› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Skumt startproblem gt 00:a
- Detta ämne har 22 svar, 2,134 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av
Tobben.
-
FörfattareInlägg
-
14 januari, 2013 kl. 00:10 #252926
Jonnek
Deltagarekan medela att dessa boxar till exenon ljus är riktigt strömförande. så kommer du i kontakt med fel ställen så kan grejer balla ur. kommpisen hadde detta problemet med sin saab. pga xenon bixen gick imot hans ac och kortslöt lmmen bland annat så hans bil gick inte att köra. vi fattade inte vad et va först tills vi mätte ytterhäljet på boxen. då provade vi lite snabbt att täcka över den med en strumpa så vi kunde köra bilen bara. och de funkade;-) prova isolera boxarna ör.mitt tipps
menar du ballasterna till xenon? någonting är ju väldigt fel på grejerna om den håller på skickar ut ström överallt ok att dem är strömförande på insidan men skalet ska väl isolera detta och kommer det igenom så är nåt fel.
14 januari, 2013 kl. 04:48 #252922adam.b.w
Deltagaremenar du ballasterna till xenon? någonting är ju väldigt fel på grejerna om den håller på skickar ut ström överallt ok att dem är strömförande på insidan men skalet ska väl isolera detta och kommer det igenom så är nåt fel.
har lästbpå många olika bil forum ang dettabproblem och folk har liknande symtom på sina bilar. eller att deras.motorlampa börjar lysa. tänk på vad dessa eftermarknads boxar kostar. om du gämför med saker som finns med från fabrik om du tex behöver byta. man får ju vad man betalar för oftast
14 januari, 2013 kl. 04:51 #252915Tobben
DeltagareKöpte det av GT99 här dock så hade han aldrig monterat eller testat det och han i sin tur hade köpt det i nått gruppköp från ett engelskt forum http://bbs.scoobynet.com/751219-superhids-slimline-hid-group-buy-2009-a-4.html och det lilla jag hunnit läst där så är det inga som haft problem med dom
14 januari, 2013 kl. 15:39 #252916Tobben
DeltagareHej igen liten update iom jag hade bilen till jobbet idag så testade jag när jag åkte imorse att vrida på reglaget för ljuset så att bara parkerings/positions ljusen lyser och den starta utan problem testade några ggr till och det verkar som att när xenonlamporna är avstängda så startar bilen som vanligt så det är nått som stör från xenonen men vad?
14 januari, 2013 kl. 22:29 #252907whitestripe
Deltagarexenon kräver väl sjukt mycket ström i startögonblicket?
Jag skulle tippa på att det är jordfel.
15 januari, 2013 kl. 04:52 #252917Tobben
Deltagarexenon kräver väl sjukt mycket ström i startögonblicket?
Jag skulle tippa på att det är jordfel.
men det skumma är ju att när man väl fått igång bilen efter den tuggat länge på starten, är att man stänger av den direkt och testar och startar igen och då startar den normalt (kanske nån mer sekunds fördröjning) men visst ska försöka kika över jorden för xenonen igen som jag för övrigt jordat i rambenen på varsin sida där det går småjordkablar till original.
15 januari, 2013 kl. 04:55 #252923adam.b.w
Deltagaredet är ju därför du har boxarna som omnadlar strömmen åt dig. de är ju inte mycke värre än om du hsr riktigt galet ljud bygge i bilen. könt att du kan starta den nu då 🙂
15 januari, 2013 kl. 05:16 #252918Tobben
Deltagaredet är ju därför du har boxarna som omnadlar strömmen åt dig. de är ju inte mycke värre än om du hsr riktigt galet ljud bygge i bilen. könt att du kan starta den nu då 🙂
Jodå den har allt startat och kom ju på igår att om jag bara hade på parkeringsljusen när jag startar så starta bilen normalt d—0.o—b
Så antingen har jag ett klent batteri eller dålig jord då? men den är ju inte direkt seg eller trög på starten heller
men släcks inte ljusen på själva startögonblicket?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.