SSC Allmänt snack Allmänt småprat Skattehöjningen

• Detta ämne har 17 svar, 1,176 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av tendency.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    GrizzlyBear
    Deltagare

Är lite nyfiken på vad ni med Turbo-Impreza fick för skattehöjning på bilen nu när VV fått för sig att skatten ska höjas.
      Min gick upp från 1479kr till 1818kr! 🙁 Men räkningen, som skulle vara mellanskillnaden på den gamla och den nya skatten, var på 114kr…
      Fattar inte riktigt hur det går ihop…http://thegrizzly.no-ip.info/Hemsidan/Smilies/10_confused.gif

/Björn

skytiskapilen
      Deltagare

Nya fordonsskatten är 1635/år för GT-00. Upp 279 pix.

/Andreas

– Original Gangster –

Groover
        Deltagare

Gick verkligen skatterna till det som det var tänkt till, vägar, miljö m.m kanske det inte skulle kännas så tungt. Som det verkar nu så är miljön nåt bra att skylla på när man skall pungslå Sveriges medborgare på pengar till vår alltjämt sinande statskassa…:(

5 är högre än blå, men mindre än silver som är grönare än svart som är flest……

Janne248
          Deltagare

>Min gick upp från 1479kr till 1818kr! 🙁 Men räkningen, som
            >skulle vara mellanskillnaden på den gamla och den nya skatten,
            >var på 114kr…
            >Fattar inte riktigt hur det går
            >ihop…http://thegrizzly.no-ip.info/Hemsidan/Smilies/10_confused.gif

Det är bara mellan skilalnden från 1/1 till Uppbördsmånaden (dvs den månad då du vanligen betalar skatten för 1år).

Är det du som har 2.5RS’en som fanns till salu hos nån bilaffär för ett tag sedan?

Är det en USA import som LHD konverterats? Har du några bilder? *nyfiken*

GrizzlyBear
            Deltagare

>Det är bara mellan skilalnden från 1/1 till Uppbördsmånaden
              >(dvs den månad då du vanligen betalar skatten för 1år).
              Måste vara så… Men de borde ha kunnat skriva det lite tydligare. Så som det står tolkar iaf jag det som att den summa man nu ska betala är det de höjer skatten med.

>Är det du som har 2.5RS’en som fanns till salu hos nån
              >bilaffär för ett tag sedan?
              >
              >Är det en USA import som LHD konverterats? Har du några
              >bilder? *nyfiken*
              >

Så vitt jag vet finns det ingen annan i Sverige, så det är nog min du syftar på 🙂
              Den är importerad från Luxemburg och har ägts av Subaru-importören där. Mer exakt hur den hamnat i Europa vet jag faktiskt inte då den vad jag vet aldrig sålts officiellt i något annat land än USA/Kanada. Enligt serviceboken och alla andra papper jag fick med, har den iaf rullat i Luxemburg sen den var ny. Så det troliga är att den tagits in från USA som ny. Instrumenten är iaf km/h och temometern visar celsius, så den har iaf byggts om för europamarknaden. Om du menar vänsterstyrning med LHD, så har de det även i USA 😉
              Bilder på en något smutsig bil finns här:
              http://thegrizzly.no-ip.info/Hemsidan/images/RS/album_1/pages/index001.html

/Björn

Niklas
              Deltagare

Spela roll med 300-400kr/år hit eller dit. 5-6 matlådor till jobbet istället för att gå ut och äta så är de pengarna intjänade. Antar att ni kör på 95 oktan också, där finns ju stora pengar att tjäna per år – säkerligen i samma nivå som skattehöjningen.

Följde med tjejen till sjukhuset i måndags. Undersökningen kostade 100kr, billigt och bra. Undrar vad det hade kostat om det inte hade till större delen betalats av samhället…

SecretAgentMan
                Deltagare

…nu blir det politik. 😀

Privata sjukförsäkringar, barnfamiljer får själva se till att betala för sina dagisplatser, etc. 😉 Visst, klyftorna i samhället ökar, men handen på hjärtat – de som har det trassligt har heller inte haft någon överdriven vilja att styra upp det heller, hårt och känslokallt men heller inte helt osant?
                  Som det är nu vet alla att det finns skyddsnät överallt, och beter sig därefter med.

Som någon sade på jobbet – alla är ”röda” tills de har nog med slantar, då vill de inte längre dela lika. 😀

Kontentan är att skatta på ba’ – det gör bara att fler och fler myglar med ekonomin, inte ens politikerna själva kan ju hålla fingrarna i styr.

/J – vädrar lite kraftigt osmidiga, privata åsikter.

