Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    nossnoJ
    Deltagare

Var på ombesiktning här om dagen och mina värden har höjts sjukt mycket.

På första besiktningen hade jag i värden.

CO. 1,2
      Co 2500. 0,0
      Hc. 061
      Lambda. 1,24

På andra besiktningen.

Co. 3,6
      Co 2500. 1,0
      Hc. 180
      Lambda. 0,96

Så det är ju ganska markant skillnad.

Det ända som jag gjort med bilen är att jag har bytt till en ny kylare, bytt lambda sonden och gått igenom avgassystemet för tätning av skarvar.

Bilen är possumlinkad, annat avgassystem med orginal cat, 255l bränslepump.

Vad kan det vara för fel?

Gilarski
      Deltagare

Den går lite fett, kan bero på ny lambda om den andra sjöng på sista versen när du mappde. Utgår ifrån att du har samma lambda art# som tidigare samt att den är inkopplad ordentligt 🙂

Adam K
        Deltagare

Link är inte precis kända för att ge bra avgasvärden. Har bilen besiktigats med den tidigare?

nossnoJ
          Deltagare

Första gången som jag beaktar bilen men det gick igenom förra året utan anmärkningar enligt firman jag köpte bilen av.

Sonden har samma nummer som tidigare.

Vad ska man göra? Mappa om den?

nossnoJ
            Deltagare

Tobben
              Deltagare

har den varit servad nått på sistone? tänkte på olja + filter, luftfilter och stift? och sen se hur avgasvärdena är och är dom inte bättre då då kanske en mappning är på sin plats.

nossnoJ
                Deltagare

Nä det var några mil sedan jag bytte olja. Kanske är dags att byta lite sånt oxå.

LegacyLarsa
                  Keymaster

Åker åxo link i imprezan, dock så får jag helt värdelösa siffror med den i, så jag sätter i originalboxen när jag besiktigar, visst bilen går som en påse nötter, men det blir bra siffror.

Det enda jag brukar tänka på är att varmköra ordentligt, så att katten är varm.

/Larsa

nossnoJ
                    Deltagare

Åker åxo link i imprezan, dock så får jag helt värdelösa siffror med den i, så jag sätter i originalboxen när jag besiktigar, visst bilen går som en påse nötter, men det blir bra siffror.

Det enda jag brukar tänka på är att varmköra ordentligt, så att katten är varm.

/Larsa

Skönt att höra. Hoppas jag kan låna OZO’s orginalbox i början av nästa vecka så jag kan få igenom bilen. Sen får det bli att försöka skaffa sig egna grejer så man slipper låna fler gånger 😉

Tycker det är knasigt att värdena ökat eftersom bilen typ stått stilla!?!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.