› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Sista idioten är inte född än…
- Detta ämne har 12 svar, 2,033 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
Impreza99.
-
FörfattareInlägg
-
2 april, 2011 kl. 21:44 #25544
Impreza99
DeltagareVad trött man blir…
Stod parkerad på en parkering i fredags kväll då en bil (Volvo) parkerar jämnte mig, över en & halv P-ruta. Min passagerar dörr mot hans passagerar dörr. Dörren öppnas på bilen brevid och ur försöker sig en kille ta sig, jag som sitter i min bil hör DUNK.. DUNK.. DUNK.. 😮 Det hade han väl kunna räkna ut med röva att med Ca: 30 cm mellan dörrarna så tar de emot!!! men icke sa Nicke… Men va händer jooo killen som slog emot dörren stänger sin dörr och går lugnt IVÄG precis som om det regna… Trodde inte mina ögon… 😡 Åker iväg ca 25 meter parkerar längre ner & går ut och kollar och vad får jag SE?
Jooo färgrester från en Volvo samt ett par fina bucklor…:eek:
Just då skakar jag av ilska, sättet bara att inte ge sig till känna gjorde mig lätt frustrerad… Var nog tur att ja lugna mig ett par minuter innan jag gick fram och prata med berörd kille…2 april, 2011 kl. 22:32 #221335CalleSkvist
Deltagareva hela parkeringen tom med? Brukar alltid vara någon nöt som ska parkera så j*** nära när de finns hur mycket plats som helst 😡
2 april, 2011 kl. 22:42 #221330Impreza99
Deltagare..på en radda med ca 25 platser hade 4 platser till närmaste bil när denna bil dök upp…
3 april, 2011 kl. 08:21 #221328Garagekungen
Deltagare..på en radda med ca 25 platser hade 4 platser till närmaste bil när denna bil dök upp…
Grymt när ”Porsche-parkering” inte hjälper… 🙁
Jag tror bara det beror på att människan är ett flockdjur.
Hon/han känner att man klarar sig bättre när man trycker ihop sig.Jag har noterat precis samma fenomen – brukar ALLTID parkera längst bort ensam för mig själv…
…när man kommer tillbaka har några vilsna stackare ”sökt skydd” runt bilen.
Man undrar hur dom tänker ??? :confused:3 april, 2011 kl. 10:24 #221334Jonathan Knutsson
DeltagareVad hade han för förklaring när du pratade med honom då? Hoppas det löste sig..!
3 april, 2011 kl. 10:36 #221324Markus
DeltagareOftast brukar det vara småbarnsfamiljer som ”måste” ställa sig bredvid ”rallybilen” istället för att välja någon annan av de 304 lediga parkeringsplatserna. Förra sommaren fick jag flera märken av en minibuss med barnstolar i. Stod längst bort från entrén men det hjälpte inte direkt. Man blir så jävla förbannad. Det har hänt att jag gett igen…
5 april, 2011 kl. 06:41 #221331Impreza99
DeltagareJa vi får väl se hur det går har hänt en del..
Gick fram och prata med…
Killen erkände att de var han. Ja fråga varför han inte kom fram och prata hans ursäkt -Du såg så farlig ut, så jag blev rädd.
då sa jag -Om jag ser farlig ut tror du jag blir mindre farlig om du inte ger dig till känna har man gjort fel får man stå för det?? (Hur tänker man då??)
Skakandes som ett asp löv visste han inte riktigt vad han skulle svara..
Till slut hängde de med bort och kolla, de blev inte så stor skada de blev 2 bulor och färg skrap från en VOLVO men nu är det en princip sak med tanke på en visst agerande.. ångerfull vad är det?? Bucklorna var inte där innan på min bil…
Nu påstår killen att de då borde tagit i backspegeln & inte i dörren…. HALLÅ… Grrrr…
Men fick prata med han.. sen ville inte han prata så mycket mer såg ut som att han frös när han stod och skaka…
Har iallafall kort på bilen regnr på bilen nr till chauffören vittne som såg det.Sms chauffören dagen efter med alternativ.
1 Via försäkring2 Jag lämnar in och skickar fakturan
3 Betala mig en summa pengar och jag fixar det..
Valde alt. 1 men skrev att han inte kommer att acceptera vad han nu menar med det??
5 april, 2011 kl. 07:05 #221327TomK
DeltagareVad trött man blir på såna riktiga kötthuvuden!
Det borde vara straffbart att slå upp dörren.5 april, 2011 kl. 12:21 #221326Mäki
DeltagareJa vi får väl se hur det går har hänt en del..
Gick fram och prata med…
Killen erkände att de var han. Ja fråga varför han inte kom fram och prata hans ursäkt -Du såg så farlig ut, så jag blev rädd.
då sa jag -Om jag ser farlig ut tror du jag blir mindre farlig om du inte ger dig till känna har man gjort fel får man stå för det?? (Hur tänker man då??)
Skakandes som ett asp löv visste han inte riktigt vad han skulle svara..
Till slut hängde de med bort och kolla, de blev inte så stor skada de blev 2 bulor och färg skrap från en VOLVO men nu är det en princip sak med tanke på en visst agerande.. ångerfull vad är det?? Bucklorna var inte där innan på min bil…
Nu påstår killen att de då borde tagit i backspegeln & inte i dörren…. HALLÅ… Grrrr…
Men fick prata med han.. sen ville inte han prata så mycket mer såg ut som att han frös när han stod och skaka…
Har iallafall kort på bilen regnr på bilen nr till chauffören vittne som såg det.Sms chauffören dagen efter med alternativ.
1 Via försäkring2 Jag lämnar in och skickar fakturan
3 Betala mig en summa pengar och jag fixar det..
Valde alt. 1 men skrev att han inte kommer att acceptera vad han nu menar med det??
Ring ditt försäkringsbolag och prata med dom. Om du har vittne och nummer så ska det inte vara någon fara! Hatar sånt där folk.
5 april, 2011 kl. 16:53 #221329Garagekungen
DeltagareRing ditt försäkringsbolag och prata med dom. Om du har vittne och nummer så ska det inte vara någon fara! Hatar sånt där folk.
Min bil-vårds-kille har reglerat flera liknande händelser.
Så han har gett mig tipset att inte börja argumentera själv utan bara ta personuppgifter och hänvisa till:
”- Min bilvårdare får ta hand om det och bedömma kostnad mm tillsammans med försäkringsbolaget”Försäkringsbolag är som banker – man blir lurad hur man än gör och de är proffs på det !!! 😡
Så låt proffsen ta hand om idioten !!! 😀Då blir det inget personligt heller… :p
5 april, 2011 kl. 19:47 #221332Impreza99
DeltagareRing ditt försäkringsbolag och prata med dom. Om du har vittne och nummer så ska det inte vara någon fara! Hatar sånt där folk.
Redan gjort det.. Även varit i kontakt med plåtverkstaden inbokad och klar ska bara kolla med lackeraren 🙂 Här går de undan.. Sen får vi se hur allt löser sig..
6 april, 2011 kl. 06:11 #221325edbe
DeltagareRedan gjort det.. Även varit i kontakt med plåtverkstaden inbokad och klar ska bara kolla med lackeraren 🙂 Här går de undan.. Sen får vi se hur allt löser sig..
Se till att lackeraren har grejer för att hitta rätt nyans på färg osv. Ett par parkeringsbucklor kan kännas fjantiga i jämförelse med en hel dörr i fel färg 🙁
14 september, 2011 kl. 07:36 #221333Impreza99
DeltagareAllt löste sig blev helt och hållet den andres fel. Så som de borde blivit.. Tog tid men de ordna sig bra till slut. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.