› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Ska man sikta på en STI 2005 eller vågar man köpa 06-07?
- Detta ämne har 44 svar, 4,139 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av
blixte.
-
FörfattareInlägg
-
6 juni, 2012 kl. 18:47 #243839
A_Ahlzen
DeltagareMan måste ha i bakhuvudet att de kan rasa, samma som man har när man trimmar en gt som lådan är dålig på.
Absolut, har rasat trimmade bilar förut men det är ju bra att veta ungefär vad notan blir om oturen är framme.
6 juni, 2012 kl. 18:51 #243840A_Ahlzen
DeltagareLager,kolvar,stakar,packningar,ev en ny vev. Ja du ser de drar iväg. Typ 30k kanske.
Men sen ska någon riva och bygga ihop också och det kostar nog lika mycket till.
6 juni, 2012 kl. 18:55 #243823Håenström
DeltagareJapp om du inte fixar de själv så blir de några tusenlappar till. Jag kör jrm steg 1 och är nöjd, Walbropump,avgas och mappning ca 350hk.
6 juni, 2012 kl. 19:06 #243841A_Ahlzen
DeltagareJapp om du inte fixar de själv så blir de några tusenlappar till. Jag kör jrm steg 1 och är nöjd, Walbropump,avgas och mappning ca 350hk.
Låter lagom, därikring vill jag också ha. Ligger en 2005 med dryga 3000 mil och 370 hk på blocket. Någon som vet något om den?
6 juni, 2012 kl. 20:35 #243813Andersson
DeltagareLåter lagom, därikring vill jag också ha. Ligger en 2005 med dryga 3000 mil och 370 hk på blocket. Någon som vet något om den?
Slå till, den är iaf mappad av Sveriges bästa Subarumappare! (i mitt tycke o erfarenhet)
Och den säljs inte heller av blufföretaget som näms tidigare i tråden.
Snygg eller inte så är nog -05 den säkraste motormässigt sett.6 juni, 2012 kl. 20:41 #243809andreaswrx
DeltagareSlå till, den är iaf mappad av Sveriges bästa Subarumappare! (i mitt tycke o erfarenhet)
Och den säljs inte heller av blufföretaget som näms tidigare i tråden.
Snygg eller inte så är nog -05 den säkraste motormässigt sett.Förklara gärna vad du fått bluff företag från? Är väl ägarna som han säljer bilarna åt som är bluffare i sådansfall eftersom 95% av bilarna är försäljningsuppdrag, så vem som bluffar i det läget går ju diskutera
6 juni, 2012 kl. 20:56 #243824Håenström
DeltagareDe är ju oxå en 2,5, ville du inte ha en 2,0?
6 juni, 2012 kl. 21:58 #243814Andersson
DeltagareFörklara gärna vad du fått bluff företag från? Är väl ägarna som han säljer bilarna åt som är bluffare i sådansfall eftersom 95% av bilarna är försäljningsuppdrag, så vem som bluffar i det läget går ju diskutera
Inget jag vill skriva här, men jag har fått timslånga samtal från företag i trakten.
7 juni, 2012 kl. 04:46 #243810andreaswrx
DeltagareInget jag vill skriva här, men jag har fått timslånga samtal från företag i trakten.
Skitsnack då med andra ord
7 juni, 2012 kl. 11:38 #243832Joakimgabrielsson
Deltagareabsolut inget fel på dom, han har min och säljer, du ska inte sitta här inne och snacka massa skit, berätta istället hur du har kört din bil, än och klagga på dom, man får gå rätt hårt åt grejerna innan man kört sönder 4 drivknuta mm…jag kolla din bil innan den såldes och det var då inga fel på några drivknutta då….
Har kört 200 mycket lugna mil. Mina diskussioner med andra som köpt bil hos honom och hos honom själv har gjort mig tvungen att varna andra. Han har ljugit om otaliga grejor och dessutom kört bilen på feldimensionerade däck så jag får stå för vxl-byte. Inget han tänkte betala. (eller snarare sa att de aldrig suttit på bilen fast det finns bevisat på reg-papprena) Sen så kom sju stycken felkoder upp när jag kört bilen från köp. Detta lovade han betala, men sen när det visade sig att det blev för dyrt så drog han sig ut. Nu måste jag även byta kolvar, samt att krängningshämmaren bak suttit löst och en fjäder bak är av. Har inte kunnat använda bilen ännu pga alla fel. Så att jag kört lugnt är ingen lögn. Har knappt varvat upp bilen då jag misstänkt turboproblem och dåliga kolvringar. Turbon måste också bytas btw. Så drivknutar/axlar fettade han nog in rikligt innan jag provkörde. För det är ju konstigt att tre av fyra knackar efter 200 lugna mil. Felkoderna hade han ju också bara raderat och hoppats på att de inte skulle hinna komma när jag provkörde. men de kom som sagt på hemvägen.
Ett företag som inte tar ansvar är ett företag att varna sina rallyvänner för. Och det tänker jag förtsätta att göra om jag ser orättvisor och dåliga bilhandlare. Vill inte att alla andra ska bli panka så som jag blivit. Men ser jag det från den ljusa sidan så har jag ju snart en ny bil 🙂 Funderar på ett cosworth shortblock så man slipper vara orolig för ras.
7 juni, 2012 kl. 12:32 #243828Arson
DeltagareMin 2008:a (uppgraderad, kvitto finns) kan vara till salu!
PM:a för mer info!
7 juni, 2012 kl. 18:17 #243842A_Ahlzen
DeltagareDe är ju oxå en 2,5, ville du inte ha en 2,0?
Kan tänka mig en 2,5 om den verkar säker. Denna bil har enligt ägaren aldrig dragit någon olja vilket ju iaf låter betryggande. Dessutom har den inte gått många mil i originalskick.
7 juni, 2012 kl. 19:09 #243829blixte
Deltagare7 juni, 2012 kl. 20:24 #243843A_Ahlzen
Deltagarehttp://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=91329
🙂
Har såklart redan uppmärksammat den. Men är inne i förvirringsfasen i billetandet just nu så jag vet knappt vad som är upp eller ned 🙂 Har den i åtanke!
7 juni, 2012 kl. 20:35 #243830blixte
DeltagareHar såklart redan uppmärksammat den. Men är inne i förvirringsfasen i billetandet just nu så jag vet knappt vad som är upp eller ned 🙂 Har den i åtanke!
okej:) nä de finns mkt roligt att välja mellan så de är inte lätt:))
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.