SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor "Slapp" drivlina? Motorfästen etc.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej!

Jag tycker min drivlina känns lite ”slapp”.
      Alltså som att hela paketet kan vrida sig lite för mycket innan all kraft kommer till hjulen. Märks vid växlingar, men främst när man går från motorbroms till gas.

Hela allt sitter ju med diverse fästen och som jag förstått det finns det:

2 motorkuddar
      1 pitch stop
      2 bussningar bak för diffen
      2 bussningar fram för bakdiffen (inte riktigt fattat var/hur)
      och ett okänt antal för växellådsbryggan.

Har jag missat några? 🙂

Vilken/vilka delar är vettigast att börja byta eller ska man byta allt på en gång?

Pitch stopen har jag hittat en guide för som verkar rätt enkel att byta. Är det en vettig start?

Tar gärna emot fler guider om någon har på lager 🙂

Allmäna tips och åsikter inom ämnet välkomnas hjärtligt!

Som vanligt finns risken att jag anser att det är mer pengar/möda än det är värt men just nu är det det här som stör min körupplevelse mest och jag har några slantar på bilkontot ändå 🙂

Tack på förhand.

//Erik

Turbovin
      Deltagare

Skaffa Hardrace eller Grupp N-motorfästen och växellådsfäste. Det gör underverk.

kleinis
        Deltagare

bussningar för bakdiffen har jag liggandes hemma som jag använt förra året blev verkligen skillnad

Igge
          Deltagare

Skaffa Hardrace eller Grupp N-motorfästen och växellådsfäste. Det gör underverk.

Var köper man dessa förmånligt då? 🙂

bussningar för bakdiffen har jag liggandes hemma som jag använt förra året blev verkligen skillnad

Passar det en newage STi?
            I så fall kan jag nog tänka mig befria dig från dom om du vill 😛

Turbovin
            Deltagare
              Igge
              Deltagare

Tackar 🙂

Megan racing verkar ha billigare fästen, någon som testat? Dessutom inom EU (slipper tull)
                Bara skit?

Ofta får man ju var man betalar för tyvärr

GT99
                Deltagare

Tackar 🙂

Megan racing verkar ha billigare fästen, någon som testat? Dessutom inom EU (slipper tull)
                  Bara skit?

Ofta får man ju var man betalar för tyvärr

Står hardrace ingjutet i mina Megan fästen så troligtvis exakt samma produkt.
                  På gammel bilen kör jag Hardrace väldigt stor skillnad mot original.

Igge
                  Deltagare

Står hardrace ingjutet i mina Megan fästen så troligtvis exakt samma produkt.
                    På gammel bilen kör jag Hardrace väldigt stor skillnad mot original.

Har du kört något med dina megan-fästen? 🙂

GT99
                    Deltagare

Har du kört något med dina megan-fästen? 🙂

Nej dom ligger fortfarande på hyllan och väntar på att jag ska få tummen ur.

Igge
                      Deltagare

Rackarns 😛

Vad gav du för dina och var köpte du dom?

GT99
                        Deltagare

Rackarns 😛

Vad gav du för dina och var köpte du dom?

Köpte dom av Import Image Racing i usa
                          Har för mig dom kostade 180usd +frakt beställde en del annat samtidigt så vet inte vad frakten landar på för enbart fästena.
                          Har beställt en del från IIR och ca hälften av gångerna fastnar paketen i tullen.

Steewe
                          Deltagare

Har en uppsättning riktiga Cusco, motorfästen och växellådsfäste. 🙂 Intressant? Skicka ett PM. 😉

Igge
                            Deltagare

Jag tror jag lyckades skicka ett pm. Intressant är det hur som helst! 🙂

Igge
                              Deltagare

Köpte Cusco fästen av steewe. Är det värt att komplettera med diffbussningar och pitch stop då eller finns det risk att man nöjer sig med motor- och växellådsfästen? I så fall kan jag ju vänta lite och komplettera senare

Turbovin
                                Deltagare

Jag blev sjukt nöjd med enbart Hardracefästena samt Whitelines extrabussningar för bakvagnsbryggan, de främre som tar död på dunkandet vid snabba växlingar.

Men å andra sidan har inte min bil gått mer än 5500 mil men gummit kan ju va gammalt och åldrat i övriga bussningar. Men börja med det du och upplev skillnaden först, sen får du se om det är värt att gå vidare.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.