› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ska provköra GT i morgon!
- Detta ämne har 8 svar, 865 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
christopher.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2005 kl. 12:17 #8397
Hattori Honda
DeltagareHej!
Nyreggad på forumet och tänkte ställa några frågor till er som kan Imprezor.
Som sagt ska jag alltså provköra en Impreza GT kombi -94.
Det jag undrar är förstås om det finns några saker jag bör hålla utkik efter.I o m att det är en -94 börjar den ju bli lite till åren, men den har bara gått 10200 mil och är tydligen sörvad som den ska.
Import förvisso, men säljaren tar alla sina bilar från samma handlare i Tyskland och säger sig lita på att miltal alltid stämmer.
Har inte alls bestämt mig för om jag ska byta, men jag har ju alltid velat ha en Impreza förstås, så vi får se.
Det blir ju mycket dyrare försäkring och sopparäkningar och det måste man ju ta med i kalkylen.Hur törstiga är de egentligen? Vad landar det på vid blandad körning ungefär? Beror förstås på körstil, men lite generellt sådär.
Hur som helst;
Hoppas på lite hjälp med dessa frågor!Tack på förhand,
Andreas.18 februari, 2005 kl. 13:58 #94163christopher
DeltagareVad är prislappen?
/
fraSSe18 februari, 2005 kl. 14:21 #94166Hattori Honda
Deltagare>Vad är prislappen?
>/
>fraSSe
>79 loppor.
/ Andreas18 februari, 2005 kl. 15:35 #94164christopher
DeltagareDu kan hitta en ”halvmuggig” -97:a för dom pengarna.
Satsa på det i stället för en import -94 som aldrig sålts i sverige.
Mitt tips!
/
fraSSe18 februari, 2005 kl. 15:47 #94167Hattori Honda
Deltagare>Du kan hitta en ”halvmuggig” -97:a för dom pengarna.
>Satsa på det i stället för en import -94 som aldrig sålts i
>sverige.
>Mitt tips!
>/
>fraSSeJo, det stämmer nog…
Det allra bästa är nog och vänta tills jag har råd med en 99-00a och hoppas att det går att få tag på fina då. Dvs 2-3 år framåt.
Jag ska kolla på den i morgon i a f, men det lutar väl åt att köpet får vänta…/ Andreas
21 februari, 2005 kl. 07:06 #94168Hattori Honda
DeltagareJag tog mig en provkörning i lördags, men jag lägger i a f ner den bilen.
Den kändes ungefär så gammal som den är med cigghål i baksätet och diverse skrammel.
Nu har jag bara kört ”nya” lågmilade imprezor tidigare, så jag har inte så mycket att jämföra med, men det kändes som att kopplingen och bromsarna bör ses över och det är väl inte så billigt…
Nu ska den i o f s sörvas och rekondas o dyl, men ändå.
Jag fortsätter m a o att köra Hynda ett tag till och återkommer med säkerhet nån gång framöver.
Tack för inlägg och tips!
🙂Mvh,
Andreas.19 december, 2005 kl. 06:19 #94161Manor
DeltagareHej, och välkommen till forumet :).
Du kan söka dig fram på forumet och läsa en hel del matnyttigt om Impreza. Dock har jag aldrig sett någonting om 94’or här, utan vanligast är helt klart 99 och framåt…även om de finns några få undantag. Kanske det engelska forumet kan ge dig mer information om denna årsmodell!!?
Generellt sätt är Imprezan en hållbar bil, och är den skött på rätt sätt så är inte milen så oroande. På de modernare årsmodellerna ska kamremmen bytas vid 10000 mil eller ar fjärde år…jag vet inte hur det är med 94’orna, men det kan vara värt att kolla upp att den stora 10000 mila servicen är gjord åtminstone.
Rostskyddet behöver du säker se över, och det kan kosta en slant.
Priset måste nog vara rejält billigt för att välja en så pass gammal Impreza. Jag skulle satsa på en 99’a eller nyare…eller möjligtvis en 98’a som har den modernare inredningen.
Försäkringskostnaderna sjunker inte direkt med åren, utan verkar tvärtom gå upp ju äldre bilen blir.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #94162Manor
DeltagareDet var någon på forumet som nämde att en kompis till honom hade blivit erbjuden 60.000:- i inbyte för en 98’ans kombi. Det låter väldigt billigt, men kanske kan vara bra att ha i bakhuvudet. En import 94’a hos en bilhandlare kan inte ha kostat honom några större summor…
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #94165christopher
DeltagareHur mycket ”deg” kan du tänka dig att lägga?
/
fraSSe -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.