SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ska man slå till??

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Davve
    Deltagare

vad är det för skillnad mellan en 03 & 04?

Wesly
      Deltagare

Det är ingen skillnad på en vanlig sti mellan 03 & 04 förutom rostskydds garantin som är förlängd med 6år.
        Sedan tog Im in en special version av sti:n ”PSE” som kom i en begränsad upplaga.
        Pratar man sverige så togs de inte in några nya sti 04 som inte var pse men tar man övriga värden så så har jag dålig koll på om de också valde denna special bil och jag vet att den sålts paralellt med den vanlia sti:n i vissa länder.

Tyvärr så är PSE redan slut i norden/baltikum

Sedan så skulle jag personligen inte välja en Subaru från USA, alla Subaru bilar som kommer till europa tillverkas i Japan medans USA har en egenfabrik och enligt kännare så ska de vara skillnad på kvaliten på en japan tillverkad Subaru mot en USA tillverkad..
        Men är är priset rätt så.

MVH
        Jonas West

Davve
        Deltagare

Va jag vet så är det inte så stor skillnad förutom att det är 300hk & att den gör 0-100 på 4,8sek. & är priset nästa 200 000kr billigare än i sverige så tror jag att man inte ska klaga

Davve
          Deltagare

Dom kan ju krossar en ferrari iaf…:)
            http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=10401

hogmark
            Deltagare

300hk, eb 2.5 -liters då antar jag ? COOOLT !
              Hoppas allt löser sig med tull å moms.
              Dubbelkolla allt så du inte åker på nån avgift i efterhand bara 🙂
              Vore ju trist !

På tal om flyttgods. Är det inte så att man måste ha ägt bilen i 1 år i USA då ? Så var det förut iaf. Men reglerna kan ju ha ändrats…

Tror du kommer bli grymt nöjd iaf !
              Om du vet att det är en Impreza du vill ha, sluta skriv i denna tråd och KÖÖÖÖÖÖÖÖP 😀 😀 😀

Och OM du skulle ångra dig, så lär du inte få svårt att bli av med den för samma pris…

/Hogis

Davve
              Deltagare

I am on my way:)

Krigge
                Deltagare

Jag tror man måste ha ägt den i 6 mån och sen får man inte sälja den inom 6 mån efter hemkomsten.

jraberg
                  Deltagare

Är det samma typ av soppa i USA och sverige.. vet bara att om man tar en bil från japan brukar det bli problem pga oktantalet där..
                    Sen var det det där med väghållning, har hört att de kör med lite mjukare stötar därborta även på imprezan ?(men det är bara hörsägen)
                    😉
                    Men det är ett jäkligt bra pris, tänk dock på att tull o frakt o moms till Göran P. kostar på det med..

-JR

Davve
                    Deltagare

Jag behöver inte oroa mig för moms o.s.v… & det är rätt man måste ha ägt bilen i minst 6 månader innan man får ta in den tullfritt…Men det är fixat 🙂

hogmark
                      Deltagare

Den kalkylen skulle jag vilja se 😀 😀 😀
                        Att ha ägt en MY04 i 6 mån och ta in den i mars ?!?

word !

skytiskapilen
                        Deltagare

Simpelt. I USA är de ännu värre än Volvo här hemma som släpper nästa årsmodell i augusti….. Och där fanns den gamla karossen till 01 om jag inte kommer ihåg fel.

I stort sett ligger de ett år efter oss. Eller före, hur blir det? 😉

/Andreas
                          http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                          – Original Gangster –

Davve
                          Deltagare

Ne personen som ska flytta köper bilen i USA nu & flyttar över den till hösten…:)

Fyhr
                            Deltagare

de kör med lägre oktan soppa i usa än här… å i japan har de högre… å att byta till högre oktantal ska nog inte va nårra stora probs??

om inte annat bara mappa om…

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.