• Detta ämne har 5 svar, 1,526 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år sedan av jonass.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35595
    Koffe
    Keymaster

      Är ev. lite sugen på att rasta bilen en sista gång innan avställning. Nån annan som går i samma tankar?
      Eftermiddagskörningar på Gröndal 12 och 19 oktober:

      [indent]Under körningen är alla fordon på fyra hjul välkomna. Eftersom vi har kommit senare in på hösten nu så har vi ändrat tiderna, observera det!
      Vi kör “open pit” ifrån 15.00 till 20.00 (eller tills det blir mörkt).
      Är det både vagnboksbilar och gatbilar på plats denna kväll så gör vi olika grupper, annars fri körning med lagom många bilar på banan samtidigt.
      Vi har även sänkt priset på dessa tre sista datum i Oktober.
      För 400kr får du komma och köra så mycket du orkar under hela eftermiddagen och kvällen.
      Heltäckande klädsel och hjälm är krav.
      En lättare besiktning görs av fordonet innan du får beträda banan.
      SMA licens gäller, engångslicens kostar 200kr och kan lösas på plats.
      Självklart har vi kiosken öppen.[/indent]

      //Koffe

      #287222
      jonass
      Deltagare

        Jag är sugen! Har aldrig rastat min BRZ på bana och skulle hemskt gärna vilja göra det innan vintern kommer!

        Finns det mer info om anläggningen/eventet någonstans? Behöver man föranmäla sig etc?

        #287220
        Koffe
        Keymaster

          Info finns på “Eskilstuna MotorSport Arena” på Facebook. Ingen föranmälan behövs 🙂

          //Koffe

          #287223
          jonass
          Deltagare

            Låter ju bra ändå! Hur är banan då? Kört där tidigare? Ser lite liten ut men kan tänka mig att den räcker till ändå, speciellt för mig som är ny på bankörande! 🙂

            #287221
            Jommie
            Deltagare

              Låter ju bra ändå! Hur är banan då? Kört där tidigare? Ser lite liten ut men kan tänka mig att den räcker till ändå, speciellt för mig som är ny på bankörande! 🙂

              Den är kort – ca 1km. Mycket rolig med några knepiga kurvor. Man kör i stort på 2an, lite på 3an. Och bromsor blir förbannat varma (just för att banan är kort med mycket kurvor – dom hinner inte kyla ner sig). Har du typ originaldäck kan du drifta massa.

              #287224
              jonass
              Deltagare

                Låter ju prima! Äre inte regn så kommer jag! Dags o konvertera däcken till slicks 😉

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.