SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Skulle ett fmic-kit vara bra för min nuvarande setup?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26337
    Gyver
    Deltagare

      Hej!

      Jag har en -99 STI v.6 JDM.
      För nuvarande uppgraderad med:
      * TSL-motorsport thundercat downpipe, decat mellanrör och gr.N slutdämpare.
      * TSL Green-cotton panelfilter.
      * TSL ”hi-flow fuelpump”.
      * Turbosmart BOV.
      * Bafflad sump.
      * Exedy hårdare koppling, organisk.
      * Ecutek ommappning till 320hk.

      Bilen går riktigt bra i nuläget men jag har tänkt byta originalintercoolern eftersom den ser något sliten ut.

      Är det någon fördel med att montera fmic jämfört med att skaffa en fräsch originalintercooler?
      Tilläggas bör att jag har ett Zerosports vattensprut system till intercoolern som följde med bilen vid köpet, dock omonterat. Och killen som jag köpte bilen av sa att man kan montera en originalintercooler från nyare impreza för att få bättre kylning också. Stämmer detta?

      Om jag monterar fmic, kan jag skrämma upp effekten lite ytterligare med enkla mods eller inga alls? Alltså runt 350 hk?

      Tacksam för svar:)

      #226584
      Håenström
      Deltagare

        Borde gå att få ut mer hk med en ny mappning med ny fmic,vilken turbo har du? Orginal? Du får iaf ner tempen lite mer med en fmic.

        Det är ju bättre med en fmic om du ska köra bana tex.

        #226585
        Gyver
        Deltagare

          Borde gå att få ut mer hk med en ny mappning med ny fmic,vilken turbo har du? Orginal? Du får iaf ner tempen lite mer med en fmic.

          Det är ju bättre med en fmic om du ska köra bana tex.

          Det finns en vf28 under huven.

          #226582
          goffemannen
          Deltagare

            ett tipps. kika lite längre ner i denna tråden. Du kanske finner ditt svar där.

            http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89645

            #226586
            Gyver
            Deltagare

              ett tipps. kika lite längre ner i denna tråden. Du kanske finner ditt svar där.

              http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89645

              Tack för länken:)

              Jag hann precis skumma igenom den och se slutsatsen innan jag la mitt vinnande bud på ebay för en ny v.6 originalintercooler, det var 10 sek kvar på auktionen 😀 Det blir att montera den och mitt vattensprut.

              Mvh David

              #226581
              Gilarski
              Deltagare

                ett tipps. kika lite längre ner i denna tråden. Du kanske finner ditt svar där.

                http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89645

                Era galningar, gå och lägg er nu, klockan är mycke nu 😉

                #226580
                .zip
                Deltagare

                  Ska man vara kräsen så bör man mappa om kärran när man byter till FMIC. Men om du ska ladda lika mkt som tidigare så ska det inte vara någon fara 🙂 Fördelen är att du får kallare luft vilket märks varma sommardagar. Kalluft är gott, speciellt då det laddas med 1.6 bar 😀

                  #226583
                  goffemannen
                  Deltagare

                    Tack för länken:)

                    Jag hann precis skumma igenom den och se slutsatsen innan jag la mitt vinnande bud på ebay för en ny v.6 originalintercooler, det var 10 sek kvar på auktionen 😀 Det blir att montera den och mitt vattensprut.

                    Mvh David

                    Okej. Jag själv har valt en fmic pga att ja tänker på framtiden och ska ha mer effekt senare.

                    / David J – Superior Media

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.