› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Sladd / Drift med Sti
- Detta ämne har 25 svar, 3,781 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
Turbovin.
-
FörfattareInlägg
-
26 augusti, 2010 kl. 19:17 #207798
Fricke.w
DeltagareÄr vell även att rekomendera att fri koppla när man drar kryckan, annars sliter de som ett ass på en 4wd bil, och man riskerar att dra sönder fördelnings lådan, om man inte har haldex då som på mindre audi bilar mm, men är nog inte att rekomendera där heller, så ta alltid de säkra före de osäkra.
De ända jag vet om sti och dccd, är vell att dccdn övergår till öppet lägge vid inverkan av abs bromms systemet, handbromsen har jag dock ingen anning om?Men som sagt ta de säkra före de osäkra 😀 är nog inte gratis med nya delar i drivlinan har jag en kännsla av.
MVH
Fredrik26 augusti, 2010 kl. 20:18 #207789specialized
DeltagareÄr vell även att rekomendera att fri koppla när man drar kryckan, annars sliter de som ett ass på en 4wd bil, och man riskerar att dra sönder fördelnings lådan,
Bara för du ”frikopplar, så frikopplar du inte mittdiffen, den vill fortfarande att fram och bakaxel ska snurra lika fort, oavsett om du kopplar eller inte…
En mekanisk visko-mittdiff, som i en GT, arbetar konstant och kopplas inte ur när du frikopplar, som den gör på elektriska Haldex-system 🙂Hur det är på en 6 vxl-DCCD låda, har jag däremot ingen aning om 🙂
26 augusti, 2010 kl. 20:31 #207799Fricke.w
DeltagareOkej 🙂 de är bara vad som rekomenderas i audi kretsar i alla fall, och då snackar vi urquattro, s2, s4 mm, men de kan hända att de inte har någon störe inverkan ändå som du säger 🙂
26 augusti, 2010 kl. 20:39 #207790specialized
DeltagareOkej 🙂 de är bara vad som rekomenderas i audi kretsar i alla fall, och då snackar vi urquattro, s2, s4 mm, men de kan hända att de inte har någon störe inverkan ändå som du säger 🙂
Sitter TorSen-diffar i de som jobbar genom fördela momentet mellan fram/bak.
En TorSen, klarar fördela uppåt 70-80 % av kraften, till den axeln som har bäst fäste..
Inte som en viscodiff, som enbart jobbar med att jämna ut varvtalsskillnader mellan axlarna.
Möjligt det blir en annan femma då 🙂26 augusti, 2010 kl. 21:12 #207797Tobbster
DeltagareHär har du en som sladdar
http://www.youtube.com/watch?v=JHChEb67yb4
Stackars drivlinan!!
Dock var han jävligt duktig på att ratta bilen.Det är väl så en Subba ska rattas? Det är ju en rallybil. 🙂
27 augusti, 2010 kl. 18:31 #207785Mats
DeltagareDet är väl så en Subba ska rattas? Det är ju en rallybil. 🙂
Den som tror att det vi åker runt med på gatan har mer än namnet och eventuellt antalet dörrar gemensamt med en rally-kokare har ju inte alla indianer i kanoten…
27 augusti, 2010 kl. 19:41 #207794Bodyshot
DeltagareDen som tror att det vi åker runt med på gatan har mer än namnet och eventuellt antalet dörrar gemensamt med en rally-kokare har ju inte alla indianer i kanoten…
Hehehehe
27 augusti, 2010 kl. 21:37 #207784Lt Dan
DeltagareDen som tror att det vi åker runt med på gatan har mer än namnet och eventuellt antalet dörrar gemensamt med en rally-kokare har ju inte alla indianer i kanoten…
Ähh lite rally arv har imprezan allt. Tror nog dom flesta köpt en impreza (och originalet Legacy) pga av det. Subaru skulle inte vara nåt alls om dom inte kört rally. Men ok en riktig rally bil är det inte men det tror jag ingen på fullt allvar menar. Så nära man kan komma iaf. Ingen skit bil som peugeot vovlo, saab, ådi, wv m.m m.m
28 augusti, 2010 kl. 17:16 #207786Mats
DeltagareÄhh lite rally arv har imprezan allt. Tror nog dom flesta köpt en impreza (och originalet Legacy) pga av det. Subaru skulle inte vara nåt alls om dom inte kört rally. Men ok en riktig rally bil är det inte men det tror jag ingen på fullt allvar menar. Så nära man kan komma iaf. Ingen skit bil som peugeot vovlo, saab, ådi, wv m.m m.m
Visst är det så. Själv handlade man ju kokare för att man sett den i rally.
Men folk ska inte tro att den har så mycket gemensamt med de imprezor (och legacy) som åker på tvären på SS sträckorna.
Jag tycker det är en kommentar man hör rätt ofta. Klart den håller att drifta med, dom kör ju rally med impreza…28 augusti, 2010 kl. 17:29 #207802TomK
DeltagareFast det finns andra klasser än WRC tex där man kör nästan standard bilar.
Lite chassie och lite motor väss och rensad bil. Klart det är bra grejer! 🙂Hörde jag skål? :D:D
28 augusti, 2010 kl. 18:21 #207796Turbovin
DeltagareNja jag tycker jag rasar både drivaxlar å hjullager trots att bilen inte ens gått 6k mil så jag är nog benägen att hålla med om att de har föga gemensamt med rallykärrorna 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.