SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor sladdar som tänder motorlampan när dom kopplas ihop.. ( BILD)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #30987
    karlberg
    Deltagare

      hej, har hittat 2 stycken sladdar som tänder motorlampan när de kopplas ihop,
      här kommer bild och en förklaring vad dom händer.

      http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=149278&image=2057086

      http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=149278&image=2057083

      http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=149278&image=2057080

      när kan kopplar ihop dem gröna sladdarna så börjar motorlampan Blinka efter ett tag,

      när man kopplar ihop de svarta sladdarna så tänds motorlampan och lyser konstant.

      när båda är inkopplade samtidigt så bilnkar den.

      sen finns det även en hemmabyggd knapp som lyser om man trycker in den, men när sladdarna är ikopplade så lyser den inte fast den är intryckt

      bilen går som normalt och ingen skillnad märks, sladdarna går inte följa efter eftersom dom går in i ett hölje med typ 100 sladdar…. (sladdarna hittas under ratten)

      någon som vet vad sladdarna kan vara till för ? eller har varit tillför?

      all hjälp är välkommen då jag inte är duktig på bil el…

      #260322
      .zip
      Deltagare

        Dom är till för att läsa av felkoder och absolut ingen man ska använda förutom vid felsökning.

        http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm

        Lampan du pratar om hör säkert till bredbandslambdan om du har en sådan.

        Skickat från min GT-I9100

        #260326
        TommyToad
        Deltagare

          Om det är en äldre impreza så är dom till det inbyggda testprogrammet i ECU.

          http://www.subaru-impreza.org/forum/electrical-including-ice/50028-how-read-ecu-codes-classic-impreza.html

          igure 1 – Black and Green Connectors on Classic Impreza
          When the Black connectors are connected you are in diagnostics mode. Turn your ignition ON and ‘read’ the ECU code(s) being reported according to the following instructions. Note, you may here relays clicking and your fan starting and stopping – this is normal when in diagnostics mode.

          In Diagnostic Mode – No Fault is indicated by the Check Engine Light continuously & evenly flashing on/off (this is also used to indicate the successful completion of an ECU Reset). When finished Dianosing disconnect the Black connectors

          Edit: Nu var jag för långsam 🙂

          #260324
          Igge
          Deltagare

            Bland annat kan man koppla ihop dom för att testa kylfläkten bl.a.
            Man kan även få magnetventilen att klappra vilket är smidigt om den behöver rengöring 🙂

            #260325
            karlberg
            Deltagare

              Hahah okej 🙂 gott så vet jag, vart lite rädd för att någon tidigare ägare hade fulat sig och kopplat om/bort motorlampan,
              Men vad ska man ha den knappen med bredbandslambdan till?
              Kan någon förklara lite ingående

              #260323
              .zip
              Deltagare

                Hahah okej 🙂 gott så vet jag, vart lite rädd för att någon tidigare ägare hade fulat sig och kopplat om/bort motorlampan,
                Men vad ska man ha den knappen med bredbandslambdan till?
                Kan någon förklara lite ingående

                Bror på vad du har för bblambda, och om du är säker på att du har en.
                På Innovate så är knapåen till för att kalibrera lambdan och lampan blinkar när den värms upp.

                Skickat från min GT-I9100

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.