› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ska provköra en Impreza GT -97, tänka på nåt speciellt?
- Detta ämne har 10 svar, 1,207 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 3 månader sedan av
LasNoches.
-
FörfattareInlägg
-
15 oktober, 2008 kl. 09:41 #10793
LasNoches
DeltagareSom rubriken lyder så ska jag iväg nu i helgen och kolla på en Impreza GT -97. Och undrar därför om det är något speciellt jag ska kolla på, t.ex. vanliga ställen för rost, något speciellt med motorn kanske? Vad som helst som kan bruka bli problem med.
Jag är ganska säker på att det är många som skriver såna här 😉 Letade igenom 4sidor av Allmänt utan att se en likadan. Ni får ha lite överseende jag är ny på forumet 😛
Tacksam för svar.
15 oktober, 2008 kl. 09:47 #118756OzO
DeltagareHej o välkommen! 🙂 Prova att använda sökknappen och skriv in ”Köpråd” så får du lite uppslag…. iaf 33 trådar.
/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::15 oktober, 2008 kl. 09:53 #118759LasNoches
DeltagareHaha okej 😛 Tack för snabbt svar iaf.
15 oktober, 2008 kl. 11:08 #118760LasNoches
DeltagareKollade igenom dem flesta och 8/10 hade samma svar som jag 😀 De största felen jag kunde se var om man skulle köpa en som var trimmad, och då skulle få problem med växellådan. Eller om den var tok körd på bana och sånt 🙂
Den jag ska kolla på är helt orginal, inte sönderskruvad alls. Den har gått 14000 mil, varit avställd sen mars 2008. Men jag får väl provköra och se själv 🙂 tack för hjälpen iaf
15 oktober, 2008 kl. 11:36 #118757OzO
DeltagareKolla servicebok. Kamrem. Kontrollera damasker och gummidetaljer. Olje- eller kylarläckage. Lyssna och känn på lådan, vissa växlar som back och 1:an kan kärva men det är normalt (eller iaf inget farligt).
Kolla lack och chassi/kaross för tecken på tidigare olyckor.
Det är väl lite jag kan komma på…
/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::15 oktober, 2008 kl. 12:10 #118758lunkan
DeltagareÄr inne på mn andra GT o jag har aldrig haft nåt problem med nån av dom (förutom sånt man fixat själv då :+ ) Kolla det vanliga o provkör o bilda dig en uppfattning, känns det rätt köp men blir det nåt frågetecken ang nåt så kollar du bara på nästa.
Lycka till 😉
15 oktober, 2008 kl. 12:41 #118755syke
BlockeradBe att få ta med den till konbanan i västerås nästa lördag så kan vi testa den ordentligt. 🙂
15 oktober, 2008 kl. 13:07 #118764Niklas
DeltagareBe att få ta med den till konbanan i västerås nästa lördag så kan vi testa den ordentligt. 🙂
Det borde väl inte vara några problem, dock kanske nuvarande ägaren kräver att han betalar för bilen först.
15 oktober, 2008 kl. 21:41 #118761LasNoches
DeltagareBe att få ta med den till konbanan i västerås nästa lördag så kan vi testa den ordentligt. 🙂
Hehe 😛 Råkar faktiskt vara i västerås jag ska titta på den
16 oktober, 2008 kl. 00:16 #118762LasNoches
DeltagareTack för hjälpen allihop, kan inte vänta på och få provköra den 😉
18 oktober, 2008 kl. 16:25 #118763LasNoches
DeltagareTjena igen 😀 Provkörde Subban idag, tusan vad snabb den var ^^ hann knappt trycka ner gasen innan man var uppe i 100. Jag lyckades få ägaren att besikta den igen innan jag eventuellt ska köpa den. Såg inga fel på den förutom lite rost i skärmkanterna fram, men det kan man ju lätt fixa själv. Hann inte kolla så mycket annat, tog en snabb titt på motorn och gick igenom alla papper. Märkte inget fel och papprena såg bra ut, hörde inget fel på motorn, växellådan var bra 1:an och backen var det inget fel på.
Så nu ska jag bara fundera på om det är värt den höga månads försäkringen 😀 Annars var den TOPPEN 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.