› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Simota filterkit med skärm i kolfiber
- Detta ämne har 9 svar, 1,236 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av
StreetX_88.
-
FörfattareInlägg
-
8 december, 2008 kl. 19:37 #4295
StreetX_88
DeltagareTjena!
Jag har en fundering kring simotas luftfilter kit till en Impreza GT-99, som bla säljs på hova och scstyling. Kittet innehåller insugsrör i kolfiber, värmeskärm i kolfiber och ett öppet filter. Min fundering är då helt enkelt om nån här på forumet använder ett sådant och om filtret funkar bra tilllsammsn med lmm:en. Just nu kör jag med ett Pipercross öppet filter och en öppen forge dump och det funkar bra, men vill byta till nåt kit med en skärm så man får bort lite värme från filtret. Tacksam för svar!
//Anton
9 december, 2008 kl. 11:33 #64584alrik
DeltagareVarför inte bocka till en plåtbit och ha det som avskärmning?
/Mikael
9 december, 2008 kl. 17:02 #64590StreetX_88
DeltagareVarför inte bocka till en plåtbit och ha det som avskärmning? /Mikael
För att kolfiber inte absoberar lika mycket värme (hade en kolfiber CDI-box från BMC i min gamla bil och den hölls sval även vid höga temperaturer i motorrummet jämfört med en aluminiumplåt som jag hade innan det)Det jag är mest fundersam på är egentligen hur bra simota filtret funkar tillsammans med lmm:en? Va man har hört så finns det ju vissa filter som lmm:en inte alls gillar och vissa som funkar hur bra som helst
9 december, 2008 kl. 20:01 #64585Lirkus
DeltagareÄr lite intresserad av detta oxå, står mellan detta kittet eller ett KN-filterkit 🙂 Men +poäng till simota för avskärmningen.
11 december, 2008 kl. 20:01 #64588jontegt-08
DeltagareSer schysst ut, jag hade öppet simota filter på min saab som jag hade innan imprezan och det funkade hur bra som helst. men då ska man också veta att imprezans lmm är mycket känsligare än saabarnas. Men dom gör bra filter vad jag vet och dem är oljefria vilket lmm’n gillar.
om man inte vill kosta på sig detta så kan man ju alltid köpa kolfiber ark och kapa till en egen avskärmining.
lycka till 🙂
13 december, 2008 kl. 12:08 #64586Lirkus
DeltagareÄr dom oljefria dom som följer me kittet eller är dom oljade ?
13 december, 2008 kl. 15:36 #64589jontegt-08
DeltagareDeras koniska filter som jag hade var oljefritt, och alla dem andra filterna på sidan som är öppna(koniska) ser ut att vara oljefria så det är jag nästan säker på att det är.
14 december, 2008 kl. 18:59 #64591StreetX_88
DeltagareOkej tack för tipsen, kitet är beställt och levereras i veckan så vi får se hur de funkar 🙂 Lägger väl in ett svar lite senare med recension utifall att de är andra osm funderar över samma produkt
//Anton
10 januari, 2009 kl. 14:05 #64587tIIMMY
DeltagareHej..
angående simota filtret och kolfiber box så är det ett mycket bra system. Har det på min GT och inte hänt nåt med min LMM än och jag har kört många mil 🙂
Tommie10 januari, 2009 kl. 19:32 #64592StreetX_88
DeltagareHar lagt på kitet nu och de funkar kanon! Har hunnit köra cirka 50 mil och inga strul alls och mtorn får riktigt bra med kall luft. Kolfibret funkar precis som det ska så kitet kan varmt rekomenderas 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.