SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Skruvdubb i vinterdäck?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Eftersom sänkfjädrar inte fungerade med mina fulldubbshjul, så har jag funderat på en kompromiss – att skruva i rally/spikdubb i vanliga bildäck av typen ”billigt odubbat skit”. Finns ju dubb att köpa löst till crossdäck bl.a.

Är det någon som vet vad man kan använda för dubb i vanliga skitdäck, och ifall det fungerar bra? Värstingdubbarna verkar kräva så djup nerskruvning i däcken att det kanske inte fungerar på bildäck?

http://www.best-grip.se/Shop/Image/Article/1750.jpg

Imprezan i garaget
      Capricen i garaget

alrik
      Deltagare

Utan att vara i däcksbranschen så tvivlar jag starkt på att det kommer ge önskad effekt.

Dels så krävs det rejält djup för att få dom att fästa. Sen tvivlar jag på att det går att få tag på däck som har såpass hårt gummi så att dom sitter kvar. Oavsett dubbat eller odubbat så är däcken för mjuka och även dubbdäck är ju ”saipade” vilket ger för liten yta att skruva dubben i.

Går bra att dubba lastbilsdäck fast där har du rejäla klackar och djupt mönster. På nya vinterdäck till lastbilar har du ett mönster på nära 3cm.

/Mikael

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.