Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 58 totalt)
  • Författare
    t1hero
    Deltagare

Man sätter nitmutter i plåten sen fäster man hörnen med skruv.
      Givetvis så limmas dom på men skruven är en extra säkerhet ifall ett hörn skulle gå upp.

Det jag inte förstod var varför alla stoltserar med försänkningarna, killar som lägger heldagar på att få perfekt finish på andra saker lägger inte timmen det tar att försöka dölja hålen.

Koffes breddare är ren porr, har du bilder i fler vinkar?

TomK
      Deltagare

Eftersom alla verkar älska skärmbreddare ovanpå skärmbreddare så får jag nog ta att köpa en newage STI snarast, för skulle jag vilja köpa en i framtiden så lär alla vara förstörda med breddare och skit… 😀

Ni som vill göra det för funktionen, har ni satsat riktigt på väghållningen än eller? Kan ju vara rätt steg att börja med att införskaffa riktiga elaka dämpare, krängare, länkarmar, stag, bussningar (uniballs) och bla bla bla, tror greppet man får med riktiga 235 eller 245 (hur stora får plats..?) räcker och blir över för dom flesta… 🙂

Nä usch och fy, sånt här piss är motbjudande i min värld. Riktiga WRC skärmar med stora hjulhus däremot, då ser det integrerat och APFETT ut! 😀

Jag kan skicka mina bortkapade skärmbitar till dig så har du något att sitta och grina över på pojkrummet! 😉

csjovold
        Deltagare

Jag kan skicka mina bortkapade skärmbitar till dig så har du något att sitta och grina över på pojkrummet! 😉

Oh snap!

Koffe
          Keymaster

Koffes breddare är ren porr, har du bilder i fler vinkar?

Här är byggtråden: http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=37661
            Kan inte säga att jag är jätteförtjust direkt 🙂

//Koffe

Joakimgabrielsson
            Deltagare

Det var den fulaste bugeyen jag någonsin sett. Men duktig kille.

Joakimgabrielsson
              Deltagare

Tror tyvärr ingen förstår vad du menar med tanke på de kommentarerna som är precis över.
                Förmodligen tycker man något är snyggt om man säger att det är snygg och förmodligen tycker man något är fult om man säger det är fult. Om du nu tycker det är en så dålig ide kan du ju höra av dig till M-sport och resten av WRC-teamen och klaga på att de breddar sina bilar också.

Hjelm
                Deltagare

Annars kan man göra såhär !

Feta breda hjulhus med snöplog/Älgbåge på 😮

Varför inte, funderar starkt på detta alternativ !:)

låt fantasin flöda ! allt är snyggt på sitt sätt ?:D

…..

Tomk`s ?:D

TomK
                  Deltagare

]

…..

Tomk`s ?:D

😀

Joakimgabrielsson
                    Deltagare

Men återigen så är nog inte utseendet det viktiga här. Kul att någon satsar och försöker få ut så mycket som möjligt av sin bil än att satsa på så mycket puts att den inte går att använda. Är själv lite som du Oscar som gillar att bevara skicket, putsen och utseendet men jag måste säga att jag uppskattar när folk vågar ta ut svängarna. Kul att följa och se hur olika modifieringar påverkar handling osv. Varken du eller jag har rätt bil om vi är för petiga:) det är räcerbilar vi har och inga prydnadssaker:)

TomK
                      Deltagare

Men återigen så är nog inte utseendet det viktiga här. Kul att någon satsar och försöker få ut så mycket som möjligt av sin bil än att satsa på så mycket puts att den inte går att använda. Är själv lite som du Oscar som gillar att bevara skicket, putsen och utseendet men jag måste säga att jag uppskattar när folk vågar ta ut svängarna. Kul att följa och se hur olika modifieringar påverkar handling osv. Varken du eller jag har rätt bil om vi är för petiga:) det är räcerbilar vi har och inga prydnadssaker:)

Nej vi har inga räcerbilar utan det är riktiga rally järn som mn inte får göra något annat med än att bygga om till WRC spec. Ser verkligen framemot när Oskars bil är klar och enbart består av WRC grejer. För inget annat är rätt!?

Lägg ner, rally svängen är över och det är inget annat än en över prisad japansk dussin bil.
                        Sätter gladeligen kapen i min bil!

Joakimgabrielsson
                        Deltagare

Anledningen till att tex wrc bilar har bredare spårvidd mellan naven är ju för att regementet säger att de ska ha en viss bredd på däcken. Förmodligen det bästa för användningsområdet. Men kan man istället sätta på feta sulor som ju har mer gummi i backen så är det mycket smartare rent väghållningsmässigt på bana att bygga ut med däck istället för luft som du tycker. dvs. Kolla på denna DTM-bilen tex. Skärmkanter med feta sulor som fyller hjulhuset. Han ska ju för sjöen inte köra rally med bilen! Dessutom så är det när evosarna och imprezorna kommer på rallysträckan som man passar på att fika. I skogen vill man ha sughästar på bakhjulen.

TomK
                          Deltagare

WRC grejer i en 4 dörras GC8? Skulle inte tro det va, möjligvis Grupp A grejer då.. 😉

Detta är ett känsligt ämne, och ni har ändå inte svarat på frågan jag hade, kommer ni ha seriösa väghållingsbitar eller blir det kinaben och svinbreda däck bara? Ska man bredda riktigt så ska man väl ändå ha bredare spårvidd mätt mellan naven, dvs längre länkarmar etc?Fast det blir väl för jobbigt, enklare att popnita på breddare bara. 😀 Höhö.

Men seriöst oskar!
                            Vad är det för fel på dig egentligen?

Tycker det här är ett trevligt forum för övrigt men du sabbar varenda tråd med din din dynga!
                            Visst alla får ha åsikter men bara för det så måste man inte spy galla på precis allt. Tycker du kan ta dig i kragen och skärpa till dig lite och ha en lite trevligare ton. Alternativt bita dig i tungan och kanske hålla igen lite då och då.

Och för att svara på din fråga så ja det blir extra allt med plusmeny på väghållnings biten.

blixte
                            Deltagare

hahaha jag tycker för jävla synd om oskar… vilka problem killen har:(

är det något “männen i vita rockar” borde ta är det Oskar å göra en undersökning på vad som gick fel:).

i övrigt. riktigt snyggt med skärmbreddningen:)

blixte
                              Deltagare

Med tanke på att du har ägt den här bilen en gång i tiden så lär ju inte du heller ha alla rätt i skallen.. 🙂 http://www.garaget.org/?car=172266

Edit: Eller denna, som vi garvade åt när den stod på Emmaboda tidigare iår… 😀 http://www.garaget.org/?car=260997 En kompis som inte är medlem här men äger Subaru blev faktiskt riktigt arg av den, själv garvade jag bara åt den katastrofala huvhöjningen och tattigt monterade FMIC med katastrofalt dåligt sågade och fula stötfångaren.

vid ägandet av gt:n var jag ung och dum;)

vid ägandet av sti:n är allt förutom “den katastrofala huvhöjningen” fixat lille gosse;)

haha lille lille oscar.. kmr aldrig kunna sluta garva åt dig å dina kommentarer.

blixte
                                Deltagare

tycker du tar åt dig rätt så duktigt:). letar efter alla fel du kan för att kunna försöka klanka ner på de du kan;)

en och annan skrothög har jag ägt men jag har haft jävulsk roligt med dom “skrothögarna” 😉

kan inget annat än att hålla med Tomk.

men men detta kom lite väl utanför ämnet. ha de bra Oscar90 “megaposter”

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.