SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor slipa kolven?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    hedberg____
    Deltagare

hejsan nu har ja fått fram vad felet var på motorn de var en ventil som gått sönder och hamnat i cylindern…men nu undrar jag om man kan slipa ner kolven så den blir lagom slät?

challe
      Deltagare

Varför köper du inte nya smidda kolvar istället?

hedberg____
        Deltagare

Varför köper du inte nya smidda kolvar istället?

för att jag inte har råd och tid att dela mer på motorn därför vill jag veta om man kan slipa ner kolven…

challe
          Deltagare

Jahapp där ser man, vet faktiskt inte om man kan slipa ner kolven. Jag hade då inte chansat iaf.

andreaswrx
            Deltagare

så du få olika vikt på kolvarna och sen kör ras igen….jättesmart

hedberg____
              Deltagare

så du få olika vikt på kolvarna och sen kör ras igen….jättesmart

jättesmart ja rådfrågar juh här innan jag gör det…

TomK
                Deltagare

jättesmart ja rådfrågar juh här innan jag gör det…

Jag har 4 st beg kolvar från min 03 sti som ligger och skräpar.
                  Även stakar..

volvosnubbe
                  Deltagare

har staken klarat sig ? den kan ha blivit krökt (små toleranser inte ögat alltid kan se).
                    Angåede kolven så kan de vara sprickor i den som du inte ser ..
                    Köp sti kolvar vet ja.. smidda saker som man får för ingenting!
                    Om du inte har råd o dela på motorn låt bilen stå o gör jobbet riktigt när du har pengar . Så hade jag gjort iså fall.
                    Tråkigheter…. kamremsras ?
                    Hur ser toppen ut ? cylinderloppet?
                    / Dennis

Mäki
                    Deltagare

Varför är det så roligt att idiotförklara folk hela tiden? Bättre att svara på frågan och sen förklara varför om man vet utförligt. Blir så låg nivå när det ser ut så här…

Fricke.w
                      Deltagare

Nu tycker jag att vi ska vara lite snälla om vi vill att de ska bli fler subaru folk här, men som tidiga inlägg sagt, så är de en väldigt dum ide att chansa med den kolven, för hur du än gör så blir de inte bra, som sagt slipa ner den och du får en obalans i motorn vikt mäsigt, samt att du riskerar att få lägre komp på just den kolven, de biligaste och bästa alterna tivet för dig nu är nog att köpa nå begagnade sti kolvar och stackar av någon här på forumet, eller orginal, så lägg ut en köpes annons, och de vad du kan få för erbjudanden, för du måste ju ha nya topplocks bultar och packningar också.
                        Orginal topp bulltar har jag hemma nya, och ska passa din bil, vill du så kan jag kolla upp de om du är intreserad

Fredrik

Kvarnis
                        Deltagare

Motorn måste rivas ner PUNKT !!!

Billigast köp en ny motor från UK.

Du har varken kunskap eller kunnande att renovera en motor så köp en komplett från UK.

hedberg____
                          Deltagare

tack för alla svar har uteslutit att slipa kolven men har en ny motor med trasigt block så tänkte ta kolven därifrån… men varför ska man ha nya toppbultar?

TomK
                            Deltagare

tack för alla svar har uteslutit att slipa kolven men har en ny motor med trasigt block så tänkte ta kolven därifrån… men varför ska man ha nya toppbultar?

För att det är sträckbultar och det är engångs grejer.

hedberg____
                              Deltagare

För att det är sträckbultar och det är engångs grejer.

okej tack… man lär sig nått nytt varje dag…

hedberg____
                                Deltagare

Nu tycker jag att vi ska vara lite snälla om vi vill att de ska bli fler subaru folk här, men som tidiga inlägg sagt, så är de en väldigt dum ide att chansa med den kolven, för hur du än gör så blir de inte bra, som sagt slipa ner den och du får en obalans i motorn vikt mäsigt, samt att du riskerar att få lägre komp på just den kolven, de biligaste och bästa alterna tivet för dig nu är nog att köpa nå begagnade sti kolvar och stackar av någon här på forumet, eller orginal, så lägg ut en köpes annons, och de vad du kan få för erbjudanden, för du måste ju ha nya topplocks bultar och packningar också.
                                  Orginal topp bulltar har jag hemma nya, och ska passa din bil, vill du så kan jag kolla upp de om du är intreserad

Fredrik

tack för svaret… jo de lät intressant med topp bultar om dom passar… behöver till ena toppen om de nu var 6 stycken.. ska ta en kolv från andra motorn…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.