SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor skillnad på up pipe/downpipe

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3602
    AK_Impreza
    Deltagare

      kan nån visa en bild på hela systemet, skulle vara till stor hjälp,
      har en downpipe liggandes o ska sen byta turbo, är det klokt att byta up pipe samtidigt?

      #59993
      specialized
      Deltagare

        Uppipe är den som sitter mellan grenrör och turbo. På GT:n sitter det ingen cat i den och det finns inget behov av att byta den såvida du inte ska ha ut väldigt höga effekter.

        Downpipe är den del som sitter efter turbon, och bör bytas så fort du pulat med motorn. Med större turbo blir det nog ännu viktigare.
        Med grövre downpipe får du snabbare spool, lägre mottryck och mindre värmeutveckling bla.

        Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
        —————————————
        Efternamnen på mina flickvänner är
        —————————————
        Jpg ,wmv och mpg 😉
        —————————————

        #59992
        AK_Impreza
        Deltagare

          tackar så mycket för snabbt svar!

          #59994
          zude
          Deltagare

            ja det var skönt nu vet jag det med. har funderat på det där med

            #59991
            Building Micke
            Deltagare

              Om man satt i chip och kör me original system, va kan värmeutveklingen ta för skada på motorn eller får man bara sämre effekt? ? är ingen som race kör, kan ladda på lite ibland men icke några längre stunder.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.