Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jimmy STI 2012
    Deltagare

Hej!

Köpte en ny Subaru STI Racing nu i mars i år. På ena dörrsidan (på höger framdörr) har jag haft problem med att det kan skorra från den både när man spelar musik och ibland även i vissa hastigheten när man kör.

Antar att det sitter något löst eller ej helt väl alignat antingen bakom dörrens armstöd, eller bakom dörrfacket nedan – inne i dörren då det verkar skorra därifrån.

Fler med STI:er som upplever samma sak? Vanligt problem? Vet nån vad det är som skorrar därinne och hur man lättast åtgärdar det?

Tack på förhand!

Mvh
      Jimmy

Zlasher
      Deltagare

Hallå där.
        I min 08a skorrar det också lite här å där.
        Inget man reagerade så starkt på i början. Men efter ett tag irreterar man sig mer och mer på det.
        Folk har pratat om att silikona där de upplever att det skorrar.
        Men är ju inte alltid så lätt att lokalisera vart ifrån det är.

Prova att håll i dörrens handtag under körning och se om det försvinner.
        Annars bör du kanske prova att ta isär dörrsidan för att se om alla snäppfästen sitter som de ska.
        Tror allas dörrsidor har skrammlat till å från.
        Dessa bilar är inte kända för sin välbyggda intreiör direkt:D

adam.b.w
        Deltagare

Angående musik är det i princip omöjligt då du når matrialets brytfrekväns beroende på svägningarna i luften. De kan ju ha ett samband ned högre fart. så kommer de att låta oavsätt om de är plåt eller past. De går att minska ljudet genom att dämpa täta så de inte skrslår mot tex en annan panel. Detta gäller ialla fall på nyare bilar. Tex min gamla gt är de ju för att allt ör gammat och sitter löst.

Garagekungen
          Deltagare

…om man hör hur det är resonans i inredningen – har man inte för lågt motorljud då…???
            LOL 😀 d—0.o—b

Jimmy STI 2012
            Deltagare

Hej!

Tack för din input! Ja det vara vara en kombination av armstödsfästet och förvaringfacket nedan. Trycker man på det plastiga armsödet i rätt vinklar och sätter i nått mjukt som trycker i förvaringsfacket nedan så bli det tyst (ett tag;) ). Provade sätta i skumgummisvampar i facket nedan för att trycka ut det och hindra skramlandet, och blev tyst men sedan verkade börja skramla från nån nytt ställe innanför dörren vid förvaringsfacket under armstödet.

Så håller med, verkar inte ha varit nån prio när de skruvande ihop den att saker inte får slå emot varandra där i.

Vet du/ni om det finns nått isoletingsmaterial därinne i dörren?

Mvh
              Jimmy

Hallå där.
              I min 08a skorrar det också lite här å där.
              Inget man reagerade så starkt på i början. Men efter ett tag irreterar man sig mer och mer på det.
              Folk har pratat om att silikona där de upplever att det skorrar.
              Men är ju inte alltid så lätt att lokalisera vart ifrån det är.

Prova att håll i dörrens handtag under körning och se om det försvinner.
              Annars bör du kanske prova att ta isär dörrsidan för att se om alla snäppfästen sitter som de ska.
              Tror allas dörrsidor har skrammlat till å från.
              Dessa bilar är inte kända för sin välbyggda intreiör direkt:D

james
              Deltagare

på min impreza fanns det en liten resonanslåda i dörren som man kunde plocka bort så försvann väsen ifrån dörren 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.