- Detta ämne har 9 svar, 1,325 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 10 månader sedan av Goalunatek.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2003 kl. 11:11 #352GoalunatekDeltagare
Tjenare!
Jag har tittat på en Subaru Impreza -98
Vad är ett rimligt pris för denna?
Bilen har gått 10.000 mil
Motorn gått ca 3000 mil
Bytt pga Nåt fel i motorn, papper finnes.
Vad ska man tänka på?
Har hör att man ska kolla växellådan speciellt stämmer de?Tackar för svar
Mvh Christian Engström
Mr Cap i Kungsbacka27 februari, 2003 kl. 18:52 #37130LegacyLarsaKeymasterI mina öron låter det som att bilen fått gått hårt, då man fått lov att byta motor efter 7000mil, och jag vet att en växellådsrenovering slutar oftast på >10000:-, (jag vet av egen erfarenhet, dock legacy turbo men iallafall) hur man kollar om vxllådan är på väg utför vet jag ej, men det finns säkert någon på listan som kan…
/Larsa
27 februari, 2003 kl. 20:11 #37131SubbaristDeltagareSAM och svarten borde ju veta 😀 och kolla kopplingen på den också när du ändå håller på.
Subbarist javisst!
Rabattansvarig SSI
Den GRÜNE FARAN27 februari, 2003 kl. 20:14 #37129SecretAgentManDeltagare*asgarv*
Mjaa…min låda rasade utan direkt förvarning, och fungerade bra…tills 3:an TOTALRASADE. Men det beror nog på att jag verkligen försökt rasa lådan om man skall vara ärlig. 😉
Utbyteslådor med standarddelar kostar 500 UKP i England…
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen27 februari, 2003 kl. 20:43 #37132honksterDeltagareLAST EDITED ON Feb-27-03 AT 09:47PM (GMT)
Innan jag köpte min bil då kikade jag på en my98 som gått 9800 mil. han krävde ca 140k för den. . Var noga med att kolla skicket på bilen då det lätt avslöjar buskörning och ovarsamhet. Hur många ägare? Ägar frågan tycker jag är ganska intressant. Positivt eller negativt? En bil som har haft 3 mkt pedant ägare som kostat på bilen med full service och en massa lullull, känns som ett bättre köp än en bil med en ovarsam ägare…Hoppas det går bra med köpet, kolla på bytbil.com och blocket.se, där kan du jämföra lite priser. posta mer om du känner dig osäker, då det finns en rejäl dos erfarenhet på detta forum!
Lycka till!
EDIT: Hittade en grym länk som du kommer ha nytta av: http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID10/2.html
————————————–
-HonKster- Blå My99 Kombi@Årehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556
28 februari, 2003 kl. 00:05 #37133GoalunatekDeltagareTja!
Tackar så mycket för svaren!
Kollade upp länken tack.
Vi får väll se vart jag hamnar,Mvh Christian
Mr Cap i Kungsbacka28 februari, 2003 kl. 08:06 #37136NiklasDeltagareKolla nummerskyltsbelysningen, de lamporna är väl Imprezans svagaste punkt? 😀
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg28 februari, 2003 kl. 09:22 #37134GoalunatekDeltagareJaså det säger du =)
Jaja finns det något mer man ska verkligen tänka på?
Jag frågar er här som har Imprezor för att ni bör ju veta.Mvh Christian
Mr Cap i Kungsbacka28 februari, 2003 kl. 09:54 #37137NiklasDeltagareDet är väl som med alla andra bilar i allmänt. Dock bör du kanske kolla rosten en extra gång då det är en lite äldre modell. Från år 2000 get IM bilarna en extra omgång rostskydd i importhamnen (den är dock långt från tilräckligt för svenska översaltade vägar). Bilar som är äldre än MY00 och som dessutom rullar i södra Sverige bör man kanske kolla upp regält. Ta en tur till en Tuffkote (eller vad de heter) firma och få bilen genomkollad. Finns i Kungsbacka och även i Göteborg.
Vad bör man sen kolla, tja, Imprezan är ju en liten busbil så testa den så den inte låter. Pressa bilen lite på större vägar så turbon får arbeta. Är bilen orginal kanske man kan vara lite lugnare men är moddad kan det vara en gasglad som ägt den förrut. Det kan det ifs vara med en orginal också.Ser fram emot att se dig på våra regionsträffar i Göteborg! 😉
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg28 februari, 2003 kl. 10:05 #37135GoalunatekDeltagare>Det är väl som med alla andra bilar i allmänt. Dock bör du kanske
>kolla rosten en extra gång då det är en lite äldre modell. Från år
>2000 get IM bilarna en extra omgång rostskydd i importhamnen (den är
>dock långt från tilräckligt för svenska översaltade vägar). Bilar som
>är äldre än MY00 och som dessutom rullar i södra Sverige bör man
>kanske kolla upp regält. Ta en tur till en Tuffkote (eller vad de
>heter) firma och få bilen genomkollad. Finns i Kungsbacka och även i
>Göteborg.
>Vad bör man sen kolla, tja, Imprezan är ju en liten busbil så testa
>den så den inte låter. Pressa bilen lite på större vägar så turbon får
>arbeta. Är bilen orginal kanske man kan vara lite lugnare men är
>moddad kan det vara en gasglad som ägt den förrut. Det kan det ifs
>vara med en orginal också.
>
>Ser fram emot att se dig på våra regionsträffar i Göteborg! 😉
>
>http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru –
>All we’ll drive!
>Regionsansvarig:
>GöteborgTackar så mycket för infon.
Klart att jag ska vara med på träffarna sedan!
Ska bara få sålt min andra bil. sedan ska jag köpa min första subaru.
Tänkte M-testa bilen innan köp.Mvh Christian
Mr Cap i Kungsbacka -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.