SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Skillnad mellan GT och RX?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Tobbster
    Deltagare

Som rubriken säger. Vad är det för skillnad mellan modellerna? Förutom de uppenbara som motor och växellåda samt huven. Inredningen och stolar etc hur är det med det? Något annat uppenbart som skiljer?

Kanske är en svår fråga, men har man tur så vet någon. 🙂

NickeH
      Deltagare

GT:n har sportstolar och Momo-ratt det tror jag inte RX-har.

Zetterlund
        Deltagare

Det stämmer. Stolar, ratt, motor m.m.
          Några till detaljer är väl även bromsarna som inte är dimensionerade efter GT standard. Och ej heller stötdämpare skulle jag tro.
          Sen saknas kjolpaketet och en annan front….

Skulle jag ha fel får ni gärna rätta mig 😉

challe
          Deltagare

RXn finns ju i lite olika varianter, jag har en RX sport 00a som brukis och den har samma front och bakdel som GTn, förutom den jättelilla vingen på luckan då 🙂
            Innuti är det bara stolar och ratt som skiljer, det finns heller ingen ställbar intervall på torkarna och mätartavlorna är svarta.

Chassit skiljer det rätt så mycket på, det sitter små CD skivor fram som tydligen kallas skivbroms och bak är det trummor. Sen är det även andra stötdämpare och det finns inga krängningshämmare (inte bak iaf kommer inte ihåg ifall det sitter fram)

Edit: Faaan va ballt att ha postat post nr 666 ”The number of the beast” just nu,

Adam K
            Deltagare

Dessutom är det wirekoppling (inte hydraulisk).
              På min my99 kombi var växellådan försedd med lågväxel, vilket i sig antyder avsaknad av broms i mittdiffen (och förmodligen massa annat i lådan också, svagare, skulle jag tro).

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.