SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt skillnad mellan GT kombi 97-99

• Detta ämne har 0 svar, 759 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av knotan.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    knotan
    Deltagare

Tja.

jag har säkert kunna hitta svaren med lite sökande men sitter i en lite halvbråttom situatation å dessutom på mobilen då jag är iväg på jobb.

hade en GT 00 eller om det var en 99 (osäker) som bruksbil för några år sedan, bästa bilen jag nånsin haft, växlade bra, bra väghållning å motorn gick som en dröm.

nu ska jag köpa en kombi igen som bruksbil.

har kollat på en grön 97a i gbg på firma, men iom jag ligger ute på jobb så har jag ingen möjlighet att åka å kolla på den men behöver lägga handpenning på den om jag vill ha den…

karossmässigt skiter jag i det, den har säkert den desvanliga rosten i baksärmarna osv.

det jag dock fick höra av en bekant är att 97an är en helt annorlunda bil drivline och motormässigt än 00an.

sämmre växelåda å sämmre knutar mootrn går inte lika fint osv…

jag tänker mej sportavgas å etanolkonvertering MAX 230 hk???

ska dra släpkärra på 1450 kg (lite överlass jag vet) kommer drivlinan hålla, och är motorn vettig i dessa bilar, b ilen ska ha gått upp till 16-17000 mil om jag fattade rätt… å vill gärna den håller några tusen till….

kopplingen räknar jkag nästan med att få byta, men kommmer lådan hålla å dra släp???¨¨
      ¨
      tack på förhand
      //niklas

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.