Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #45362
    syke
    Deltagare

      Nu ska vi försöka reda ut detta.

      Om vi enbart går på högerstyrda modeller (med turbo) så finns:

      Impreza WRX – “Vanliga” maskinen.

      Impreza WRX STI – Värre bitar överallt i bilen, drivaxlar, smidda kolvar, bromsar(?) .. vet inte exakt allt som är värre, men den är helt enkelt mer påkostad med värre bitar.

      Impreza WRX STI Type R – 2-dörrars kupé som är en STI (d.v.s. värre bitar) och samtidigt något lättad och med ställbar mittdiff m.m.

      Impreza WRX STI Type RA – 4-dörrar som är en STI och samtidigt något lättad med ställbar mittdiff m.m.

      Impreza WRX Type RA – 4-dörrars som INTE är en STI, d.v.s. inte lika kralliga bitar överallt, dock lättad och annat som RA är.

      Det är de olika versionerna, sen tillkommer en liten knepighet med RA-varianterna, och det är att de kan skilja sig från bil till bil, särskilt de tidigare modellerna. Vissa kan ha DCCD och vissa inte etc.

    Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.