- Detta ämne har 13 svar, 2,542 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av .zip.
-
FörfattareInlägg
-
9 november, 2006 kl. 08:43 #15684NiklasDeltagare
Ytterligare en gång har jag fått ett fint dörruppslag på min bil. Ytterligare en gång har lacken räddas genom att dekalen som träffades tog smällen istället för lacken.
Därför tänkte jag erbjuda ett dekalset som hjälper till att skydda din bil från oaktsamma dörröppnare. Dekalerna är av genomskinlig plastfilm (samma som alla andra dekaler) utskurna för att täcka större delen av din bils dörrsidor. Plastfilmen skyddar inte från all misshandel men det är ju betydligt roligare att få riva av plastfilmen efter ett dörruppslag och montera dit en ny än att behöva lacka om dörren.
Kan även säga att plastfilmen på min bil har skyddat mot mindre stenskott. Däremot skyddar den inte från större “projektiler” men det finns det inte mycket som gör. Mot mindre stenskott i fronten på min bil har dekalerna gått sönder men lacken bakom har klarat sig.Exakt hur osynligt det blir vet jag inte då jag inte har monterat genomskinlig film tidigare. Därför erbjuder jag ett försökskaninspris till den första som beställer och om intresse finns så monterar jag dekalerna till ett bra pris. Det enda jag kräver är att bilder tas så alla får se hur det ser ut.
Det kommer även att finnas möjlighet att få skydd av främre delen av huven, ytor på kofångaren, bakom varje däck osv för att skydda från små stenskott.
Självklart finns det även möjlighet att köpa ett stort stycke plastfilm och själv klippa ut de former man vill ha till sin bil.Riktpriser blir per dörr 300kr/dörr, 200-300kr för huv (beroende på hur mycket det skall täcka), 100kr/hjul. Observera att priserna är höftade och mer exakt kommer då jag räknat på hur mycket som behöver täckas för att få så bra skydd så möjligt utan att man måste täcka in hela bilen i plastfilm.
Så, finns det ett intresse hos er så jobbar jag vidare på detta? Annars får ni ha det så skoj hos lackfirmorna. 😀 😉
9 november, 2006 kl. 11:38 #160694AddsonDeltagareLåter som en Äljen ide 🙂
Min fråga ej ju om man nu får ett så hårt dörr uppslag så man måste lacka om! Då måste ju det bli buckla också.. Plasten räddar ju dig aldrig från bucklor, då måste du ju ändå lämna den till en plåtis o lackare..
Mvh Adde9 november, 2006 kl. 12:57 #160698NiklasDeltagareJag har fått ett antal uppslag som skadat lack men inte plåt. Så svar på din fråga: Nej, bara för att man får ett dörruppslag som skadat lacken så måste det inte innebära att man fått en buckla i plåten. Men visst har du rätt i att plastfilmen INTE räddar dig från plåtskador om kraften är tillräckligt stor att sådan skada sker.
9 november, 2006 kl. 14:27 #160692LeftyDeltagareÄr det clearshield-film eller bara nån vanlig genomskinlig film?
http://www.lulesolfilm.se/ricochet.htm – Scrolla ner lite på den sidan så ser du vad jag menar.
9 november, 2006 kl. 20:12 #160689BlockenDeltagareÄlj – jag är intresserad av genomskinlig plastfilm nederst på dörrarna för att skydda lacken mot stenskott.
Bilen står i Ludvika.
/AB
…………………..
Thai-Perr9 november, 2006 kl. 20:15 #160691simoDeltagareSkulle kunna va intressant nu på vinter…slipper man problemet med bromsdam på dörrlacken 🙂
Är det svårt att kladda på dem?
/U
9 november, 2006 kl. 20:40 #160693LeftyDeltagareHar kladdat lite Clearshield på min bil och det är inte svårt men är det större ytor så kan man nästan överväga att lämna de till något PRO (AlienBiCCE kan ju vara ett alternativ).
10 november, 2006 kl. 10:20 #160699NiklasDeltagareLefty: Genomskinlig plastfilm.
simo: Nej, inte direkt svårt. Inte på dörrarna på en Impreza. Blötmontering med är enkelt. 😉
Blocken: Ok, monterar du själv så får bilen stå var den vill. 🙂
18 november, 2006 kl. 09:23 #160690BlockenDeltagareBlocken: Ok, monterar du själv så får bilen stå var den vill. 🙂
Tänkte du skulle få göra det när du är i krokarna givetvis… jag ordnar fika – välkommen! 🙂
/Blo k
…………………..
Thai-Perr18 november, 2006 kl. 19:41 #160695.zipDeltagareJag skulle kunna tänka mig film till huven. Jag har redan fått några små stenskott så det vore skönt att slippa fler.
Hur blir det den dagen när man tar bort filmen? Lämnar den kvar massa klister efter sig?
Pris?//.zip
20 november, 2006 kl. 07:48 #160700NiklasDeltagare.zip: Eventuella klisterrester beror helt och hållet på dina fingerfärdigheter när du tar bort. Blir det något kvar tar du enkelt bort detta med tex t-sprit, försvinner fortare än du hinner säger “Subaru Impreza WRX STI PSE”.
Blocken: Återkommer, just nu är det problem med leveranserna av dekaler. 🙁
20 november, 2006 kl. 20:32 #160696.zipDeltagareKlipper du ut eller skickar du en hel film så man får klippa ut själv?
//.zip
21 november, 2006 kl. 08:10 #160701NiklasDeltagare.zip: Min tanke var att man får ett stycke film som är större än den yta man vill täcka så man har möjlighet att vika in runt plåtkanter eller skära längs med, allt efter eget tycke. Så låt säga att huven är 120cm bred, då får man en plastfilm som är 130-140cm bred.
22 november, 2006 kl. 19:44 #160697.zipDeltagareJag väntar ett tag tills någon annan testat. Ser det bra ut så skickar jag iväg en beställning till huven.
Någon som har beställt än?
//.zip
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.