SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Ska man sikta på en STI 2005 eller vågar man köpa 06-07?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 45 totalt)
  • Författare
    A_Ahlzen
    Deltagare

Hej!
      Har tröttnat på att ÅKA Mercedes och tänkte gå tillbaka till att KÖRA Subaru Impreza igen.

Hade en GT med JRM steg 1 innan Mercan men nu vill jag ha en Impreza STI med lite extra mos.

Gillar 2005 års modell och även 2006-2007 men jag vet inte om jag vågar köpa en 2,5a efter att man läst på nätet om rejäla motorhaverier osv. 2008 och framåt kommer jag inte heller överrens med utseendemässigt så de går bort.
      Hur skulle ni resonera? Är risken minimal att man får en dålig 2,5a?

Vill ha en lågmilad bil i kanonskick som inte är så moddad att de stoppar den vid besiktning.
      Någon som har tips om riktigt fina bilar som är till salu? Alla skriver ju på Blocket att de är i nära nyskick men det tvivlar jag på att de är 🙂
      Inte så kul att åka land och rike runt bara för att bli besviken.

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh.
      Anders

Håenström
      Deltagare

Jag sålde min 03 sti med jrm-trim och köpte en 06a sti. Nöjd än så länge iaf. 06-07 är ju sjukt mycket snyggare tycker jag iaf.

Joakimgabrielsson
        Deltagare

Köp ingen bil från psi performance bara. De har lite imprezor ute då och då. Lurendrejare och lögnare.

A_Ahlzen
          Deltagare

Jag sålde min 03 sti med jrm-trim och köpte en 06a sti. Nöjd än så länge iaf. 06-07 är ju sjukt mycket snyggare tycker jag iaf.

Jag gillar båda men jo, 06-07 är nog snäppet snyggare. Är inte sugen på någon krånglande motor dock.
            Dricker din bil mycket olja?

A_Ahlzen
            Deltagare

Köp ingen bil från psi performance bara. De har lite imprezor ute då och då. Lurendrejare och lögnare.

Misstänkte det, tack för varningen!

Håenström
              Deltagare

Jag gillar båda men jo, 06-07 är nog snäppet snyggare. Är inte sugen på någon krånglande motor dock.
                Dricker din bil mycket olja?

Nej nästan inget alls, jag funderade oxå över samma sak som du. Men nu känns de bättre, skulle inte byta till en blobeye igen.

Tror det är mer problem med 08- ist,men jag vet inte varför.

abacus
                Deltagare

Var det inte något att dom var felaktig mappade ifrån fabrik ock gick snålt? Det åtgärdades väl vid första servicen?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Håenström
                  Deltagare

Var det inte något att dom var felaktig mappade ifrån fabrik ock gick snålt? Det åtgärdades väl vid första servicen?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Ja vissa säger att dom är fel mappade från början och vissa säger att man kör med för lite olja, så jag vet inte.

Har sett att 08- har nästan haft mer motorras.

andreaswrx
                    Deltagare

absolut inget fel på dom, han har min och säljer, du ska inte sitta här inne och snacka massa skit, berätta istället hur du har kört din bil, än och klagga på dom, man får gå rätt hårt åt grejerna innan man kört sönder 4 drivknuta mm…jag kolla din bil innan den såldes och det var då inga fel på några drivknutta då….

andreaswrx
                      Deltagare

Ja vissa säger att dom är fel mappade från början och vissa säger att man kör med för lite olja, så jag vet inte.

Har sett att 08- har nästan haft mer motorras.

felmappat från början sen när det tagit skada så började det och ta olja

abacus
                        Deltagare

felmappat från början sen när det tagit skada så började det och ta olja

har inte 2.5 liters motorn alltid varit känd för att ta en del olja…

Man kör inte som en Volvo mellan servicerna utan att kolla oljan.

Motor ras på 2.5 berodde väl inte på för lite olja utan mappiningen

Håenström
                          Deltagare

Lite olja skadar lagren, kör man med 2liter ist för 4 så blir de skador. Jag kollar oljan nästan varje vecka:)

andreaswrx
                            Deltagare

har inte 2.5 liters motorn alltid varit känd för att ta en del olja…

Man kör inte som en Volvo mellan servicerna utan att kolla oljan.

Motor ras på 2.5 berodde väl inte på för lite olja utan mappiningen

Jupp min är uppdaterad från början, och aldrig tagit någon olja,

Arson
                              Deltagare

Min tar heller ingen olja som är en 08. Kollade på Hawk innan köttbullen, och ångrar inte en sekund mitt val. Det känns som så mycket mer bil på alla sätt..

Håenström
                                Deltagare

Jupp min är uppdaterad från början, och aldrig tagit någon olja,

Synd att inte din kom in tidigare då hade jag lätt köpt den andreas.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.