SSC Allmänt snack Allmänt småprat Slick 50

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    omar
    Deltagare

Ordis
      Jag vet inte ärligt talat varför inte olja 670 isstället.Men det lilla jag såg var att 670 e av klass GL1 bara.Oljan som ska sitta i vxl ska väl vara av klass GL5 minst tror jag.Men vissa 690 är av klass GL7 🙂
      Mvh Omar

ExOrdis
      Deltagare

Håller helt med Omar, man slår inte i vad som helst i en kraftigt belastad transmission.
        Det är ju knappast en tillfällighet att Omegaoljor används i
        flertalet rally/rallycross lådor och som kostar ”något” mer än en standardlåda.
        Men varför inte 670, enligt spec ska den vara framtagen för rakskuret och 690 för hypoid?

ExOrdis
        Deltagare

LAST EDITED ON Dec-02-02 AT 01:39AM (GMT)
          Omar, deras 690 olja verkar inte vara helt fel för oss med hypoid lådor, GL6 minsann. 😉
          Vad betalade du per liter för din 670?

En annan vältestad syntetoljeleverantör är http://www.redlineoil.com

ExOrdis
          Deltagare

Varför hälla något sådant här i lådan????

9. FYSIKALISKA OCH KEMISKA EGENSKAPER Egenskaper Flytande oljeprodukt Färg Vit Lukt Karakteristisk Kokpunkt (oC) Ej fastställd Smältpunkt (oC) Ej fastställd Flampunkt (oC) >200 Självantändningstemp. (oC) Produkten är inte självantändbar Explosiva egenskaper e.t. Densitet (g/cm3) 0,8-0,9

10. STABILITET OCH REAKTIVITET Stabilitet: Stabil. Undvik mycket höga temperaturer och direkt solljus. Reagerar med: Starkt oxiderande ämnen

Observera att man ska undvika mycket höga temperaturer?!
            Dj-vligt svårt att lyckas med det när kokpunkten ej är fastställd!

Näe, viktigast för lådorna är att det är en ny, fräsch olja av minst GL-5 kvalitet, gärna den inofficiella GL-5+ för att palla kuggtrycket. 😉

Spara pengarna till soppa istället.

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.