› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › SLM mätare
- Detta ämne har 8 svar, 817 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
23 augusti, 2005 kl. 20:14 #15453
Nikke McRae
DeltagareKollade in hos Streetpower.se och kikade på lite mätare.
SLM’s elektroniska mätare, hur är de? 750:- för mätare o sensor är ju riktigt schysst pris. 1/3 av vad en Defi kostar utan sensor o Control Unit.
Är det bra mätare eller får man vad man betalar för?
Någon som har dem/testat dem på Imprezan? Passar givare för oljetryck o oljetemp direkt på eller i Subarus adapter?24 augusti, 2005 kl. 14:49 #158949Nikke McRae
DeltagareJo självklart skulle det inte vara fel med ett par mätare ur Defi BF serien. 🙂 Har redan en HKS T.T-mätare, som jag är nöjd med. Lyser så blått och fint. 😉
Zerospec säljer SLM mätarna också. De ser ju schyssta ut och sensor o så medföljer.
Är det någon av mätarna du nämnde Alien som passar rakt av utan adapters?
Men men, får kolla lite mer priser. Om någon vet nått om SLM mätarna så tveka inte att dela med dig av betyget.24 augusti, 2005 kl. 15:17 #158945SecretAgentMan
DeltagareHar du redan HKS…fortsätt med det, det ser kladdigt och oplanerat ut annars.
/J
24 augusti, 2005 kl. 16:00 #158950Nikke McRae
DeltagareJa, en HKS i en ensam hållare till vänster (Frasse’s hemsvarvade :7 :9 ).
Har tänkt sätta dit en mittkonsol för tre mätare och behålla den gamla där den sitter. Men självklart blir det snyggast med samma mätare.
Ska leta lite extra på HKS.25 augusti, 2005 kl. 06:16 #158952Niklas
DeltagareVissa verkar inte så noga med det men jag håller med Jerry, alla mätare skall självklart vara från samma serie. Annars kan du ju lika bra gå med en röd och blå strumpa.
19 december, 2005 kl. 06:19 #158946Manor
DeltagareDet är bara Defi som gäller (och Jerry ska montera dem) ;). Du vet att du vill…varför köpa billiga kopior när man kan ha det värsta :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158947Manor
DeltagareDet är bara Defi som gäller (och Jerry ska montera dem) ;). Du vet att du vill…varför köpa billiga kopior när man kan ha det värsta :).mvh Mats N
Instämmer !!! 🙂 Mats har helrätt ut med pengarna bara och var stolt impreza ägare efteråt!KombiLigan *together* 😀 ps. Du har fler DEFI än jag, så du vinner den här gången Mats N….
…men även dina är monterade av Jerry…så jag tycker att du ligger lite högre än Strat på listan :P.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158948imprezapinge
DeltagareDet är bara Defi som gäller (och Jerry ska montera dem) ;). Du vet att du vill…varför köpa billiga kopior när man kan ha det värsta :).mvh Mats N
Instämmer !!! 🙂 Mats har helrätt ut med pengarna bara och var stolt impreza ägare efteråt!
KombiLigan *together*
😀
ps. Du har fler DEFI än jag, så du vinner den här gången Mats N….19 december, 2005 kl. 06:19 #158951Niklas
DeltagareAldrig hört talas om det märket.
Autometer, HKS, BLITZ eller Defi är det väl som vanligtvis gäller beroende på vad du behöver, om du är märkestrogen och hur stor plånbok du har.
Kolla pris på samma mätare fast Autometer från Dalhems först innan du beställer. Billigast märke är sällan bäst.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.