SSC Allmänt snack Träffar Skärpning ! Varför kommer ingen på Träffarna ?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Det var trevligt. Skitsnack, rykten, diskussioner om klubben och olika goda kakor med varm och kall dryck.

Tog lite kort, lägger ut när jag får tid.

Patrik.L
      Deltagare

nu tycker jag inte att vi ska prata illa om sånna som tycker om att klistra dekaler och styla bilen =) , tycker klubben ska vara öppen för alla med impreza(turbo) behövs ju folk från alla hörn och kanter =) vissa gillar rally medans vissa gillar att göra om den till gatracer =)

SecretAgentMan
        Deltagare

(muppmode)

Gatracer = stenhårda coilovers, klistriga rdäck, stora bromsar och en sjuäkla massa ork genom en rakskuren dogbox? 😀

(/muppmode)

/J

Lefty
          Deltagare

Jag tycker ni ska komma till Luleå och köra isbana 😀 var inte blyga!!! Belöning utlovas för långfärdsåkare, men bara om ni kör impezza 😀

Patrik.L
            Deltagare

😀 😀 😀

kakan
              Deltagare

Jag kommer så snart jag fått tillbaka min numera lite trasiga bil… jag hann iaf köra 180 mil innan den hittade ett stort elakt staket.. Träffar i skåne, sthlm eller götet spelar ingen roll.. jag är överallt veckorna igenom..

någon mer som haft en impreza i 6 dagar och några timmar och sedan smällt den? *ångest*

down_the_drain
                Deltagare

Nä, men jag känner en som blev av med sitt körkort 1 tim efter han klarat uppkörningen:)

Tråkigt med bilen.

/P

>Jag kommer så snart jag fått tillbaka min numera lite trasiga
                  >bil… jag hann iaf köra 180 mil innan den hittade ett stort
                  >elakt staket.. Träffar i skåne, sthlm eller götet spelar ingen
                  >roll.. jag är överallt veckorna igenom..
                  >
                  >någon mer som haft en impreza i 6 dagar och några timmar och
                  >sedan smällt den? *ångest*

kakan
                  Deltagare

OT
                    Planerad arbetstid för att återställa bilen: 8h
                    Planerad kostnad för att återställa bilen: 22000 SEK
                    Ny framkjol
                    Ny högerskärm
                    Ny lyktsats på höger sida

3 års vagnskadegaranti från Subaru..

/OT
                    Ska det bli någon träff i Skåneland innan man ska lära sig skriva 2005?

Floppy
                    Deltagare

Ja, jag kan instämma i vad många säger i denna tråd, heder åt de som orkar och tar sig tid att anordna träffar och arrangemang av olika slag. Vad beträffar eget deltagande får jag väll stå med mössan i handen och darrande underläpp;( . Tyvärr har jag som många andra ett arbeta som allt som oftast innebär helgtjänstgöring av olika slag. Och det är ju även då de flesta aktiviteter äger rum. Men i år har jag gett mig f.n på att försöka få till schemat efter aktiviteter.
                      Dock är det ju även så att tiden och resan även spelar in om man kan delta.

Så till alla eldsjälar och styrelsen, ni gör ett särdeles gott jobb:7

/Joel, som åker på nya hårda coilovers från Speedworks, och faktiskt tycker det är trevligt!

2ny
                      Deltagare

hade gärna kommit, men hade lite problem med bilen. vilket jag hoppas bara va en engångs förtelse 🙂

Manor
                        Deltagare

>Att dyka upp på våra evenemang med campingkittet och styra
                          >upp en fikahörna (med chokladbollar) ger fett med cred. 😀 😉
                          >
                          >Husvagns-Mätz – en legend inom SSI!
                          >
                          >/J

Tack för de orden Jerry, de värmde :* :D.

mvh Mats N

Manor
                          Deltagare

Hej !

Jag kan ju bara svara för mig själv, men som en hårt arbetande medelålders (++ ;)) tvåbarnspappa med en emellanåt söndagsjobbande fru så är jag glad om jag kan komma iväg på cirka 4 träffar per år.

För mig är det inte avgörande om aktiviteten ”bara” är en fika eller något mer avancerat…utan om det finns någon tid och möjlighet överhuvudtaget. För 2004 så blev facit 4 månadsträffar + Mantorp samt 2 Jerry-träffar (mickel på Autotek i Värsterås)…och det är nog helt ärligt den enda (egna) tid som spenderats utanför jobb eller familj under hela det gångna året.

Jag är en aktiv medlem i form av att jag betalar årsavgift, samt att jag så gott som dagligen hänger med vad som händer på forumet. Som en ”lite” äldre i klubben (både till ålder samt att jag var med på det absolut första mötet på Solvalla för…ehhh…5 år sedan), så har man väl lite mer gemensamt med ”gamlingarna” i gänget som ägt sin Impreza i måååååånga år…än de som just köpt ett ”härke” och som sin första fråga i forumet undrar hur man bäst trimmar den (eller monterar på neon :-(…typ). Absolut inget fel med det, men kanske inte riktigt vad jag är intresserad av.

Jag hoppas kunna vara med i samma utsträckning nästkommande år, och då kanske med lite nya plastprylar om Borlänge-Janne bestämmer sig för att sälja av sin utrustning separat :9.

mvh Mats N

Manor
                            Deltagare

>…om jag sedan ser till min personliga, privata
                              >icke-styrelsemedlem-och-banträffsansvarig åsikt så har jag
                              >alltid föredragit kvalitet framför kvantitet, oavsett vad det
                              >handlat om.
                              >
                              >Jag har hellre 200 jäkligt engagerade medlemmar som hellre kör
                              >än tejpar tribals, än 1000 dekaltrimmare som ställer bilen i
                              >garaget om det regnar ute.
                              >
                              >Politiskt korrekt – nej, smidigt – nej. 😀 :*
                              >
                              >/J

Hmm, jag varken kör bana eller tejpar tribals…men jag är nog f-n klubbens enda representant med husvagn…och det är rejält stort det med :D.

mvh Mats N

Niklas
                              Deltagare

Jag tycker skåningarna har ett bra koncept, träffas, köra lite bil, sen hem till nån och spela lite tvspel och umgås. Jag ställer gärna min lägenhet till förfogande och där finns både rallisport och midtown madness, perfekta för lite tävling mellan bilidioter.

EDIT: Sen kan man fråga sig om nya ägare hellre letar sig till andra klubbar än till SSI då de köpt sig en Impreza. Många nya (unga) ägare gillar neon, aluminiumvingar, tribals och feta fälgar. Något som inte brukar få sånt bra gehör här i klubben. Så varför skall de då betala medlemsavgift här och komma på våra träffar då andra klubbar som erbjuder många av de sponsordealerna som vi har här.
                                Visst, visst. Imprezan är en rallybil och den där visan men klubbens medlemmar borde vara öppnare för de som går sin egen väg, som gillar något annat än det som hör till vardagen, …
                                Annars tror jag snart att klubben har gjort sitt med tanke på hur samhället ser ut. Så vidare vi inte vill vara en liten klubb för några entusiaster som håller kvar i själen för märket. Inget jag har emot men man kan väl hålla kvar i själen samt acceptera oliktänkande.

SecretAgentMan
                                Deltagare

Att dyka upp på våra evenemang med campingkittet och styra upp en fikahörna (med chokladbollar) ger fett med cred. 😀 😉

Husvagns-Mätz – en legend inom SSI!

/J

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.