Groover
                  Deltagare

Usch det här med skattehöjningen är jobbigt. Funderar över om jag blir tvungen att byta bil nu:D
                    Nej höj bensinpriset till 20:-/litern då blir det bara entusiasterna kvar ute på vägarna}(

5 är högre än blå, men mindre än silver som är grönare än svart som är flest…..

jeppe
                    Deltagare

>Så vitt jag vet finns det ingen annan i Sverige, så det är nog min >du syftar på
                      >Den är importerad från Luxemburg och har ägts av Subaru-importören >där. Mer exakt hur den hamnat i Europa vet jag faktiskt inte då den >vad jag vet aldrig sålts officiellt i något annat land än >USA/Kanada. Enligt serviceboken och alla andra papper jag fick med, >har den iaf rullat i Luxemburg sen den var ny. Så det troliga är >att den tagits in från USA som ny. Instrumenten är iaf km/h och >temometern visar celsius, så den har iaf byggts om för >europamarknaden. Om du menar vänsterstyrning med LHD, så har de det >även i USA

Nä du GrizzlyBear !
                      Jag känner till en till 2,5 !
                      Det är en Impreza Outback som brukar stå parkerad i
                      Slakthusområdet vid Globen
                      Den är Svart och ser lite udda ut men rätt tuff 😀
                      tror det är en 02:a

GrizzlyBear
                      Deltagare

Jaha, så länge varade den glädjen, glädjedödare 😉
                        Men det är iaf ingen RS 😛

Men Impreza Outback, de går ju inte av för hackor de heller 🙂

/Björn

Lt Dan
                        Deltagare

>Är lite nyfiken på vad ni med Turbo-Impreza fick för
                          >skattehöjning på bilen nu när VV fått för sig att skatten ska
                          >höjas.
                          >Min gick upp från 1479kr till 1818kr! 🙁 Men räkningen, som
                          >skulle vara mellanskillnaden på den gamla och den nya skatten,
                          >var på 114kr…
                          >Fattar inte riktigt hur det går
                          >ihop…http://thegrizzly.no-ip.info/Hemsidan/Smilies/10_confused.gif
                          >
                          >
                          >/Björn

Njae nu e det inte VV som ligger bakom höjningen av skatten. Som vi alla vet så är det sossarna med Göran i spetsen som hittar på en massa skit. Så alla jävla sossar här kan ju ta åt sig!!!

/LTD

Jensa
                          Deltagare

Det hade varit bättre om dom hade höjt inkomst skatten några procent.

Jag har ingenting emot att pröjsa skatt, bara jag visste att det gick till något bra men jag har inte det förtroendet till Göran och hans gäng.

Dom har glömt för länge sen vad en socialdemokrat var:(

dlehtihet
                            Deltagare

Grizzly,

Fråga angående din stereo i 2.5 RS:en. Är fronten ”färgmatchad” mot övriga konsollen och har den en Subaru logga tryckt på sig?

Har själv planer på att riva ut min dubbel-din stereo för att göra plats för en bättre historia plus en EcuTek dash display, men vill ha en färg på fronten som inte avviker (eller som åtminstonde ser okej ut). Som jag såg på dina bilder så ser det inte så tokigt ut. Ska kolla runt lite på olika bilstereobutiker för att se vad som kan passa.

//Danne

GrizzlyBear
                              Deltagare

>Grizzly,
                                >
                                >Fråga angående din stereo i 2.5 RS:en. Är fronten
                                >”färgmatchad” mot övriga konsollen och har den en Subaru logga
                                >tryckt på sig?
                                >
                                >Har själv planer på att riva ut min dubbel-din stereo för att
                                >göra plats för en bättre historia plus en EcuTek dash display,
                                >men vill ha en färg på fronten som inte avviker (eller som
                                >åtminstonde ser okej ut). Som jag såg på dina bilder så ser
                                >det inte så tokigt ut. Ska kolla runt lite på olika
                                >bilstereobutiker för att se vad som kan passa.
                                >
                                >//Danne

Nä, ingen Subaru logga där. Stereon som satt i bilen när jag köpte den, en ”basic” JVC, hade dock en belysning som stämde ganska bra med bilen instrument.
                                Men den jag monterat i nu, en Kenwood KDC-PSW9521 tror jag den heter, stämmer inte alls lika bra.

Många bilstereor går ju att välja bakgrundsbelysning på idag.
                                Så det borde inte vara så svårt att hitta en som går att matcha med bilens instrument.

/Björn

GrizzlyBear
                                Deltagare

>>Är lite nyfiken på vad ni med Turbo-Impreza fick för
                                  >>skattehöjning på bilen nu när VV fått för sig att skatten
                                  >ska
                                  >>höjas.
                                  >>Min gick upp från 1479kr till 1818kr! 🙁 Men räkningen, som
                                  >>skulle vara mellanskillnaden på den gamla och den nya
                                  >skatten,
                                  >>var på 114kr…
                                  >>Fattar inte riktigt hur det går
                                  >>ihop…http://thegrizzly.no-ip.info/Hemsidan/Smilies/10_confused.gif
                                  >>
                                  >>
                                  >>/Björn
                                  >
                                  >Njae nu e det inte VV som ligger bakom höjningen av skatten.
                                  >Som vi alla vet så är det sossarna med Göran i spetsen som
                                  >hittar på en massa skit. Så alla jävla sossar här kan ju ta åt
                                  >sig!!!
                                  >
                                  >/LTD
                                  >

Så sant. Ber om ursäkt VV 😉

Alla skattehöjningar, vägtullar mm. som sossarna/miljöpartisterna nu får egenom verkar ju mest vara för att kunna finansiera politikernas förmåner och lönehöjningar. Samhället blir ju iaf inte mycket bättre av det…

/Björn

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.