Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

tjenare har kikat runt lite på nätet idag och jag undrar om de inte finns något lite snällare alternativ än original skivor och belägg till brembo oken. de ska sitta på min GT.
      Jag kikade på scooyworld och där skulle de gå på 11.444 svenska riksdaler + frakt 😛 sen behöver jag även köpa nya fälgar som sväljer dessa oken. och coilisar då mina är trasiga.

någon som kör med brembo oken och har tipps på lite vänligare alternativ?

Descooby
      Deltagare

tja, köpte nyss på godspeed brakes,i uk. riktigt nöjd, billigt med. kör sti 03.

adam.b.w
        Deltagare

Tja antar att de är brembo ok du kör med. Vill du länka:-) mvh adam

Descooby
          Deltagare
            Descooby
            Deltagare

Tja, a jag kör med brembo guld. hittat nåt nyttigt?

TypeR
              Deltagare

As above Ian at Godspeed produces great quality discs and has good prices is also very happy to discuss your needs and what he recommends to upgrade to 😉

Vince
                Keymaster

Allt beror lite på hur du använder bilen (gata, bana, konbana, året runt eller bara sommar….). Mitt råd är att ringa Per på Pean Sweden. Han är väldigt kunnig o kan rekomendera de grejerna du ska ha beroende på vilket användningsområde samt önskemål (typ hur mkt det får damma, skrika o.s.v.)
                  Priserna är inte så farliga heller. Tror att på “vanliga” märken (typ pfc, stoptech, dba….) så är han inte mkt dyrare än i england. Ring o kolla med Per.
                  http://www.peansweden.com/

Christian S
                  Deltagare

tjenare har kikat runt lite på nätet idag och jag undrar om de inte finns något lite snällare alternativ än original skivor och belägg till brembo oken. de ska sitta på min GT.
                    Jag kikade på scooyworld och där skulle de gå på 11.444 svenska riksdaler + frakt 😛 sen behöver jag även köpa nya fälgar som sväljer dessa oken. och coilisar då mina är trasiga.

någon som kör med brembo oken och har tipps på lite vänligare alternativ?

ska du ha både fram och bak eller bara fram?
                    jag skaffade sånna här framskivor http://www.godspeedbrakes.co.uk/~godspeed/product.php?id_product=28 och sånna här belägg (både fram och bak) http://www.superhids.co.uk/brakes/brakes-subaru-impreza/performance-friction-discs-and-pads/performance-friction-subaru-impreza-sti-mitsubishi-lancer-evo-brake-pads-z-pf-11-compound.html till min för några månader sedan, funkar kanon än så länge.

TomK
                    Deltagare

Jag har performance friction Z till bak om du behöver.

adam.b.w
                      Deltagare

Tack så hemskt mycke för alla svar:-) fan va skönt de känns att man ialla fall ka. få de under 11400 😛 jag ska kika på skivirna jag har i garaget om dom är något att ha eller om jag får köpa allt nytt. jag ska nog prova att ringa Per han verkar ju kunna sin sak.:-)

Durasell
                        Deltagare

Håller med Vince och TomK…
                          Pär på Pean saluför PFC om du vill ha fram också.
                          Åker på ett par PFC08 från PEANSWEDEN på min STI inför Gatebil i helgen 🙂

TomK
                          Deltagare

Tipset är helt klart godspeedbrakes i uk!
                            Har själv precis handlat därifrån.
                            Man hinner knappt trycka på sänd innan man fått mail svar.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.