Köpte en WRX -01:a för ett tag sedan. Nu har jag märkt att den rycker på låga varv vid gaspågrag samt att det skrammlar från bakvagnen när man kör. Det låter inte som om det är från bakaxeln det låter utan snarare upphängningen eller fjädringen….
Är det någon som har en kvalificerad gissning om var jag ska börja leta?
Är något av detta som ”brukar” förekomma på dessa modeller?
Sök på sökordet ”rycker” här på forumet
Det har ställts allt för många liknande frågor så någon lösning borde du hitta. Men rycker den kall som varm? Att den rycker efter en kallstart (även sommar) är vanligt. Dock inte vid gaspådrag, utan vid lugn och sansad körning.
Ang. ditt ”skrammel” så hade jag börjat med att kolla reservhjul/domkraft. Kan vara så enkelt att något ligger löst.
Hur menar du med bakluckan? Alltså va hela bakluckan lös?
Jag vet att det ska gå att justera låshaken på bakluckan/motorhuven så att luckan/huven låses fast lite längre ner, men om det finns på subban har jag ingen aning om.
Nåt sånt ja.. Den stängs juh som den ska, men däremot verkar det inte som att den sitter riktigt ”fast” eller hur man ska säga det..
Den liksom studsar och bankar lite.. Handlar väl egentligen bara om en halv millimeter eller nåt, men var juh ganska pinsamt när man var ute och körde och det höll på att skramla hela tiden..
Limmade fast lite diskunderlägg på de där gummipluggarna på undesidan av luckan, och sen var problemet ur världen.. 🙂