› SSC › Allmänt snack › Träffar › Skärpning ! Varför kommer ingen på Träffarna ?
- Detta ämne har 31 svar, 1,944 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Maddis.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2004 kl. 08:20 #13905
jeppe
DeltagareIgår var vi hela 7 pers som dök upp hos Speedworks i Haninge
Vi skämdes över uppslutningen 🙁
men dränkte våra funderingar över detta
i Glög och pepparkakor mm 😀6 december, 2004 kl. 08:54 #136253Strat
DeltagareJa, tråkigt att det inte blev fler. Kan ju ha många anledningar, som nalkande jul osv. Men då man hörde att Miataklubben hade vart ~40 bilar på en liknande tillställning blev det ju lite ”jaha, närå… annars då?” 😀
Vad kan det bero på? Hur kan vi ändra på det? Ska vi fortsätta med månadsträffarna? Fler icke bilrelaterade träffar?
6 december, 2004 kl. 09:01 #136269Niklas
DeltagareProblemet med träffarna under vintertid är att vissa ställer av bilarna för att ta ut dem igen i vår. Tragiskt men sant. 😀
Alla verkade uppskatta konbanekörningen i Dalarna tidigare i höst. Kanske det är något vi skall köra som standard på våra regionsträffar. Vi får försöka hitta ett område och köpa ett antal koner sen gasa loss för att avsluta med lite fika.
Kanske en mekarträff på en GDS. Det finns alltid någon som vill ha hjälp. Om det så är oljebyte, montering av stänkskydd, dumpbyte eller kontroll av däckstryck.
Att bara träffas och prata verkar inte vara ett sånt stort dragplåster längre tyvärr – generellt i klubben.
6 december, 2004 kl. 09:37 #136259jeppe
Deltagare>Problemet med träffarna under vintertid är att vissa ställer
>av bilarna för att ta ut dem igen i vår. Tragiskt men sant.
>:D
>
Jag tror inte att det är så himla många som ställer av bilarna
vintertid !
Och man är så välkommen med sin 240 eller vad det nu är !
Heder till Göran som dök upp sist i Bogesund med 240:in.
Jag tror dock att typ Bogesund går bra på sommaren då man vill
rasta bilen lite mer men vintertid så ska nog träffen vara mer
centralt än så !
Kom med förslag på nytt ställe att träffas på !
helst i någon närförort typ Årsta eller liknande !6 december, 2004 kl. 10:20 #136245SecretAgentMan
DeltagareDet är ju lite synd att medlemmarna inte tar tillfället i akt att kika på lite pryttlar vid ett så gyllene tillfälle.
Ser jag till mig själv har jag kontakter så det räcker och blir över, och har sedan länge tröttnat på att kika under huvar på Imprezor, skall jag engagera mig gäller det att det är en aktivitet som är syftet med träffen (i detta fallet gjorde Claes ett kalasjobb och grejade ett besök på Speedworks), och för mitt eget höga nöjes skull då helst med bilkörning inblandat. 🙂
Lite lösa allmänna funderingar på måndag förmiddag bara.
/J
6 december, 2004 kl. 11:05 #136270Niklas
DeltagareJasså, varför kom du inte till konbaneåkningen då? 😛
Det verkar som att många i klubben delar din uppfattning angående träffarna varje månad. Det finns några eldsjälar i varje region men många tycker det är för långt att åka för att träffas, eller att det inte är skoj nog att lägga några timmar på en regionsträff.
Men när det arrangeras ett evenemang som i helgen i Stockholm så uteblir folkskaran även då. Det verkar som om forumen på nätet och webshopparna är det som passar folk bäst. Inte en regionsträff och träffa folk på riktigt samt göra ett besök i en butik.
6 december, 2004 kl. 11:27 #136252OzO
DeltagareJa, det känns konstigt att så få dyker upp när det anordnas något utöver fika.
Ok, att man bor i Sthlm betyder inte att man har nära till en träffpunkt då Sthlm faktiskt är rätt stort till yta. Det kan lätt ta 45 min att ta sig en plats inom Sthlm från en annan. Men jag tror inte det är anledningen till att få dyker upp.
Tror det är en kombination av omständigheter. Kasst väder, mycket innan jul, nyss mässor, mm, mm…
(Vi hade lagt styrelsemöte denna dag samma tid, dock så norpade detta bara mig själv och Daniel från Sthlmsregionen igår)
Kanske läge att slopa återkommande träff på fast tid och bara fixa spontanträffar… även fast jag personligen föredrar fasta tider.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::6 december, 2004 kl. 11:35 #136246SecretAgentMan
Deltagare>Jasså, varför kom du inte till konbaneåkningen då? 😛
>
>Det verkar som att många i klubben delar din uppfattning
>angående träffarna varje månad. Det finns några eldsjälar i
>varje region men många tycker det är för långt att åka för att
>träffas, eller att det inte är skoj nog att lägga några timmar
>på en regionsträff.
