Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    FiddeFuling
    Keymaster

Hallo..

Har nyss bytt lådan i bilen..igen

När jag nu är ute o test kör så börjar det att skaka utav bara fan!
      Runt 80, på 4’an när man släpper av så börjar det o hänger med hela vägen ner till att man står still.. när man pressar på 3’an o släpper kan man höra ett klick. Efter 5km på 3’an provoserande körning med gas på och av, så räckte det med att bara lägga i 4’an i 65-70 så började det.

Jag har bytt en dålig drivaxel fram (en bara)
      Jag har monterat om kardanaxeln, satt inte rätt/samma som tidigare

Jag rycker o sliter i allt under bilen men kan inte få det att klonka o slå som under färd.

Börjar fundera på om det kan ha o göra med motor o växellåds fästen??

Jag har läst om liknande beskrivningar här på forumet men inget konkret svar på vad det var..?!

Någon ide? Hur kollar jag motor kuddarna?
      Tacksam för svar

Mumin
      Deltagare

Sitter låsningar på drivaxlarna? Är packbox ringarna åtdragna/låsta? Hjulen åtdragna ? Vikter borta?

challe
        Deltagare

Har du kollat stödlagret till kardanaxeln?

FiddeFuling
          Keymaster

Drivaxlar, lås sprint: check.
            Hjul åtdragna (110Nm): check
            Vikter i Hjul: Check
            Stödlager kardan: check
            Kardarn knutar: check

Packbox ringar.. sitter med 12mm bult, eller? hur hårt vågar man spänna, skall man skruva på ringarna eller bara bulten?

Mumin
            Deltagare

Skruv på ringarna men om dom inte varit löst och låsningarna sitter där bör det vara ok.

FiddeFuling
              Keymaster

Skruv på ringarna men om dom inte varit löst och låsningarna sitter där bör det vara ok.

Fick nyss hem lådan ifrån P-E så jag vet ej om han lossat dessa. skall känna på dem.

FiddeFuling
                Keymaster

Motor o växelåds kubbar bytta.. bilen känns MYCKET bättre.. men efter ca 5km så kom de igen 🙁

Tosdag den 20’e skall den in på felsökning hos Subaru så få vi se..

FiddeFuling
                  Keymaster

Då har bilen vart inne hos FrontBilar i Kungsbacka, som är närmsta Subaru handlaren för mig..
                    ….
                    …..
                    ……
                    ……..och det visade sig vara en coilover fram som hade en lös mutter!!!?? inte topmonteringen utan nedre spänn “muttern” på benet (om jag nu förstod honom rätt)

så det hade inget med drivlina o göra alls…konstigt! dock tror jag att jag har lite lite obalans i kardarn.. vill påstå att jag känner små vibrationer runt 110km/h men kan ju lika gärna vara däcken.. den som lever får se 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.