› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Skriv på namninsamlingen mot fylleriet på EDPS
- Detta ämne har 4 svar, 773 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 8 månader sedan av
X3000.
-
FörfattareInlägg
-
16 maj, 2004 kl. 15:46 #7807
Fimpan
DeltagareNu finns det en namninsamling som förhoppningsvis ska göra Bilsport uppmärksamma på att många av oss störs av fyllan på en dag på strippen. Vi besökare är säkert inga IOGT:are men vi har åkt dit för att se på snabba bilar och vill inte ha en massa stök pga fylla.
P.S Ni som härjar i de andra märkesforumen får gärna posta länken där också
17 maj, 2004 kl. 07:52 #89439Micke81
DeltagareMycket bra att någon tar tag i detta. Alkohol hör INTE hemma på bil arrangemang.
/Micke
17 maj, 2004 kl. 08:28 #89440X3000
DeltagareFler än jag som störde sig på fylleriet märker jag.. Inte kul att ha en bil stående när man ser folk vingla runt den..
Jag hörde från en vakt att det va flera slagsmål i Emmaboda.. Hade det varit d utan alkohol?? Troligtvis inte!!
Visst skulle jag vilja ta en öl om jag drar ut på ett sånt event utan bilen men hellre nolltollerans än fylleri..Inte ofta man ser riktigt fulla människor kl 9 på morronen på väg in på en bilträff.. Men nu va d så.. Tyvärr.. 🙁 🙁
17 maj, 2004 kl. 08:41 #89438SecretAgentMan
DeltagareJag går lite offtopic (men ändå inte) – så ha lite överseende med mig är ni snälla.
…är det inte enklare att välja att inte dyka upp på evenemang där man vet att det kommer att finnas dylika inslag? Vi har aldrig haft problem på våra evenemang t.ex. 🙂
Men å andra sidan har merparten av klientelet som besöker Bilsports alla ”en dag på…” inte varit de som synts på våra arrangemang heller, det handlar kanske om att viljan att synas är större än viljan att använda bitarna.
…vad vet jag.
Det jag vet är att folk som sviker för att det är så långt att åka till våra träffar, och för att ”allt händer runt Stockholm” inte har några problem med att köra 60 mil enkel väg för att få trängas med fyllon, och kika på rattlås (där det inte ens körs några vidare tider, pga oklistrat/regn), betala för den möjligheten, och sedan köa en timme för att få betala dyrt för en sönderbränd liten torr hamburgare.
Det vet jag. 😀
/J – gammal och gravt oförstående
17 maj, 2004 kl. 09:02 #89441X3000
DeltagareJag åker på Bilsport träffarna pga att det är massa olika bilmärken + att det är väldigt mycke större än tex SSI träffarna.. Sen att folk förstör gör ju saken till ett problem.. Jag hade bortsätt från fylleriet en jättetrevlig dag..
Jag står för att jag hellre visar upp bilen än kör den hårt å tokigt på bana.. Är alldeles för rädd om bilen.. Men jag kände igår på Trollhättan träffen att det kanske är på väg att ändras lite för igår använde jag bilen som jag ser det ordentligt 🙂 Å det va riktigt kul :9
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.