SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor skorrande/ vibrerande ljud Impreza Gt!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    __dano
    Deltagare

Hej och ho alla glada!

Har ett himla jobbigt problem med bilen. Det är såhär att vid motorbroms mellan vissa hastigheter uppkommer de ett skorrande ljud mitt neranför växelspaken där kardan går in i låda ungefär där nånstans kommerljudet.de låter nästan som om de sjunger med kardanens gång. fick låna min polares kardan för o se om de va nåt med kardan. men samma ljud med den!

Kan oxå säga att de blir tyst så fort man gasar ytterst lite eller frikopplar, de låter heller inte om man rullar i friläge.

Jag har bytt växellåda,koppling,tryckplatta,uttramplager, diff bak samt inre knutart bak. Detta ljud hade jag innan jag rasade min gamla låda och de skulle va riktigt lustigt om de nu är lådan som spökar, den gamla lådan hade inte rullar mer än 3-4tusen mil. så är tveksam att de skulle va exakt samma fel på båda lådorna..

Jag har legat o kollat som en idiot och kan inte hitta nåt som kan ligga imot och slå i nånstans. blir tokig!

kan tilllägga att de sitter powerflex bussningar på bilen

Finns de nån här som haft liknade problem? eller nån som kan tänka sig vad de kan va?

mvh

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.