>
>Men när det arrangeras ett evenemang som i helgen i Stockholm
>så uteblir folkskaran även då. Det verkar som om forumen på
>nätet och webshopparna är det som passar folk bäst. Inte en
>regionsträff och träffa folk på riktigt samt göra ett besök i
>en butik.Äljen – Jag hör av mig när du lagt lika mycket tid som jag på Imprezan och relaterade aktiviteter…då kanske du förstår. 😉
I tiden runt konbanan i Grängesberg hade jag jobbat konstant i ett par veckor med Imprezameck förutom det vanliga jobbet – och var i stort sett klar på att sälja iväg skiten och aldrig mer kika åt det hållet (skojar inte heller)./J
P.S. Jag har haft lite mycket detta året… :*
6 december, 2004 kl. 11:58 #136247SecretAgentMan
DeltagareAllt har att göra med engagemang i klubbens verksamheter.
Det är fritt fram för regioner, och enskilda medlemmar att veva igång saker.
Nummer ett är att göra sin röst hörd på årsmötet – att kanske till och med komma med förslag på förändringar av styrelsen…osv, speciellt om man är missnöjd med hur det sköts.Det vanliga med klubbar är att väldigt få vill ta på sig ansvaret, men många vill dra nytta av arbetet. 😉
Jag anser att det är en entusiastklubb för Imprezans goda ryktes bevarande, för mig innebär det att få folk att inse vad jäkla rolig den är att köra på en krokig bit asfalt, speciellt praktiskt då man har den roll man har i klubben.
Men som sagt – dörren är öppen för er alla att vara med och styra.
/J
6 december, 2004 kl. 12:06 #136272Niklas
DeltagareJo, du har så rätt så. Vi får väl se om någon tar tag i OutRun nu när jag lämnat Göteborg och drar igång ett tredje evenemang nästa år. Var ju majoritet SSIare som var med.
Klubben skall dessutom vara väldigt lycklig att de har tex dig som tar hand om banträffarna. Rädd att när de som varit med länge och vill dra sig tillbaka från ansvarsrollen kommer det inte finnas självklara ersättare som kan och vill styra skutan vidare. Kanske kan vi få liv i alla SSIarna när/om det blir en stor Sverigeträff till våren/sommaren i och med femårsfirandet.6 december, 2004 kl. 12:11 #136273Niklas
Deltagare>Jag har hellre 200 jäkligt engagerade medlemmar som hellre kör
>än tejpar tribals, än 1000 dekaltrimmare som ställer bilen i
>garaget om det regnar ute.Själv tycker jag att 1200 medlemmar är det bästa. De som vill köra kör, de som vill stå i garaget gör det. Varför antingen det ena eller det andra.
Öppen famn – ja :*
6 december, 2004 kl. 12:11 #136249SecretAgentMan
DeltagareAspelut!
Vi jobbar som f*n med att göra det bästa möjliga av saker och ting hela tiden – ibland går det tyngre än annars – och när sådana som du drar igång aktiviteter på eget bevåg värmer det gött. 🙂
Så till alla er därute – må det vara outruns, eller tallrallyn, kvarn-is-träffar – tuta och kör bara!
/J
6 december, 2004 kl. 16:47 #136244syke
BlockeradJag kan bara tala för mig själv. Och i det här fallet var det enbart sopig timing som gjorde att jag inte kom på träffen, skulle mer än gärna göra det om tiden funnits.
Jag har absolut inget krav att det ska vara någon speciell aktivitet på träffarna, bara dom ligger bra i tiden så dyker jag säkerligen upp.
6 december, 2004 kl. 17:08 #136262pannan
DeltagareHade också svängt förbi om jag inte varit i Luxemburg. Alltid kul att träffa folk och prata lite bilintresse.
Mvh
J6 december, 2004 kl. 17:35 #136258christopher
DeltagareSjälv får man väl ta på sig lösskägg för att inte bli igenkänd;-)
Jag bor nog närmast(krypavstånd) Mackan sålde sin i höstas han bor på ålningsavstånd.
Missade helt den tråden pga för mycket jobb hela förra veckan…. sen att man låg för ankar (sjuk) är väl knappt en ursäkt.Var det en bra visning hos SpeedWorks?
/
fraSSe -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.