› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Skum modell av GT´n?
- Detta ämne har 5 svar, 1,439 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
DajM.
-
FörfattareInlägg
-
7 februari, 2008 kl. 11:09 #10603
whitestripe
DeltagareHar frågat förut för flera år sedan men tänkte att jag försöker igen.
Brorsan köpte en klipp ny GT -99:a på TB bil i Norrköping. Jag tror han fick ge ca 240000:- för den. Den leverades med ett komplett Ferrita 3″ system med racekat enligt överenskommelse. Det som sedan kom att skilja sig från andra imprezor var annorlunda fälgar och på bakluckan stod det ” Impreza AWD” med guldtext. Alla andra jag sett har haft texten ”Impreza GT AWD” i Silvertext. och fälgar av den här modellen: http://www.impreza-gt-club.de/impreza/geschichte/2000.jpg
OK, jag kan köpa att den kom med andra fälgar det kanske skiljde sig mellan leveranserna, men hur ofta ändrar man texten på bakluckan?
Bilen går nu i Kiruna och börjar på NRJXXX
Det gick sjukt bra och den slirade på kopplingen redan efter nån månad tur det fanns garanti. =)
Har kikat igenom alla specialmodeller som man kan hitta som Subaru släppt men inte hittat nåt. Nån annan som har sett vad jag sett?
7 februari, 2008 kl. 12:29 #117109down_the_drain
DeltagareSkulle vilja säga att det ser ut som en helt vanlig sen 99:a.. eller tidig 00:a. Det ser ut som standard fälgar samt att handtag,speglar blev lackat i samma färg som bilen vid 99-00 bytet.
Texten till bakluckan har jag däremot ingen förklaring till..Den kan juh ha blivit omlackad efter repor o då kanske de inte fått tag på silvrig text igen.. Vad vet jag?Bara svamlar lite.:)/P ”har spöken hemma i lägenheten,nån som har nr till ghostbusters?”
8 februari, 2008 kl. 18:19 #117112Nordwall
DeltagareSkumt!? ne du, om du kollar på den där länken som du hämta bilden på. Där står det att lackade handtag, och 6 ekrade fälgar tillhör årsmodell 2000, och 99 hade 5 ekrat med olackade handtag. Guld texten kan ju vara en jubileum modell eller en ”specialare”. Vad jag vet så är alla medel tillåtna, till att sälja en bil. 😛
16 februari, 2008 kl. 17:22 #117108Vectorm12
Deltagareom jag inte misstar mig stod det Impreza AWD på icke-turbo modellerna av Imprezan -GL etc, troligtvis har väl fel text letat sig fram till din bil?
27 februari, 2008 kl. 09:49 #117110DajM
DeltagareStår Impreza GL 4wd på min baklucka :S
27 februari, 2008 kl. 09:49 #117111DajM
DeltagareStår Impreza GL 4wd på min baklucka :S
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.