Att plocka ur startmotorn är enkelt, bara lite skruva, koppla från batteriet, bort med ic:n, pilla bort strömmatning och styrning från startmotorn, och ur med de 2 bultarna som håller den mot lådan.Sedan finns det firmor som inte gör annat än renoverar startmotorer och generatorer. :D/J
Jag håller inte 100% med om det där; själva grundprincipen är ju enkel, men det var ett helsike att få loss den undre skruven till startmotorn eftersom jag jobbade uppifrån och det var sjukligt trångt att få ned handen där under och lyckas få loss den. Efter mången svordom och med ett kort spärrskaft så gick det till slut, men jag blev tvungen att skruva loss ic-hållaren och ta bort dumpreturslangen för att överhuvudtaget komma åt.
Montera tillbaka den var enklare men då var istället ic:n förbaskat besvärlig att få på plats pga det fördömda plaströret direkt efter turbon som absolut inte ville på.
I slutändan var det ändå värt det, jag lärde mig lite och eftersom det enda startmotorn behövde var en smörjning som jag överlät till en verkstad för 700:- så sparade jag grova pengar också.
-= Impreza GT -99 =-