• Detta ämne har 102 svar, 11,398 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av pettsun.
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 103 totalt)
  • Författare
    Arson
    Deltagare

Rejsade lite smått mot en BMW 335:a idag på väg hem från jobbet.

Men jag lyckades inte hänga på den 🙁

linusniemi
      Deltagare

vad är det första som rasar när man trimmar en wrx?? 😀

Mumin
        Deltagare

vad är det första som rasar när man trimmar en wrx?? 😀

Bror på vad du ska göra. Turbo, spidrare, sprut? Bra mappat är nyckeln till en bra hållbar maskin med orginal botten räcker inte långt kanske 350 hk.
          Sen har du lådan som är svaga länken. Lådan går väll till 350 hk om man undviker ninja starter.

linusniemi
          Deltagare

Bror på vad du ska göra. Turbo, spidrare, sprut? Bra mappat är nyckeln till en bra hållbar maskin med orginal botten räcker inte långt kanske 350 hk.
            Sen har du lådan som är svaga länken. Lådan går väll till 350 hk om man undviker ninja starter.

Sitter på:

3″ hela vägen
            Perrin up pipe
            HKS sportluftfilter
            HKS stift
            HKS ssqv dump
            Perrin fuelrail
            Walbro soppapump
            Och en tmic från en STi. Tidigare ägare har bytt dreven i växellådan till rakskurna (dogbox). Så växellådan borde ju klara mer än 350hk då. Tänkte om man vågar sig på en lite större turbo, större spridare och en mappning av JRM eller är det ras som jag kommer få vänta mig isåfall?

Mats
            Deltagare

http://www.youtube.com/watch?v=a2sc3TYrYCQ&feature=youtu.be
              Jo jag jobbar med sånthär…

Kunde inte låta bli. 😉

adam402
              Deltagare

vilken olja är bäst att köra på? vilken olja kör ni på i motor, växellåda och diffar? 😀

Jag vet inte vilket som är det jag tror att om du kolla på någon Radiostyrt site wh försäljning Radiostyrda Bilar också försäljning olja. Jag hade sett en gång där.

TomK
                Deltagare

vilken olja är bäst att köra på? vilken olja kör ni på i motor, växellåda och diffar? 😀

Kör Motul 300v 15w50 i motorn och Motul Gear 300 75w90 i låda samt diffar.

tonfisken89
                  Deltagare

Körde Redline i hela drivlinan när jag hade fått färdigt mitt bygge. Mest för att jag orkade inte blanda en massa märken och har hört att Redline är bra 🙂

Motor: 5w-40
                    Motorolja
                    Växellåda: 75W90NS
                    Växellådsolja
                    Bakdiff: Samma som växellådan fast med denna LSD tillsatsen.

linusniemi
                    Deltagare

Sitter på:

3″ hela vägen
                      Perrin up pipe
                      HKS sportluftfilter
                      HKS stift
                      HKS ssqv dump
                      Perrin fuelrail
                      Walbro soppapump
                      Och en tmic från en STi. Tidigare ägare har bytt dreven i växellådan till rakskurna (dogbox). Så växellådan borde ju klara mer än 350hk då. Tänkte om man vågar sig på en lite större turbo, större spridare och en mappning av JRM eller är det ras som jag kommer få vänta mig isåfall?

ingen som vet om de är värt eller inte? är den bytta växellådan som gör så man har hoppet kvar om att öka effekten lite 😀

Snilsson
                      Deltagare

Någon som vill/kan/vågar värdera mina fälgar?
                        Det är äkta 18″ Prodrive P1 by O-Z Racing 5×100.
                        Lite kantstötta och ett märke på fälg på en eker men helhetsintrycket är fräscht.

Är jag ute och cyklar med 2-3000 utan däck? Finns det sug för såna här fälgar?

narto
                        Deltagare

Lite kantstötta och ett märke på fälg på en eker men helhetsintrycket är fräscht.

Jag är absolut intresserad om du vill sälja! Pm:a gärna mig, så kan vi snacka vidare! 🙂
                          /Mvh Simon

Gesson
                          Deltagare

Samma här PM gärna 🙂

zoookey
                            Deltagare

haha känner igen stället har också tagit kort där på min subba

adam.b.w
                              Deltagare

idag fick sambo malin körkort. första gången hon fick sätta sig bakom ratten på subarun. nu vill hon själv köpa en;-) jag lyckades vända om henne ganska bra. från att vilja köpa en dodge ram. till en liten plastraket:-P så idag är jag riktigt stolt över henned—0.o—b

BlåMes
                                Deltagare

Kan nu med stolhet och glädje meddela att jag innehar Medlemsnummer 1651 !! 😀 😀 Celebration is in order 😉

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 103 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.