan byta dräparn’ mot något svart-orange på 300cc och 2-takt i skogen.. 😀

Till alla er som velade, eller tyckte det var för mycket pengar för en “gt” – skyll sig själv som det heter! 🙂

/J

RolleW
                Deltagare

Hej!!

Tyvärr ska 300 kubiks tvåtaktaren tyvärr vara slutsåld enl en handlare i skåne.

Mvh Rolle

SecretAgentMan
                  Deltagare

OT – Jag vet vart det finns en…hoppas den är kvar på fredag, om Dräparn’ ryker nu på torsdag.. 😀

/J

SecretAgentMan
                    Deltagare

En era är över, Silverpilen har bytt ägare. Hoppas att du kommer ha lika kul med den som jag haft under åren!

/J – hade en liten tår i ögat igår

Adam K
                      Deltagare

Grattis, nya ägaren!

Lycka till med hojandet Jerry!

PPP
                        Deltagare

Grattis Jerry! 🙂

Jag hoppas att den nya ägaren kör försiktigt. Det går ju fort för fort med 400 hästar i en Impreza.

// Per

jraberg
                          Deltagare

vet inte om jag ska le eller gråta.. Gråter nog för jerry kommer synas mindre här, Ler för att den nya ägaren verkligen gjort ett klipp!

Hade jag inte satt bollen i rullning på den egna bilen hade jag tagit den.. utan att tveka. Starkt jerry att verkligen sälja..det måste kännas skitjobbigt men ändå skönt kan jag gissa.

Compomotive fälgarna ligger kvar och väntar i garaget antar jag?

-Johan ;(

SecretAgentMan
                            Deltagare

Isdäcken ligger och skräpar. 🙂

Jag har gjort den här grejen i 8 år, med allt mindre entusiasm på de senare 2-3 åren, så beslutet att kliva av har växt fram under en längre tid, jag har gått och grunnat länge på det.

Enduroåkat’ var mer en katalysator att få ur tummen, och en skinsoffe-S80 att åka skönt i till vardags var spiken i kistan.

/J

Mats
                              Deltagare

Ja jävlar. Trodde jag aldrig.
                                En epok som gått i graven då eller?

Skulle inte tro det, du ska se att du är tillbaka snart igen. Du vet att du inte kan låta bli att skruva kokar maskiner.

Grattis till försäljningen o ta inte livet av dig på hojarna nu bara!
                                O vill du slippa balansera så har jag snart en Raptor 700R till salu 😉

Mats
                                Type R ’99

Manor
                                Deltagare

vet inte om jag ska le eller gråta.. Gråter nog för jerry kommer synas mindre här, Ler för att den nya ägaren verkligen gjort ett klipp!Hade jag inte satt bollen i rullning på den egna bilen hade jag tagit den.. utan att tveka. Starkt jerry att verkligen sälja..det måste kännas skitjobbigt men ändå skönt kan jag gissa.Compomotive fälgarna ligger kvar och väntar i garaget antar jag?-Johan ;(

Jag håller med Johan…trist att du säljer, men kan förstå att intresset tryter efter allt meck.
                                  Jag kör vidare med min pärla…den fyller 9 år på fredag, och med 18000 mil så är det den klart bästa och hållbaraste bil jag någonsin haft. Ibland funderar jag på en byte…Subaru, Honda, Lexus eller kanske en BMW, men då pärlan fortfarande fungerar så bra som den gör så infinner sig inte den rätta köplusten.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
                                • Ämnet ”Silverpilen” är stängt för nya svar.