› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Skrap efter montering av coilovers
- Detta ämne har 10 svar, 1,265 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
27 juli, 2010 kl. 00:42 #23807
Jocke.T
DeltagareIdag så monterade jag mina nya STD-coilovers och ställde alla fint i höjd och så men det enda jag verkade ha problem med var cambern…
Efter att allt var monterat så insåg jag att vänster bakhjul tog i coilovern och fick då lossa allt och försöka dra ut den över bulten till spindeln då det var ett visst spel mellan den och själva coilovern och på så sätt får ut hjulets överkant så den inte tog i coilovern.
Men ändå på något sätt så skrapar det och låter, jag vet dock inte om det är hjulet som ligger emot då jag inte kunde få ut det mer (negativ camber?).
Och det syns inget direkt som kan ligga emot men ändå låter det.Sen fattar jag inte hur jag ska ställa cambervinkeln fram.
En av bultarna som satt mellan spindeln och coilovern var sån så man kan justera cambern men det spelade ingen roll hur den satt, det blev samma ändå :confused:Jag måste tillägga att jag aldrig har haft med coilovers att göra innan, det betyder dock inte att jag är helt tappad… :p
Hoppas att någon förstår vad jag menar och har lust att hjälpa mig!
Just ja, det är en WRX STI -05 det handlar om 🙂
27 juli, 2010 kl. 04:14 #205786Mats
DeltagareDet går inte att justera camber i topplagringen?
Som på denna bild:Angående skrapet så är det ju lite svårt att gissa från tangentbordet. Be en kompis köra bilen sakta och gå bredvid och lyssna.
27 juli, 2010 kl. 08:31 #205789Christian S
DeltagareSen fattar jag inte hur jag ska ställa cambervinkeln fram.
En av bultarna som satt mellan spindeln och coilovern var sån så man kan justera cambern men det spelade ingen roll hur den satt, det blev samma ändå :confused:då måste du gjort fel på nått sett för det ska gå att justera precis som med orginal fjäderbenen. den exetriska bulten ska vara där uppe.
när jag monterade mina så markerade jag på skallen på bulten var den är platt nånstanns så att det va enklare att justera.Det går inte att justera camber i topplagringen?
jo det gör det, jag har STD coilovers på min och där har jag dom i mitten där uppe och max där nere och då får jag ca 2,4 grader camber :p
27 juli, 2010 kl. 10:36 #205793Jocke.T
DeltagareJo, det är såna som på bilden så att det går att justera i topplagringen.
Okey, jag får kolla på det idag. Den graderade skalan uppe på topplagringen säger den något mer än att det är så det blir lika på båda sidor?
Jag tänkte lämna iväg bilen på hjulinställning idag, kommer dom vara snea över att jag har coilovers eller kanske till och med inte vilja göra det?
27 juli, 2010 kl. 12:24 #205790Christian S
Deltagarenä, det är bara för att få det samma/lika på båda sidorna.
varför skulle dom ha nått imot det? dom gör ju bara hjulinställningen precis som vanligt för höjden har du ju redan ställt in på vad du tycker är lagom.
27 juli, 2010 kl. 15:03 #205787mikke
DeltagareSäg till dom på hjulinställningen att dom ställer cambern där nere så dom inte är där uppe och pillar i topplagringen, det gjorde dom för mig tyvärr =/
27 juli, 2010 kl. 18:54 #205792Håenström
DeltagareMin hjulinställare blev nöjd när han fick skruva både nere och uppe,blir bättre resultat tycker han iaf.Men han är rätt petig när de gäller inställningar.
27 juli, 2010 kl. 18:59 #205788Mumin
DeltagareStäll cambern där nere bara! det är oval borrat + en oval skruv så ska inte vara problem.. sen att ställa med topplagringarna är kanon på bana.. lossa och ställa max sen tillbaka efter banan 🙂
28 juli, 2010 kl. 13:07 #205794Jocke.T
DeltagareHmm, jag hörde något om att dom inte skulle gilla att man har coilovers… Men det stämde tydligen inte, som tur är 😛
Fan, dom ställde bara i topplagringarna, inget på den ovalabulten 🙁
Men men, jag pallar inte peta på det, så det får sitta så tills jag får dille på att ändra en massa där 😀Tro fan att det inte var en vikt på baksidan av vänster bakhjul som gnagde emot coilovern :S Men efter att allt var justerat så plockade dom bort den och ersatte med en klistrad vikt på insidan av fälgen.
Tack för alla svaren 🙂 Nu njuter av min hårdare, lägre och skönare bil 😉
28 juli, 2010 kl. 18:03 #205791Christian S
DeltagareHmm, jag hörde något om att dom inte skulle gilla att man har coilovers… Men det stämde tydligen inte, som tur är 😛
Fan, dom ställde bara i topplagringarna, inget på den ovalabulten 🙁
Men men, jag pallar inte peta på det, så det får sitta så tills jag får dille på att ändra en massa där 😀Tro fan att det inte var en vikt på baksidan av vänster bakhjul som gnagde emot coilovern :S Men efter att allt var justerat så plockade dom bort den och ersatte med en klistrad vikt på insidan av fälgen.
Tack för alla svaren 🙂 Nu njuter av min hårdare, lägre och skönare bil 😉
va va det för jävla ställe du åkte till? dom måste väll fatta att man ska justera där nere på ovalbulten precis som man gör med en med orginal fjäderben? kompisen som ställde in min behövde bara ställa in toe in vinklarna för jag hade redan ställt cambern som jag ville ha den.
28 juli, 2010 kl. 21:55 #205795Jocke.T
DeltagareDet var på Vianor i Halmstad.
Men det hade ju klart varit bra om dom ställt via bulten så jag kan justera i topplagringarna vid senare behov… 😛 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.