• Detta ämne har 102 svar, 11,398 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av pettsun.
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 103 totalt)
  • Författare
    nossnoJ
    Deltagare

Jaha då sitter man i underbara Göteborg och ska på Bruce!! Någon här son skall ut i morgon?? Hade varit kul och ses!! 😉

linusniemi
      Deltagare

ingen som kan hjälpa mig med min bil?

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=92305

tonfisken89
        Deltagare

Semestern firas med öl!

abacus
          Deltagare

Vad fysiken här var man förbi Gotland ring på måndagen 5 aug. Kl 11.15 på en trackday inte en kotte på plats…..
            Skulle inte köra utan bara kolla lite…..

Skicka ifrån min Samsung galaxy tab2

Kvarnis
            Deltagare

kul tråd, verkar som att han menar allvar! 🙂
              http://www.zatzy.com/teknik/385608-problem-min-subaru-impreza-rx-99-a.html

lol :d

Joakimgabrielsson
              Deltagare

Vart kan man köpa en pinnbult till hjulnavet bak till Imprezan? Antar man måste lämna bort för få det fixat? Ena har gått av för mig 🙁

Du köper pinbultar för 39 kr hos subaru. bytte i fram och i bak nyss. Fram, superenkelt, bak lite klurigare (om man har en fastrostad skiva och en skuren centerbult. Men annars en smidig opperation! I bak måste du lossa på centerbulten som sitter mitt i hubben och fäster drivaxeln för att få bort hubben. Var försiktig med hjullagret bara.

linusniemi
                Deltagare

satan så skönt med ledigvecka 😀

Arson
                  Deltagare

Du köper pinbultar för 39 kr hos subaru. bytte i fram och i bak nyss. Fram, superenkelt, bak lite klurigare (om man har en fastrostad skiva och en skuren centerbult. Men annars en smidig opperation! I bak måste du lossa på centerbulten som sitter mitt i hubben och fäster drivaxeln för att få bort hubben. Var försiktig med hjullagret bara.

Tack för infon 🙂 Ska ge mig på detta vid tillfälle!

linusniemi
                    Deltagare

alltid skönt att bränna lös lite slantar på sin pärla 😉 nya stift och dp beställt, närmar sig EcuTek mappning hos jrm snart!! synd bara att det är ca 130mil enkel väg för mig till södertälje, så man får hoppas det är värt de! 😀

Zlasher
                      Deltagare

alltid skönt att bränna lös lite slantar på sin pärla 😉 nya stift och dp beställt, närmar sig EcuTek mappning hos jrm snart!! synd bara att det är ca 130mil enkel väg för mig till södertälje, så man får hoppas det är värt de! 😀

Låter najs det, jag har nyss mappat och blev tok nöjd.
                        Blir ju som en ny bil.
                        Och 320 hk i din maskin lär vara som natt och dag:D
                        En sak att tänka på medan de mappar är väl att ha något att göra, då man inte brukar få vara med.

linusniemi
                        Deltagare

Låter najs det, jag har nyss mappat och blev tok nöjd.
                          Blir ju som en ny bil.
                          Och 320 hk i din maskin lär vara som natt och dag:D
                          En sak att tänka på medan de mappar är väl att ha något att göra, då man inte brukar få vara med.

läste de, man blir ju inte mindre sugen på att mappa den när man får höra de! 😉

Joo tänkte på de jag också, blir att boka nånstans att bo där, får räkna med 1 dag att resa dit, 1 dag till att dem får mappa den och sen 1 dag att åka hem på 😀

btw, vad gick mappningen lös på för dig? 🙂

Zlasher
                          Deltagare

läste de, man blir ju inte mindre sugen på att mappa den när man får höra de! 😉

Joo tänkte på de jag också, blir att boka nånstans att bo där, får räkna med 1 dag att resa dit, 1 dag till att dem får mappa den och sen 1 dag att åka hem på 😀

btw, vad gick mappningen lös på för dig? 🙂

Okej, jo det är nog lika bra, de tar några timmar.
                            Sen kan det vara bra att vara ute och teståka och leka med funktionerna och se så allt fungerar ett tag innan du åker hem.

De fyllde på lite olja i min maskin, för 300 pix.
                            men annars kostade själva mappningen 7900:- som medlem i klubben får man ju 900;- billigare.
                            Men det är väl licensen som är saftig, vet inte vad de tar om man sen ska mappa om. Antar att det är timpris som gäller då.

Jag blev lite besviken att jag inte fick någon bänkning eller papper på effekten dock.

andreaswrx
                            Deltagare

Sen kan det vara bra att vara ute och teståka och leka med funktionerna och se så allt fungerar ett tag innan du åker hem.

men annars kostade själva mappningen 7900:- som medlem i klubben får man ju 900;- billigare.
                              Men det är väl licensen som är saftig, vet inte vad de tar om man sen ska mappa om. Antar att det är timpris som gäller då.

Jag blev lite besviken att jag inte fick någon bänkning eller papper på effekten dock.

ta din motor olja?

linusniemi
                              Deltagare

okej jo medlem i klubben är jag så det låter ju bra 🙂

varför fick du inte de? brukar man inte få papper på effekten?

goffemannen
                                Deltagare

De har väl inte bänken uppe just nu?? Läste de på annat ställe på forumet.

/ David J – Superior Media

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 103 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.