SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Ska man sikta på en STI 2005 eller vågar man köpa 06-07?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
  • Författare
    A_Ahlzen
    Deltagare

Jupp min är uppdaterad från början, och aldrig tagit någon olja,

Men hur vet man det när man ska köpa en begagnad bil? Vad jag förstår kan man inte se när den fick uppdateringen och en säljare lär ju inte berätta att bilen drar nästan lika mycket olja som bensin.
      Känns osäkert om man inte får tips om en bil här som ni i klubben vet är en bra bil.

andreaswrx
      Deltagare

Men hur vet man det när man ska köpa en begagnad bil? Vad jag förstår kan man inte se när den fick uppdateringen och en säljare lär ju inte berätta att bilen drar nästan lika mycket olja som bensin.
        Känns osäkert om man inte får tips om en bil här som ni i klubben vet är en bra bil.

chans eller köp en som är garanterat uppdaterad, på min har vi skrivit ut att i annonsen

andreaswrx
        Deltagare

Synd att inte din kom in tidigare då hade jag lätt köpt den andreas.

ok synd det, hoppas någon köper den snart, ståt sen i october nu

Patrick P931
          Deltagare

jag kolla din bil innan den såldes och det var då inga fel på några drivknutta då….

Jag har för mig att ha läst på ett annat ställe att det satt olika däck på, om det stämmer är det en ganska allvarlig sak.

andreaswrx
            Deltagare

Jag har för mig att ha läst på ett annat ställe att det satt olika däck på, om det stämmer är det en ganska allvarlig sak.

satt vinterdäck på den när den såldes,

A_Ahlzen
              Deltagare

chans eller köp en som är garanterat uppdaterad, på min har vi skrivit ut att i annonsen

Din är en 08?

Vad kostar en renovering om olyckan skulle vara framme? (kan inte skruva något själv).

Patrick P931
                Deltagare

satt vinterdäck på den när den såldes,

Alla med samma mått?

Håenström
                  Deltagare

Försök att hitta första ägaren på bilarna så är de nog enklare att veta om dom är uppdaterade.

andreaswrx
                    Deltagare

Alla med samma mått?

ja han fick ju problem med sommardäcken om man läser tråden,

och en motor som tar olja, kan man inte skylla på att bilhandlarna inte vet något om och säga att dom ljuger, beror ju på vad han som sålt den till handlarn sakt, finns ju inte många handlare som kör 100-200 mil med en bil och se om den tar någon olja eller inte,

andreaswrx
                      Deltagare

Din är en 08?

Vad kostar en renovering om olyckan skulle vara framme? (kan inte skruva något själv).

Japp min är en 08 tyvärr du var ute efter en tidigare

ej trimmad och under 10000 mil så är det självrisken, annas kan det nog kosta en del

A_Ahlzen
                        Deltagare

Japp min är en 08 tyvärr du var ute efter en tidigare

ej trimmad och under 10000 mil så är det självrisken, annas kan det nog kosta en del

Ok, vill ju ha lite mer kräm än standard.
                          Rör det sig om ca 30 loppor eller räcker inte det?

andreaswrx
                          Deltagare

Ok, vill ju ha lite mer kräm än standard.
                            Rör det sig om ca 30 loppor eller räcker inte det?

ja en maskin på subaru är väl nämare 100 än 30, om det ens räcker, har man inte pengar till ett ras om man trimma så ska man nog åka standad tyvärr om man ska var ärlig

Håenström
                            Deltagare

Man måste ha i bakhuvudet att de kan rasa, samma som man har när man trimmar en gt som lådan är dålig på.

A_Ahlzen
                              Deltagare

ja en maskin på subaru är väl nämare 100 än 30, om det ens räcker, har man inte pengar till ett ras om man trimma så ska man nog åka standad tyvärr om man ska var ärlig

100 lök för en renovering eller ny snurra? Iom att rasen verkar hyggligt vanliga är det gött att veta innan även om pengarna finns.

Håenström
                                Deltagare

Lager,kolvar,stakar,packningar,ev en ny vev. Ja du ser de drar iväg. Typ 30k kanske.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.