SSC Allmänt snack Allmänt småprat Skor och hjälm

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Tänkte inför säsongen 2009 skaffa en rikigt hjälm, är lite less på den stora (mc) hjälm man kör med idag, dom där Peltor krukorna som ”alla” har ser rätt ok ut. Vart kan man köpa? Finns det över disk någonstans inom rimilgt avstånd från Ludvika-Västerås? Någon som säljer tex på Bilsportsmässan i november? Vore trevligt att få pröva innan man köper. Nån som har koll?
      http://www.demon-tweeks.co.uk/resources/images/zoom/pel_perf_no-intercom_07.jpg
      Vad får man ungefär pynta?

Tänkte också skaffa rikigta skor. Oakley, Sparco eller nått…
      http://www.demon-tweeks.co.uk/resources/images/zoom/OAK_RACEHIGH.jpg
      Tänkte pynta max 1500:- Samma här nån som vet vart man kan köpa eller få prova`? Brukar nån på Bilsportsmässan i november ha dessa?

Fransson
      Deltagare

GA-motorsport borde ju vara på mässan, tror de är generalagenter för peltor, annars har forsman-motor och en massa andra

/Nicke

Janne248
        Deltagare

Kollade vad man får pynat för en hjälm, men blir lite förundrar.
          I denna tråd för 1 år 3 månader sedan ser det ut som en Peltor gick att få för runt 1000:- nu om jag tittar på Realcar, Dalhems, GA Motorsports, etc… så ligger prist på c:a 2500:- har det gått upp med så mycket som mer än dubbelt på denna tiden?

Fransson
          Deltagare

Nja, det är två olika hjälmar. I gruppköpet är det en G18 och den för 2655 på GA är en G6.
            Dock verkar det som att G18 är den svarta hjälmen som heter race på GA iallafall enligt denna hemsidan:
            http://www.trendab.se/default.aspx
            Glöm inte köpa en ballaklava också, det sparar hjälmen mycket längre.
            /Nicke

Janne248
            Deltagare

Det verkar vara så ja…. frågan är bara vilken man behöver…

Fransson
              Deltagare

Ja du det är ju en smaksak, peltor gör bra hjälmar och man får väl vad man betalar för, dock höjs priset på dem hela tiden trotts att de är jutna i samma form. Jag hade själv en G10 under gokart-tiden, de är den skönaste hjälmen jag använt.
                Men du har ju ett tillfälle att prova hjälmarna och diskutera med dem på bilsportmässan om du skulle dit eller ringa dem.
                Skriv gärna här vad de rekomenderar, jag kanske också blir sugen 😛
                /Nicke

Adam K
                Deltagare
                  Janne248
                  Deltagare

http://www.demon-tweaks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MSPORT&pcode=ALS20020-11BN40

Japp, japp! Har kollat där, hade man bott i närheten så hade man rammlat in och testat… men men ser ut som Bilsportsmässan är nästa event där jag får chans att pröva nått….. Realcar har massor med fina skor..

alrik
                    Deltagare

Sellholms har hjälmar har jag för mig.

/Mikael

andreaswrx
                      Deltagare

G6 hjälmen tillverkas ej längre och är förbjuden från 2011 eller 2012 nu gäller fia godkända hjälma i sverige innan var det den svarta och G6 som gällde!

pannan
                        Deltagare

Har kört med diverse hjälmar och Peltor är faktiskt outstanding. Köpte min för ca 2 år sedan och ångrar det verkligen inte. Lätt hjälm, grym passform. Och komforten är mycket skön, bland det viktigaste när man provar hjälm. Har för mig den heter G25 ligger på ca 3000 kr i handeln.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.