› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › slipa kolven?
- Detta ämne har 22 svar, 3,168 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av
hedberg____.
-
FörfattareInlägg
-
16 mars, 2011 kl. 15:46 #25410
hedberg____
Deltagarehejsan nu har ja fått fram vad felet var på motorn de var en ventil som gått sönder och hamnat i cylindern…men nu undrar jag om man kan slipa ner kolven så den blir lagom slät?
16 mars, 2011 kl. 15:56 #220505challe
DeltagareVarför köper du inte nya smidda kolvar istället?
16 mars, 2011 kl. 15:59 #220517hedberg____
DeltagareVarför köper du inte nya smidda kolvar istället?
för att jag inte har råd och tid att dela mer på motorn därför vill jag veta om man kan slipa ner kolven…
16 mars, 2011 kl. 16:03 #220506challe
DeltagareJahapp där ser man, vet faktiskt inte om man kan slipa ner kolven. Jag hade då inte chansat iaf.
16 mars, 2011 kl. 16:14 #220504andreaswrx
Deltagareså du få olika vikt på kolvarna och sen kör ras igen….jättesmart
16 mars, 2011 kl. 16:20 #220518hedberg____
Deltagareså du få olika vikt på kolvarna och sen kör ras igen….jättesmart
jättesmart ja rådfrågar juh här innan jag gör det…
16 mars, 2011 kl. 16:21 #220513TomK
Deltagarejättesmart ja rådfrågar juh här innan jag gör det…
Jag har 4 st beg kolvar från min 03 sti som ligger och skräpar.
Även stakar..16 mars, 2011 kl. 16:44 #220507volvosnubbe
Deltagarehar staken klarat sig ? den kan ha blivit krökt (små toleranser inte ögat alltid kan se).
Angåede kolven så kan de vara sprickor i den som du inte ser ..
Köp sti kolvar vet ja.. smidda saker som man får för ingenting!
Om du inte har råd o dela på motorn låt bilen stå o gör jobbet riktigt när du har pengar . Så hade jag gjort iså fall.
Tråkigheter…. kamremsras ?
Hur ser toppen ut ? cylinderloppet?
/ Dennis16 mars, 2011 kl. 18:54 #220512Mäki
DeltagareVarför är det så roligt att idiotförklara folk hela tiden? Bättre att svara på frågan och sen förklara varför om man vet utförligt. Blir så låg nivå när det ser ut så här…
16 mars, 2011 kl. 18:57 #220509Fricke.w
DeltagareNu tycker jag att vi ska vara lite snälla om vi vill att de ska bli fler subaru folk här, men som tidiga inlägg sagt, så är de en väldigt dum ide att chansa med den kolven, för hur du än gör så blir de inte bra, som sagt slipa ner den och du får en obalans i motorn vikt mäsigt, samt att du riskerar att få lägre komp på just den kolven, de biligaste och bästa alterna tivet för dig nu är nog att köpa nå begagnade sti kolvar och stackar av någon här på forumet, eller orginal, så lägg ut en köpes annons, och de vad du kan få för erbjudanden, för du måste ju ha nya topplocks bultar och packningar också.
Orginal topp bulltar har jag hemma nya, och ska passa din bil, vill du så kan jag kolla upp de om du är intreseradFredrik
16 mars, 2011 kl. 19:35 #220503Kvarnis
DeltagareMotorn måste rivas ner PUNKT !!!
Billigast köp en ny motor från UK.
Du har varken kunskap eller kunnande att renovera en motor så köp en komplett från UK.
16 mars, 2011 kl. 20:27 #220519hedberg____
Deltagaretack för alla svar har uteslutit att slipa kolven men har en ny motor med trasigt block så tänkte ta kolven därifrån… men varför ska man ha nya toppbultar?
16 mars, 2011 kl. 20:30 #220514TomK
Deltagaretack för alla svar har uteslutit att slipa kolven men har en ny motor med trasigt block så tänkte ta kolven därifrån… men varför ska man ha nya toppbultar?
För att det är sträckbultar och det är engångs grejer.
16 mars, 2011 kl. 20:33 #220520hedberg____
DeltagareFör att det är sträckbultar och det är engångs grejer.
okej tack… man lär sig nått nytt varje dag…
16 mars, 2011 kl. 20:34 #220521hedberg____
DeltagareNu tycker jag att vi ska vara lite snälla om vi vill att de ska bli fler subaru folk här, men som tidiga inlägg sagt, så är de en väldigt dum ide att chansa med den kolven, för hur du än gör så blir de inte bra, som sagt slipa ner den och du får en obalans i motorn vikt mäsigt, samt att du riskerar att få lägre komp på just den kolven, de biligaste och bästa alterna tivet för dig nu är nog att köpa nå begagnade sti kolvar och stackar av någon här på forumet, eller orginal, så lägg ut en köpes annons, och de vad du kan få för erbjudanden, för du måste ju ha nya topplocks bultar och packningar också.
Orginal topp bulltar har jag hemma nya, och ska passa din bil, vill du så kan jag kolla upp de om du är intreseradFredrik
tack för svaret… jo de lät intressant med topp bultar om dom passar… behöver till ena toppen om de nu var 6 stycken.. ska ta en kolv från andra motorn…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.