Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    Joakimgabrielsson
    Deltagare

Vad säger sbp om att bredda och köra med 285 däck tex? Inte kul om den inte går igenom.

TomK
      Deltagare

Vad säger sbp om att bredda och köra med 285 däck tex? Inte kul om den inte går igenom.

Kommer inte besiktiga den något mer.
        Blir enbart att köra Time attack och div banåka framöver.

Hjelm
        Deltagare

Kommer inte besiktiga den något mer.
          Blir enbart att köra Time attack och div banåka framöver.

seriös time attack bil asså =) trevligt!!

Koffe
          Keymaster

Visst, det blir rätt fett… Men det skulle svida att sätta kapen i skärmarna 🙁

Ser fram emot bilder och info dock!

TomK
            Deltagare

Visst, det blir rätt fett… Men det skulle svida att sätta kapen i skärmarna 🙁

Ser fram emot bilder och info dock!

Blir spännande att kapa lite!

Bilder kommer i min tråd sen.

TomK
              Deltagare

Dom borde väl inte kunna klaga på det? Det handlar väl bara om att däcken ska vara innanför skärmkanterna, plast eller plåt.

😀

Koffe
                Keymaster

Du har PM förresten Tom 😉

t1hero
                  Deltagare

Jag förstår inte grejjen med hålen för fastsättningen, är det meningen att det skall se ut som ett snabbhack?

Hjelm
                    Deltagare

Jag förstår inte grejjen med hålen för fastsättningen, är det meningen att det skall se ut som ett snabbhack?

de ä spört 🙂

TomK
                      Deltagare

Man sätter nitmutter i plåten sen fäster man hörnen med skruv.
                        Givetvis så limmas dom på men skruven är en extra säkerhet ifall ett hörn skulle gå upp.

TomK
                        Deltagare

Det ser ju förjävligt ut hål eller inte med 70 tals breddare på en newage som redan har breddning som standard… Ser lite bättre ut på GC8 men fortfarande förjävligt.. 🙂 Kapar man sedan sönder felfria skärmkanter på en sån fin bil så borde ju män i vita rockar komma och ta hand om en. 🙂

Ääh är inte så farligt att sätta kapen i plåten är ju bara en bil.
                          Vill man inte ha dom sen så får man köpa en ny svårare än så är det inte. 🙂

Är ute mer för funktion före form.
                          Svårt att få plats med 285 däck på en newage annars.

Spooowiiie
                          Deltagare

Dom borde väl inte kunna klaga på det? Det handlar väl bara om att däcken ska vara innanför skärmkanterna, plast eller plåt.

Du får bara bredda 5cm per sida om man ska hår dra de, men de är ingen som har mätt de under den tiden Jag har jobbat där 😉

Joakimgabrielsson
                            Deltagare

Oscar97 sitter inne på faktan:) Ödmjukhetens konung. Finns ju en anledning att man vill bredda. Förmodligen inte pga av hur det ser ut. Man ökar ju dessutom spårvidden med typ 1,5 dm. Lär ju kännas viss skillnad när man ligger i 200 på räcerbanan! Sen om det är snyggt eller ej är ju tycke och smak. Jag tycker att ju mer racing/rally desto fetare. Ser fram emot att se din Tommy när den är klar! Ska hejapå dig från läktarplats på kinnekulle som jag antar kommer köras i TA nästa år!

TomK
                              Deltagare

Oscar97 sitter inne på faktan:) Ödmjukhetens konung. Finns ju en anledning att man vill bredda. Förmodligen inte pga av hur det ser ut. Man ökar ju dessutom spårvidden med typ 1,5 dm. Lär ju kännas viss skillnad när man ligger i 200 på räcerbanan! Sen om det är snyggt eller ej är ju tycke och smak. Jag tycker att ju mer racing/rally desto fetare. Ser fram emot att se din Tommy när den är klar! Ska hejapå dig från läktarplats på kinnekulle som jag antar kommer köras i TA nästa år!

Låter bra det! Vi lär synas där. 🙂

Hjelm
                                Deltagare

Sen är det ju så att, alla tycker olika, vissa kanske vill ha det för funktion precis som tomk, men jag hade lätt dratt på det för uteseende mässigt också 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.