SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Skulle ni köpa en gt med den här rosten?

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Flamingo
    Deltagare

Har köpt annan impreza nu så moderator kan ta bort tråden. Tack för hjälpen ni som svarade!

.zip
      Deltagare

Det räcker nog inte med ”lite” kärlek, men nog går det att fixa alltid. Ny plåt, rondell, svets och en omlackering. Kommer givetvis att kosta pengar så försök att få bättre pris. Är det bara på en sida eller är det likadant på båda? Det är det vanligaste stället en GT börjar på rosta på.

Flamingo
        Deltagare

Det räcker nog inte med ”lite” kärlek, men nog går det att fixa alltid. Ny plåt, rondell, svets och en omlackering. Kommer givetvis att kosta pengar så försök att få bättre pris. Är det bara på en sida eller är det likadant på båda? Det är det vanligaste stället en GT börjar på rosta på.

Det är på andra sidan med men betydligt mindre, fast det är ju alltid mer än vad man ser. Hur mycket tror ni en firma skulle ta betalt för att ta sig an jobbet?

.zip
          Deltagare

Svårt att säga, men det kommer onekligen bli gratis med tanke på hur mkt rost det är. Vet inte om jag ser fel men visst är det t,om hål rakt igenom? Bara att få det lackat när allt är klart går väl lös på ~4k med färgen. Eftersom det inte finns någon list som man kan lacka upp emot så måste man gå hela vägen bak.

johan_gt
            Deltagare

Har du tid och ork tycker jag du ska göra jobbet själv.
              En plasma skärare samt någon som kan svetsa sen är jobbet rätt så lätt.

Börja med att slipa rent hjulhusen och bort med plåten som är rostsakdad, har själv gjort ett liknande projekt med min men dock bara rost i hjulhusen och inte vid skärmarna.

Jag gav ca 1000 kr per bakskärm för lakeringen.

Btw Oscar här på forumet är mycket intresserade av rost, kanske ett projekt för honom? 😉

Turbovin
              Deltagare

Ser ut som att det behövs en helt ny bakskärm får att göra det seriöst. Jag hade inte köpt utan prutmån på 10-15k

Flamingo
                Deltagare

Var köper man plåten? Fan blir ju ett jävla jobb, börjar få kalla fötter nu :confused:

specialized
                  Deltagare

Kolla denna tråden, finns svar på de flesta av frågorna där 🙂

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=64592

/M

matte555
                    Deltagare

Var köper man plåten? Fan blir ju ett jävla jobb, börjar få kalla fötter nu :confused:

Vad jag vet så finns det bara skärmar hos subaru inget hos mekonomen osv.

johan_gt
                      Deltagare

Plåt kan du köpa på biltema 🙂

MZM
                        Deltagare

Ser ut som att det behövs en helt ny bakskärm får att göra det seriöst. Jag hade inte köpt utan prutmån på 10-15k

Vad prutmånen är på en bil beror väl lite på vad utgångspriset är?
                          Om priset är satt 10kkr mindre än alla andra imprezor just pga rosten håller jag inte med ditt uttalande där. Ligger den dock på samma pris som alla andra eller högre. Då skulle jag absolut pruta 10-15kkr jag med.

Flamingo
                          Deltagare

Japp.

Sen är ju innerplåten i hjulhuset bortrostad också, massor av jobb att fixa det om man vill ha det snyggt och riktigt gjort. Ser bakskärmen ut sådär lär bilen inte vara vacker på andra rostställen heller, typ uppe i fjädertornen bak, lyftpunkter vid trösklar etc. Vilket lik till bil.

Jag skulle bjuda 15 tusen för en sån bil och inte ett öre mer, den duger väl att sladda i räcken med på vintern. 🙂

Så du tycker jag ska skita i den där bilen och leta vidare?

edbe
                            Deltagare

Vad jag vet så finns det bara skärmar hos subaru inget hos mekonomen osv.

Går tydligen bra att använda skärmar från en seat leone. Billigare att få tag på och det blev bra på min bil! Men som sagt en massa jobb och sen kan det ju strula med lacknyanser…och då blir det ännu dyrare 🙁

Du har pm också.

Gilarski
                              Deltagare

Om du verkligen vill ha bilen så gå över den supernoga.
                                Det måste inte vara rost på andra ställen men om
                                Det är mer än skärmarna skulle inte jagens fundera på
                                Att köpa, tyvärr.

Jag köpte en Gt som hade lite skönhetsfläckar men eftersom
                                Jag var så kåt på en subba till rimlig peng( max 75 ksek) så
                                Struntade jag i att det bla var lite, lite rost i skärmkanterna.

Efter 1 år hamnade bilen på skroten, då hade förvisso motorn
                                Strulat men jag var så trött på all rost så det var en lättnad att
                                Lämna in skrothögen på tippen.

Som sagt, gå över den supernoga!!! 🙂

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.