› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Ska jag köpa en wrx sti?
- Detta ämne har 27 svar, 3,294 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
Vince.
-
FörfattareInlägg
-
27 juni, 2010 kl. 16:06 #203959
snauken
DeltagareNej, klart man får stå ut med lite mera soppapengar om man ska ha en rolig bil 🙂
Stereon kommer jag nog byta ut, plus högtalarna. Lite musik vill jag allt ha ändå 🙂
Varför är det bara xenon på halvljuset då? Har du eftermonterat själv eller är det så original sen vanligt halogen på helljuset?
Är det någon slags shortshift eller liknande på alla sti:er ?japp så äre:P du kommer iaf få en rolig bil! en liter milen på landsväg är ju lite för en sån här bil
jo bara byta ut stereon och det, det första jag gjorde när jag köpte.
det är xenon orginal på halvljuset på 06:orna iaf. vanligt halogen på hellyset men där monterade jag dit ett eftermarknads 60w kit. blev sjukt mycket bättre lysetror inte du behöver montera ett shortshift om du varit nöjd med audins:P
iaf mycket kortare slag än a4:orna29 juni, 2010 kl. 17:31 #203957Fricke.w
DeltagareI alla fall, så kan jag upplysa herarna, att sti med dccd, drar mindre soppa på långkörning, med öppna diffar, alltså med den gröna nollan lysande, längst ner på manuella läget, har testat deta och kan bara säga att de skiljer gämfört med autoläget i alla fall, har naturligt viss glömt att kolla med tripen varje gång jag kört hur mycket i förbrukning de skiljer, men har då i alla fall märkt att jag kommer samma sträcka typ 25mil lungkörning söderhamn-halstavik, med mer soppa kvar i tanken på tankmätaren, med körning i lung fart med öppen diff 🙂 och de är inget skämt, så tycker de är underligt att subaru inte nämner deta i instruktions boken?
30 juni, 2010 kl. 19:41 #203966Joi
DeltagareHur ofta ska en sån här bil servas då?
Och hur står dom sig mot rost, om man skulle använda den på vintern? Det lär ju va typ bästa vinterbilen man kan ha egentligen? Så kan ju va bra om den klarar salt osv, även fast jag troligtvis bara kommer använda min på sommarhalvåret.30 juni, 2010 kl. 20:04 #203955Mumin
Deltagare1500 mil eller 1 år ska den servas.. men så håller skiten också inte som audi.. 3000 mil eller 2-3 år eller vad det nu är.. då rasar ju allt 🙂 Rostskydden har blivit bättre på dom nyare modellerna än dom äldre dvs GT osv. men skadar ju inte med rostskydds behandlig av proffs!
Dom dyra servicarna är 6000 9000 10500 12000 🙂
4 juli, 2010 kl. 09:32 #203967Joi
DeltagareNi som har en sån här kärra då, kör ni med dom på vintern också? Om svaret är Ja, kör ni med den som bruksis då med eller tar ni bara ut den ibland för lite bus?
Ni säger att det går utmärkt att trimma upp den till ca 350hk, de räcker med bara mappning då allså? Eller bör man fixa ny turbo och grenrör och grejer med eller? Hur står sig själva motorn, är det smidda saker i den eller hur ser det ut?
Vad heter modellen som fanns 2006-2007?
Kul och veta 🙂4 juli, 2010 kl. 10:16 #203942Kvarnis
Deltagareför ca 330-350 byter man avgas, med lr utan kat.
Ny soppa pump,stift och sen mappning 🙂Grenrörturbo m.m är bara för större effekter med då behöverman göra lite mer än det jag nämnde.
5 juli, 2010 kl. 05:39 #203948Pasi_k
DeltagareMan ställer väl inte av den bästa vinterbilen på vintern?
Använder min som brukis , 55mil/vecka i pendling.
http://www.youtube.com/watch?v=qmdi5lY9U48
Fast odubbat på is funkade inte så bra. 😛5 juli, 2010 kl. 08:48 #203960snauken
Deltagarenej nej
23 augusti, 2010 kl. 17:44 #203968Joi
DeltagareDe va en som sa till mig att de inte är bra att köra 4hjulsdrift för att om däcken är ojämnt slitna fram/bak, typ 1mm räckte sa han. Så nöter det rätt bra på diffar osv.
Känns inte riktigt rätt tycker jag, men säger han så så kanske det är så.
Har han rätt ? :p23 augusti, 2010 kl. 18:27 #203949specialized
DeltagareDe va en som sa till mig att de inte är bra att köra 4hjulsdrift för att om däcken är ojämnt slitna fram/bak, typ 1mm räckte sa han. Så nöter det rätt bra på diffar osv.
Känns inte riktigt rätt tycker jag, men säger han så så kanske det är så.
Har han rätt ? :p1 mm är ingen fara….
Men uppåt 2-3 mm är nog inte så bra
Ett sätt att få jämt slitna däck runtom, är ju att skifta hjul mellan fram och bak 1-2 gånger per period som du använder däcken. Sliter ju mer fram vid normal körning.
Spinner du mycket ringar däremot sliter det mest bak :p24 augusti, 2010 kl. 10:27 #203961Vince
Keymaster1 mm är ingen fara….
Men uppåt 2-3 mm är nog inte så bra
Ett sätt att få jämt slitna däck runtom, är ju att skifta hjul mellan fram och bak 1-2 gånger per period som du använder däcken. Sliter ju mer fram vid normal körning.
Spinner du mycket ringar däremot sliter det mest bak :pSpinner du ringar så lär inte ojämn däckslitage vara ditt största bekymmer när det gäller att skada diffarna :rolleyes:;)
24 augusti, 2010 kl. 13:16 #203950specialized
DeltagareSpinner du ringar så lär inte ojämn däckslitage vara ditt största bekymmer när det gäller att skada diffarna :rolleyes:;)
Drivlinan på de 6-petade tål det väldigt bra, speciellt de från -04 och framåt med DCCD.
Då är det betydlig värre med rallycrossstarter, när man kliver av kopplingen från 7000 rpm med kletiga R-däck på varm asfalt 🙂24 augusti, 2010 kl. 14:35 #203962Vince
KeymasterDrivlinan på de 6-petade tål det väldigt bra, speciellt de från -04 och framåt med DCCD.
Då är det betydlig värre med rallycrossstarter, när man kliver av kopplingen från 7000 rpm med kletiga R-däck på varm asfalt 🙂Ja det har du iofs rätt….man har hört att de med DCCD (mao fr.o.m. 04 PSE och framåt) skall tåla mer buskörning. Men då borde de även klara ett par mm skillnad på däckslitage utan problem heller!?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.