SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Skillnad på motor mellan årsmodeller (Impreza GT)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    RonnieH
    Deltagare

Jag har en motor som har tändspolen placerad till höger på insuget och tomgångsmotorn sitter på spjällhuset. Tomgångsmotorn är sexpolig.

Den andra motorn har tändspolen placerad mitt på insuget och tomgångsmotorn placerad till höger på insuget. Tomgångsmotorn är trepolig.

Grejen är att den första motorn sitter i bilen och kabeln till tomgångsmotorn passar inte (bilen är en 1998)

Kan någon hjälpa mig att identifiera vad som är vad 🙂

Gystompa
      Deltagare

Jag har en motor som har tändspolen placerad till höger på insuget och tomgångsmotorn sitter på spjällhuset. Tomgångsmotorn är sexpolig.

Den andra motorn har tändspolen placerad mitt på insuget och tomgångsmotorn placerad till höger på insuget. Tomgångsmotorn är trepolig.

Grejen är att den första motorn sitter i bilen och kabeln till tomgångsmotorn passar inte (bilen är en 1998)

Kan någon hjälpa mig att identifiera vad som är vad 🙂

den du har monterad i bilen nu är en ver 5-6 motor och den andra motorn är från en ver 3-4. Insuget och dess komponenter är annorlunda. Därför passar inte tomgångsmotorn.

RonnieH
        Deltagare

Tackar!
          Men det skiljer inget nämnvärt i övrigt mellan motorerna då?
          Bara att byta till ver 3-4 insuget?

Gystompa
          Deltagare

jepp. Som oskar90 säger så kan du inte hänga på ett insug från en ver3-4 på ver 5-6.
            Det är annat interface mot topparna.

RonnieH
            Deltagare

Ok, får bygga om lite så den gamla tomgångsmotorn går att sätta dit!
              Vet ni om det är något mer som skiljer på motorerna V3-V4 mot V5-V6?

emilboylarsson
              Deltagare

Insug och grejer från en v8, funkar det på en V5/6?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.