› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ska mappas, JRM eller PBZ?
- Detta ämne har 20 svar, 7,454 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
27 juli, 2010 kl. 16:00 #23810
Mumin
DeltagareSå säg vad ni tycker vart jag ska åka. PBZ eller JRM blir ecutech.
Bra eller dåligt blev ni nöjda osv spy ut allt ni har 😀
27 juli, 2010 kl. 16:26 #205814Mats
DeltagareSkulle satsa på JRM eller Autotech om det skall mappas ecutek.
De har klart störst erfarenhet av subaru i Sverige.27 juli, 2010 kl. 18:45 #205830Håenström
DeltagareHåller med föregående talare.
27 juli, 2010 kl. 18:50 #205828Crippe
Deltagareskulle hellre åka till vrigstad och maxxtuning, och få bilen mappad med ett apexi power FC eller ett link G4,
apexi plug n play sprut 9900kr och mappning 4500kr för en halvdag och 8200kr för en heldag!
http://www.maxxtuning.se
men det är vad jag skulle göra!27 juli, 2010 kl. 18:55 #205821Mumin
Deltagareskulle hellre åka till vrigstad och maxxtuning, och få bilen mappad med ett apexi power FC eller ett link G4,
apexi plug n play sprut 9900kr och mappning 4500kr för en halvdag och 8200kr för en heldag!
http://www.maxxtuning.se
men det är vad jag skulle göra!Jo men nu är det så att pengarna inte räcker till som vanligt 🙂 och sen är andra sprut overkill pga inga brutala planer 🙂 nja bro på om man får tag på en 6 petat låda då kan det spåra ut! innan dess bör man ha orginal låda 🙂
Sen kan jag till lägga att pbz will ha 8000 för mappning och allt med papper och hela köret.. JRM vet jag inte nu men sisst skulle dom ha 7900 för mappen sen 1500 för bänkning..
27 juli, 2010 kl. 19:01 #205813Ångan
DeltagareHade inte du bokat tid hos PBZ nästa vecka?
/Snofi
27 juli, 2010 kl. 19:09 #205829Crippe
DeltagareJo men nu är det så att pengarna inte räcker till som vanligt 🙂 och sen är andra sprut overkill pga inga brutala planer 🙂 nja bro på om man får tag på en 6 petat låda då kan det spåra ut! innan dess bör man ha orginal låda 🙂
Sen kan jag till lägga att pbz will ha 8000 för mappning och allt med papper och hela köret.. JRM vet jag inte nu men sisst skulle dom ha 7900 för mappen sen 1500 för bänkning..
Maxxtuning tar 4500 för mappning bänkning och allt ifall du bokar en halv dag det är ju sprutet som kostar lite mer men det är det värt för att få behålla en orginal orginalbox, men det var bara ett förslag tänker själv mappa med apexi sen i vrigstad finns mapp sensor och diverse givare m.m att köpa till sen om man vill bygga ut sprutet senare!
hoppas du hittar det bästa alternativet som passar dig bäst! 😉
27 juli, 2010 kl. 19:30 #205822Mumin
DeltagareHade inte du bokat tid hos PBZ nästa vecka?
/Snofi
Har inte bestämt mig änu + väntar ¨på paket från kvarnis 😮
27 juli, 2010 kl. 19:42 #205817Pirre
DeltagareJRM eller Autotech skulle jag sikta på. Samt hur nära man har är ju alltid bra…..host JRM host 😉
/ Henke
27 juli, 2010 kl. 20:05 #205823Mumin
DeltagareJRM eller Autotech skulle jag sikta på. Samt hur nära man har är ju alltid bra…..host JRM host 😉
/ Henke
JRM ligger ju närmast 🙂 lutar mot dom. hoppas iaf att man kan få upp mot 270hk men fint vrid 🙂
27 juli, 2010 kl. 23:30 #205820hermelinen
DeltagareLånar tråden lite,
hur länge har PB-Z mappat med ecutek?
Har dom även till GT MY00, hittar inte modellen på deras hemsida.
28 juli, 2010 kl. 06:35 #205825rigdab
DeltagareHar själv erfarenhet av PBZ. Var där med min dåvarande bil, STI -08, i april 2009. De använde ej Ecutek, utan istället open source( Ecuflash). Valde PBZ just därför, ville själv kunna se och justera mappen själv.
Först så kunde de ej få kontakt med min ecu, de hade ej de rätta parametrarna för 08:an. Tur var så hade jag med min egen laptop med all nödvändig data….
Sedan var det allmänt oproffesionellt arbete som utfördes, okunnighet vågar jag säga.
Ingen slutmappning på väg, endast i bänken(rototest).
Laddet höjdes till ca 1.45 bar, lite små ändringar av bränsle och tändning. Helt orginalbil då, ej bytt dp m.m.
Bilen gick skapligt, men efter hemkomst kollades igenom vad som ändrats i mappen och hur det gjorts, såg inget vidare ut.
Bara mappat med tanke på effekt, ej hållbarhet/livslängd.
De pysslar ju dock mest med sina drifting/show bilar, där eftersträvas ju inte hållbarheten…
Körde bara en vecka med denna mappning, bytte sedan själv till original.Tycker absolut att du/ni ska satsta på JRM eller Autotech.
Och priset, tänk på att PBZ ej betalar någon licens till någon, de som avänder sig av Ecutek betalar 3000kr per licens till Ecutek.28 juli, 2010 kl. 15:05 #205824Mumin
DeltagareBlir JRM, fick bra pris för mappning + bänkning så inom en månad iaf får jag tid 🙂
Och ja PBZ kan mappa GT 99-00 mailade och frågade!
28 juli, 2010 kl. 23:14 #205827Steve
Deltagarevad kul..
du får gärna komma med resultaten efter bänkningen.
29 juli, 2010 kl. 01:52 #205816Bodyshot
Deltagaredu gör det rätta valet!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.